אחרי שהועזב ע"י ריאל מדריד, לאסו עונה: "אני כשיר לאמן כדורסל"

play
פאבלו לאסו, מאמן ריאל מדריד | GettyImages, Sonia Canada
ריאל מדריד אלופת ספרד אחרי שהשלימה 1:3 בסדרה נגד ברצלונה 03:13

הבלאנקוס שחררו את הספרדי בעקבות אירוע הלב שעבר, אך הוא דבק בעמדתו: "הרופאים נתנו אישור". עוזרו, צ'וס מתאו, מונה במקומו

(גודל טקסט)

בהחלטה קשה במיוחד, שנבעה "מסיבות רפואיות בלבד", ריאל מדריד החליטה אמש (שני) להיפרד מאחד המאמנים הגדולים בתולדותיה – פאבלו לאסו. הספרדי שעמד על הקווים מאז שנת 2011 לקה בליבו בחודש שעבר, ועל אף ששוחרר מבית החולים כעבור זמן קצר והביע את רצונו לחזור לשגרה, המועדון התעקש לא לקחת את הסיכון הכרוך בכך ושחרר אותו כשנותרה לו עוד עונה אחת בחוזה. מי שיחליף אותו על הקווים הוא עוזרו, צ'וס מתאו, שאף אימן את ריאל במהלך סדרת הגמר בה הבלאנקוס זכו באליפות ספרד עם 1:3 על ברצלונה. מתאו חתם על חוזה לשנתיים.

לאסו הגיב לאחר העזיבה ואמר: "אני שמח לשתף את כולכם שקיבלתי אישור מהרופאים שטיפלו בי ושאני יכול לאמן קבוצת כדורסל מקצוענית. אני גם מודה על האהבה שקיבלתי מאז אתמול. בקרוב אדבר ואענה על השאלות שלכם".

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו
מלחמת גרסאות. לאסו | רויטרס

בהודעה על מינויו של מתאו הגיבה ריאל על דבריו של לאסו: "ההחלטה על סיום דרכו הייתה משותפת. רוצים להודות לו על כך שהוביל את המועדון לאחת התקופות היפות בהיסטוריה שלו. אנו מאחלים לו ולמשפחתו בהצלחה בפרק הבא בחייו, ריאל מדריד תמיד תהיה הבית שלו".

האישור הרפואי שקיבל לאסו סותר למעשה את זה של המועדון. הקבוצה ידעה שלאסו עומד לקבל חוות דעת של רופא, אך עדיין בחרה שלא להמתין לתוצאות ממי שטיפל במאמן ולהודיע על פרידה ממנו. המועדון השתמש בעצות של רופאים אחרים וחיצוניים שלא טיפלו בלאסו, והם הבהירו כי קיים סיכון במתן אור ירוק ללאסו לחזור לקווים. ב"מארקה" הספרדי טוענים: "מי יודע יותר על הלב של לאסו מאשר הרופא שטיפל בו? זו החלטה שהתקבלה בלי קשר לתוצאות הדוח".

ג'ייסי קארול שחקן ריאל מדריד
עמד לצד מאמנו. קארול | אימג'בנק GettyImages

אחד השחקנים המזוהים ביותר עם עידן לאסו בריאל הוא ג'ייסי קארול. הגארד האמריקאי הגיע לבירת ספרד בשנת 2011, עוד לפני המאמן, ובמשך עשור מוצלח במיוחד זכה עם הקבוצה פעמיים ביורוליג. בקיץ שעבר עזב קארול את המועדון, אך רק לאחרונה הודיע רשמית על פרישה וזכה לטקס באולם הביתי במדריד.

כידוע, לאסו הרגיש שהוא מסוגל מבחינה בריאותית לשוב לפעילות מלאה ורצה לחזור לתפקידו, כפי שהיה ניתן להבין מההודעה הרשמית של המועדון לפי "הם מבינים שההחלטה העציבה את המאמן", וקארול החליט להתייצב לצידו של המאמן כשטען: "זו צריכה להיות החלטה אישית של פאבלו ושל משפחו עם הרופאים שלו. אם משפחת לאסו מודעת לסיכונים ורוצה שהוא יישאר המאמן , אז נהדר – הוא צריך להיות על הקווים בחודש ספטמבר", אז הקבוצה תחל בהכנות לעונה החדשה.