מראה מראה שעל הקיר, מי הגארד הכי טוב בעיר? משאל המאמנים

וסילי מיציץ' שחקן אנאדולו אפס | רויטרס

לקראת הפיינל פור שיבליט מחדש את מנהלי המשחק והסקוררים המשובחים ביורוליג, פנינו לשבעה מאמנים ושאלנו: מי השחקן שממנו הייתם מתחילים לבנות סגל מנצח? באופן מפתיע, התשובות הובילו לקונצנזוס כמעט מוחלט

(גודל טקסט)

ואסילייה מיציץ' או שיין לארקין? מייק ג'יימס או ניק קלאתיס? קוסטאס סלוקאס או אולי בכלל סקוטי ווילבקין? בעידן שבו הכדורסל העולמי הופך תלוי יותר ויותר במנהלי המשחק והסקוררים שמנהיגים אותו, עולה השאלה מי הוא הגארד הטוב ביותר באירופה.

לקראת הפיינל פור של היורוליג, שייפתח הערב (חמישי) בבלגרד, פנינו לשבעה מאמנים ברחבי היבשת והצגנו בפניהם שאלה זהה: אם הייתה בידיך קבוצה בתקציב בלתי מוגבל, מי השחקן שממנו תתחיל את מלאכת בניית הסגל? התשובות הובילו באופן מפתיע לקונצנזוס כמעט מוחלט, והנה הן לפניכם.

שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין עם ואסילייה מיציץ'
שמו יוזכר שמונה פעמים בתשובות, וזה אומר הכל. גם שיין לארקין יבחר כנראה בוואסה מיציץ' | צילום מסך, יורוליג TV

דושאן אלימפייביץ'

מאמן בורסאספור, הוכתר למאמן העונה ביורוקאפ

"הדילמה לא פשוטה, אבל התשובה בסופה דווקא כן. לאנאדולו אפס יהיה קשה מאוד לנצח בלי מיציץ', וזה אומר הכל. נכון שלארקין הוא שחקן חד וסקורר מדהים, אבל ואסה הוא החבילה המלאה. הוא הופך את השחקנים שלצידו לטובים יותר, קולע ומוסר, וברגעי האמת נותן אקסטרה מאמץ וגם יכול לסיים מעל שומרים גבוהים. הוא קורא את המשחק בצורה נהדרת, ומפגין רמה גבוהה במיוחד בשנתיים האחרונות. ועדיין, אני חייב להודות ולהעיר שהשחקן הראשון שהייתי בונה סביבו קבוצה הוא בכלל מישהו אחר, וזהו ניקולה מירוטיץ'".

יורגוס וובוראס

מאמן פנאתינייקוס

"אני איפשהו באמצע, בין מיציץ' לג'יימס. אם היה לי את התקציב הגבוה ביורוליג, עם סגל עמוק והרבה שחקנים טובים מסביב, הייתי הולך על מיציץ'. אבל לקבוצה בסגנון של מונאקו, שזקוקה למנהיג ומכוונת להגיע לפלייאוף ואולי לפיינל פור, האיש הנכון והמתאים הוא ג'יימס".

ישראל גונסאלס

מאמן אלבה ברלין

"שלושת הרכזים שהייתי מתחיל לבנות איתם קבוצה הם מאודו לו, תמיר בלאט וג'יילן סמית'… אבל אליהם הייתי שמח להוסיף את מיציץ', כך שאוכל לשחק עם שניים ממנהלי המשחק שלי לצידו. שחקן נוסף שיכול היה להיות מעניין עבורי הוא סרחיו רודריגס, ולו בשביל העונג לראות אותו על המגרש מדי יום וללמוד ממנו".

מייק ג'יימס שחקן מונאקו
"עבור קבוצה שמחפשת מנהיג, הוא האיש המתאים והנכון". מייק ג'יימס | רויטרס

דן שמיר

המאמן היוצא של ניו זילנד ברייקרס

"מיציץ'. יש לו קומבינציית תכונות נדירה – גם התקפה וגם הגנה, גם סקורר וגם יוצר לאחרים. גם כשזריקות לא נכנסות, הוא עדיין יכול להיות השחקן הכי טוב על המגרש. יש לו סייז, והוא קשוח. אין כאן שאלה".

כריסטוס מרמרינוס

מאמן נבחרת קוסובו, הסקאוט הבינלאומי של סקרמנטו קינגס

"אני מנחש שרוב המאמנים האחרים בחרו במיציץ', ולכן אנסה להיות מעט פחות קונבנציונלי וללכת על סלוקאס. הוא זכה כבר בשלושה גביעי יורוליג עם שני מועדונים, למרות שהגיע לכל אחת מהזכיות בדרך שונה, והפיינל פור הערב יהיה השמיני שלו בקריירה. הוא מקבל החלטות נכונות ברגעים החשובים, הוא לא אנוכי והוא מגוון מאוד. אי אפשר לטעות עם הרקורד שלו".

קוסטס סלוקאס שחקן אולימפיאקוס
"כולם בטח יבחרו במיציץ', אז אני אלך על מישהו שאי אפשר לטעות עם הרקורד שלו". קוסטאס סלוקאס | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

שרון דרוקר

מאמן נבחרת הנשים של ישראל

"באופן אישי, אני אוהב מאוד רכזים גבוהים ומגוונים שיכולים לתרום בקטגוריות רבות, מסוגלים לשמור שחקנים בכמה עמדות ולהחליף אם צריך. לכן, אם הייתי זוכה לבנות קבוצה בתקציב בלתי מוגבל, הייתי מתחיל ממיציץ'. הוא עונה על כל הקריטריונים שמאמן מחפש: יש לו אינטליגנציית משחק גבוהה, הוא אוהב ורוצה לקחת אחריות, והוא מסוגל לעשות את השחקנים הסובבים אותו טובים יותר. אני חייב להכניס לרשימה גם את סלוקאס וקלאתיס, שלמרות הקליעה הבעייתית יגרום תמיד לכך שהקבוצה שלו תהיה מצליחה".

יורה זדובץ'

מאמן ז'לגיריס קובנה עד לפני חודש וחצי

"הכדורסל השתנה בשנים האחרונות, והרכזים ה'אמיתיים' נעלמים אט אט מהנוף. לארקין, ג'יימס, ווילבקין ומיציץ' הם שחקנים נהדרים, אבל הם קודם כל סקוררים. מאמנים אירופאים שאוהבים לשחק עם שיטה ומשמעת, ורוצים לשלוט במה שקורה בקבוצה, ילכו על רכז מהזן של פעם כמו סלוקאס וקלאתיס. מבחינתי, סלוקאס הוא ה'טיפוס' שלי. שחקן חכם ונבון, שיודע להכניס את האחרים למשחק וחושב על מסירה לפני הנקודות שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי