גיא גודס מתמוגג: "כריס ג'ונסון הוא הנדב הנפלד שלנו"

play
שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון | ברני ארדוב
תקציר: לבלואה של תומר גינת מנצחת 69:76 ליטקבליס הליטאית ביורוקאפ 01:54

מאמן הפועל חולון היה מאושר בתום הניצחון 75:93 על שטרסבורג ברבע גמר ליגת האלופות, ונזכר בשותפו מהעבר. ג'ו רגלנד: "רצינו לצאת בהצהרה". מאמן הקבוצה הצרפתית: "היינו מפוחדים ופסיביים". מתיחה בשריר התאומים לאדם סמית'

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

את סל הניצחון שלה קלעה הפועל חולון, אמש (רביעי), אחרי 29 שניות בלבד. כריס ג'ונסון ירה שלשה שקבעה 0:3, ומאז קבוצתו לא שמטה את היתרון אפילו לרגע אחד. היא שייטה ל-75:93 קליל ומהדהד על שטרסבורג, ורחוקה כעת עוד ניצחון אחד בלבד מהעפלה היסטורית לפיינל פור של ליגת האלופות.

"רצינו לצאת בהצהרה", אמר ג'ו רגלנד, שלפני פתיחת המשחק קיבל את גביע שחקן החודש במפעל האירופי, ומיד הגיב עם דאבל-דאבל של 12 נקודות ו-12 אסיסטים. ובאמת, זה היה ערב חלומי עבור הסגולים: שישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, הקבוצה כולה צלפה עשר שלשות ב-45.5%, ועמדה על יחס של 22 אסיסטים לעומת שבעה איבודים.

שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון
כמה הוא חשוב. ג'ונסון | ברני ארדוב

"תקפנו את הכדור בשני צידי המגרש, והפעלנו לחץ כדי להוציא את הצרפתים מהתבנית שלהם", הסביר הרכז האמריקאי. "אבל זו סדרה", הבהיר, "ושום דבר לא נגמר".

רק דבר אחד העיב על השמחה: פציעתו של הכוכב אדם סמית', שמתח את שריר התאומים, ולא מן הנמנע כי יחמיץ את המפגש מחרתיים עם מכבי תל אביב, בשאיפה שיוכל לשוב לקראת המשחק השני בסדרה, ביום שלישי בשטרסבורג.

"כשאתה שולט במשחק לאורך כל הערב, וצועד ביתרון במשך כל כך הרבה זמן, הניצחון מגיע לך", הודה המאמן המובס, לאסי טואובי. "לא היינו ברמה שנדרשת כדי לנצח, ויש לנו שישה ימים כדי להתכונן למשחק הבא. לא היינו מספיק תחרותיים, והם איתגרו אותנו כל הזמן. היינו מפוחדים ופסיביים".

שחקן הפועל חולון מייקל קייזר עם פרדריק בורדיון
רק דבר אחד העיב על השמחה. חולונייה | ברני ארדוב

המאמן גיא גודס לא הסתיר את שביעות רצונו: "לפני הכל, אני מרוצה מהגישה שבה הגענו למשחק. ראיתי את השחקנים נאבקים ונלחמים לאורך כל הערב, וקיבלנו דחיפה מהקהל שהעלה את הרמה שלנו. עשינו עבודה נהדרת בהגנה. היינו מוכנים לשיטה שלהם, אבל זה רק צעד אחד. בסדרת פלייאוף אין משמעות להפרש, אלא רק לניצחון. אני בטוח שהצרפתים יעשו את ההתאמות שלהם לקראת המשחק השני".

בתחילת השבוע איש לא יכול היה לערוב לכך שג'ונסון יוכל בכלל להופיע, אבל הוא עלה, קלע 18 נקודות ו"עשה את הדברים הקטנים שמנצחים משחקים", כפי שהגדיר זאת גודס. "כריס הוא לוחם, ותמיד היה. וזה ה-DNA שלו. ביום שלישי הוא עוד עשה אימון קל יחסית, וזה לא פשוט, אבל הוא העוגן שלנו בהגנה ובקשיחות. הוא בשבילנו מה שנדב הנפלד היה למכבי תל אביב".