זעם באיטליה אחרי פציעת גלינארי: "אי אפשר להמשיך כך". פיב"א מתעלמת

דנילו גלינארי, נבחרת איטליה | GettyImages, Giuseppe Cottini

בזמן שארגון הכדורסל העולמי מסרב להגדיל את הסגלים, האזורי כואבים את אובדן הכוכב הבכיר. המאמן: "מקווה שנתחיל לשמור על השחקנים"

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה רשמה אמש (שבת) ניצחון 84:91 חשוב על גאורגיה שקירב אותה לאליפות העולם, אלא שרגע אחד העיב לא רק על התוצאה, אלא בעיקר על ההכנות ליורובאסקט בו האזורי יארחו את בית ג': הכוכב דנילו גלינארי נפצע בברכו בתחילת הרבע האחרון, נטש את המשחק ולאחר שעבר היום בדיקות התגלה אצלו קרע במניסקוס שיגרום לו להחמיץ את האליפות שתצא לדרך ביום חמישי הקרוב. בעקבות האירוע, המאמן ג'אנמרקו פוצקו החליט שלא לשתוק.

"נראה לי שבשלב הזה כבר הבנו שאי אפשר להמשיך ככה. אני מקווה שהחל ממחר נתחיל לשמור על השחקנים", ביקר פוצקו, כשדבריו כוונו כמובן לפיב"א על רקע העומס המוגזם בלוח המשחקים, שהביא לפציעות של יותר מדי שחקנים בכירים בשבועות האחרונים. עוד לפני גלינארי, כוכבים כמו טוקו שנגליה, קוסטאס סלוקאס, נמניה בייליצה, ואסילייה מיציץ', יואניס פפאפטרו וסרחיו יוי נפצעו גם הם, ורובם – ייתכן שכולם – יחמיצו את אליפות אירופה.

גלינארי הפצוע בחדר ההלבשה אחרי המשחק

בשל המעבר לקיים את מוקדמות אליפות העולם בחלונות, החלטה שנבעה בין השאר מהסכסוך בין פיב"א ליורוליג, נוצר מצב בו הנבחרות משחקות במפעל הזה בצמוד לפתיחת אליפות אירופה שתהיה עמוסה מספיק גם כך. מצד הנבחרות הושמעו אינספור תלונה על כך שמכסת השחקנים המותרת לרישום בטורניר נותרה על 12, אולם מזכ"ל פיב"א גילה אטימות כשהבהיר בימים האחרונים: "אין שום הוכחה שאנחנו צריכים לפעול לשינוי. אנחנו מאמינים שחוק 12 השחקנים הוא טוב, ומתכוונים להישאר איתו".

"יש דברים הרבה יותר חשובים מכדורסל", הוסיף מאמן נבחרת איטליה. "ראיתי על דנילו את התשוקה לשחק עם החבורה הזאת. השחקנים מכבדים אותו, הוא אולי השחקן הכי גדול באיטליה אי פעם. היינו יכולים לזכות ביורובאסקט איתו, אבל לא על זה אני מצטער, אלא פשוט על כך שהוא לא יזכה להרפתקה שהוא ראוי לה".