המחליף של ג'ורדי ברתומיאו? דיאן בודירוגה עשוי להתמנות למנכ"ל הבא של היורוליג

עברו בפיב"א עשוי להוביל לסיום הנתק בצמרת הכדורסל האירופי. דיאן בודירוגה | ברני ארדוב

העונה הסתיימה, ובמועדונים ה"מורדים" פועלים להשלים את המהלך להחלפת ראש הארגון. כוכב העבר האגדי, שהתארח בסוף השבוע בפיינל פור, הוא המועמד הבולט לתפקיד

(גודל טקסט)

עונת היורוליג שהסתיימה בשבת הייתה מורכבת לניהול: התפרצויות קורונה הובילו לדחיות משחקים, פרוטוקול הבידודים השתנה והתעדכן, והמלחמה באוקראינה הביאה להרחקתן של שלוש קבוצות – אבל הקושי האמיתי מבחינה ארגונית נוצר בישיבות ובדיונים סביב עתידו של המפעל בכלל, ושל העומד בראשו בפרט.

בחודשים האחרונים נפתח "מרד" של חלק גדול מהקבוצות המובילות, ובהן מכבי תל אביב, שנועד להביא להחלפת המנכ"ל ג'ורדי ברתומיאו, המכהן בתפקיד מאז הקמת הליגה בשנת 2000. על אף החיוכים שהורעפו במהלך האירועים החגיגיים בסוף השבוע, המועדונים נחושים להשלים את המהלך בקיץ הקרוב ולצאת לעונה הבאה עם פנים חדשות בראש הארגון.

דיאן בודירוגה שחקן העבר
עברו בפיב"א עשוי להוביל לסיום הנתק בצמרת הכדורסל האירופי. דיאן בודירוגה | ברני ארדוב

בימים האחרונים פורסם באתר "יורוהופס" כי דיאן בודירוגה עשוי להצטרף לוועד המנהל של היורוליג, אולם מתברר שזה רק צעד אחד – ולא האחרון. למעשה, כוכב העבר הסרבי הוא המועמד הבולט ביותר לתפוס את העמדה המובילה ולהחליף את ברתומיאו כמנכ"ל.

בודירוגה (49), מהכדורסלנים הגדולים והטובים בתולדות אירופה, פרש לפני 15 שנים לאחר שזכה בשלושה גביעים עם פנאתינייקוס וברצלונה. בתחילה שימש בתפקיד ניהול בווירטוס רומא, הקבוצה שבה סיים את הקריירה, ואחר כך היה סגן יו"ר האיגוד הסרבי וחבר בהנהלת פיב"א אירופה.

בסוף השבוע האחרון התארח הסרבי בפיינל פור בבלגרד וישב בתא הכבוד במשחקים. לאור עברו בהתאחדות הכדורסל האירופית, מינוי אפשרי שלו עשוי להביא להפשרת היחסים ולהגברת התיאום בין מועדוני היורוליג לבין הליגות המקומיות ומפעלי הנבחרות הלאומיות.