הפועל חולון הפסידה 78:71 לטנריפה בחצי גמר ליגת האלופות של פיב"א

ההפרש הגיע ל-36 בשיא. פניני | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

לגיא גודס היה שביב של תקווה בהופעת הבכורה בחצי גמר ליגת האלופות של פיב"א עם ריצת 0:10 ברבע האחרון, אך מרסליניו הוארטס בן ה-38 סיפק הצגה של 17 נקודות ו-9 אסיסטים, סידר לטנריפה 71:78 וקטע את מסע הקסם של הסגולים בפיינל פור. 22 של רגלנד לא הספיקו

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הפועל חולון התייצבה הערב (שישי) למעמד השיא שלה, חצי גמר ליגת האלופות של פיב"א , אך סבלה מחבלי לידה ברגע האמת ונכנעה 78:71 לטנריפה המנוסה שהבטיחה את מקומה בגמר שייערך ביום ראשון בבילבאו. כאלף אוהדים סגולים ליוו את הקבוצה של גיא גודס בחבל הבאסקים וסיפקו אווירה מחשמלת, אך הספרדים הובילו כמעט לכל אורך ההתמודדות ובסופו של דבר רשמו ניצחון מוצדק. חולון תפגוש בקרב על המקום השלישי את לודוויגסבורג, בעוד טנריפה תתמודד בגמר כל ספרדי מול מנרסה שניצחה 55:63 בחצי הגמר השני את הגרמנים.

גודס הודאג כבר בדקה הראשונה כאשר כריס ג'ונסון נפצע בידו, אך האמריקאי שירד לחדר ההלבשה חזר כעבור מספר דקות. זה לא מנע מטנריפה לעלות לפער דו ספרתי, אך במחצית השנייה הקבוצה הישראלית נשארה בעניינים וברבע האחרון אף מצאה את הכוחות לעלות ליתרון עם ריצת 0:10 שהרימה את הקהל הסגול על הרגליים. חולון לא הצליחה לשמור על ההובלה לזמן הרב, טנריפה ניצלה את אפיסת הכוחות של היריבה כדי להבטיח את הניצחון. מרסיליניו הוארטס הראה כי גם בגיל 38 עדיין לא נס ליחו עם 17 נקודות ו-9 אסיסטים, ג'ו רגלנד בלט מנגד עם 22.

מאמן הפועל חולון גיא גודס
תם המסע. גודס | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

מהלך המשחק

רבע 1: ידו של כריס ג'ונסון נלכדה בין שני שחקני טנריפה, הכוכב הסגול ירד לחדר ההלבשה כבר בדקה הראשונה. הספרדים ניצלו זאת כדי לעלות ל-0:7 אחרי סל של מרסליניו הוארטס הוותיק. סטיב זאק קלע את הנקודות הראשון של הסגולים, ג'ונסון חזר וראה את ג'ו רגלנד מקטין ל-11:4 מקו העונשין. טיירוס מגי צלף מחוץ לקשת, אך ארון דונרקאמפ קלע וקבע יתרון דו ספרתי ראשון בהתמודדות – 8:18. רגע לפני סיום הרבע, רפי מנקו צימק עם שלשה ל-20:13 ספרדי.

רבע 2: אחרי שסיימה את הרבע הראשון עם שלשה, קבוצתו של גיא גודס פתחה את הרבע השני עם צליפה של רגלנד מחוץ לקשת, הוארטס מצא את גאורגי שרמאדיני בצבע. מנקו קלע שלשה נוספת, אך ברונו פיטיפאלדו הגיב עם שלשה. אחרי אסיסט נהדר של הוארטס לז'ואן סאסטרה, גודס הזעיק פסק זמן בפיגור 31:22. חולון ניצלה את הזמן הקצר שהוארטס לא היה על המגרש כדי לצמק ל-37:33 בזכות סלים של טיירוס מגי. טנריפה קלעה את הנקודות האחרונות של הרבע בדרך ל-33:42 בהפסקה.

טיירוס מגי שחקן הפועל חולון
הבכורה בפיינל פור הסתיימה בהפסד. מגי | אודי ציטיאט

רבע 3: סאסו סאלין פתח את הרבע עם שלשה עבור טנריפה, גיא פניני מצא את ג'ונסון שהקטין ל-45:35. רגלנד המשיך לסחוב את הקבוצה על גבו, אך קייל וילטג'ר הגדיל ל-43:51. פניני, בסל השדה הראשון שלו, צלף מחוץ לקשת והקטין ל-53:46. הורטאס קלע בסיום הרבע וקבע 51:59 לטנריפה אחרי 30 דקות.

רבע 4: ג'ונסון הקטין ל-59:57 עם שתי שלשות, אך הצמד הוארטס – שרמאדיני הגיבו בדרך ל-57:63. טנריפה עלתה ל-59:68, אך מנקו ורגלנד העלו את החבורה של גודס ליתרון עם ריצת 0:10. אדם סמית' צימק אחרי ארבע נקודות רצופות של טנריפה, שעלתה ליתרון 71:74 אחרי סל של הוארטס. ארבע קליעות עונשין רצופות של הספרדים סיבכו את חולון, שלא הצליחה להתאושש בדקה האחרונה והפסידה 78:71.

קלעו להפועל חולון: ג'ו רגלנד 22, רפי מנקו 15, כריס ג'ונסון 13, טיירוס מגי 5, גיא פניני, אדם סמית' וסטיב זאק 4 כ"א, היידן דלטון ומייקל קייזר 2 כ"א.

קלעו לטנריפה: מרסליניו הוארטס 17 (9 אסיסטים), גאורגי שרמאדיני 14, פראן גרה 9, קייל ווילטג'ר, ברונו פיטיפאלדו, ז'ואן סאסטרה וארון דורנקאמפ 8 כ"א, סאסו סאלין 6.שותפו ולא קלעו: סרחיו רודריגס, דיאן טודורוביץ', אמיר סוליימאנוביץ'.