בלאט: "גרמניה הפייבוריטית, כיף מאוד לראות את לורנזו בראון"

play
דיוויד בלאט | GettyImages
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ', עם דיוויד בלאט, אבי אבן 00:08

יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א סיפר ל"יורוהופס" על הטורניר המפתיע, ההבדלים בין אירופה וה-NBA והשחקן שהכי הרשים אותו

(גודל טקסט)

חצאי גמר היורובאסקט ייערכו הערב (שישי) וגם דיוויד בלאט, שיודע דבר או שניים על אליפויות אירופה, מצא עצמו מופתע מתוצאות הנוקאאוט עד כה. בריאיון שהעניק לאתר "יורוהופס" התייחס בין היתר להדחתם של ניקולה יוקיץ', יאניס אנטטוקומפו ולוקה דונצ'יץ' עוד לפני חצאי הגמר. "זה די נדיר ששלושה מהשחקנים הכי טובים בעולם מגיעים ביחד לטורניר, ובו בזמן אפילו לא מגיעים לחצי הגמר", אמר. "במשחק האירופי, הקבוצות הטובות ביותר מנצחות. ב-NBA, לא פעם, הקבוצות עם השחקנים הכי טובים מנצחות. זה ההבדל העיקרי. זו לא ביקורת – זה פשוט המשחק".

בלאט הוסיף והסביר: "המשחק האירופי שונה בהרבה מאוד מובנים, בעיקר בהגנה… שחקן או שניים לא יכולים פשוט להשתלט על המשחק, זה יכול לקרות ב-NBA אבל באירופה זה נדיר. זה אחד הדברים שאני הכי אוהב, זה מאתגר, מעניין, בלתי צפוי".

דיוויד בלאט
טורניר בלתי צפוי – ויש הסברים לכך. בלאט | אימג'בנק GettyImages

הנבחרת שהכי הרשימה עד כה את בלאט, שזכה ביורובאסקט עם נבחרת רוסיה לפני 15 שנה בדיוק, היא גרמניה: "היא הפייבוריטית שלי כרגע, היא משחקת את הכדורסל הכי טוב ויציב והיא מארחת. הכדורסל מאוד צומח שם, וההצלחה של הנבחרת רק תעצים את זה". כשנשאל על נקודות דמיון בין רוסיה שלו וגרמניה הנוכחית, השיב: "הם טובים יותר בהתקפה. הסגנון שלנו היה קצת אחר. אני לא ממש רואה דמיון, מלבד ההצלחה".

בלאט, ששב למכבי תל אביב בקיץ האחרון כיו"ר הוועדה המקצועית, התבקש לסמן שחקן אחד ממנו התרשם והלך עם הרכז החדש שלו: "אני עובד במכבי, אז כיף לי לראות את לורנזו בראון. הוא משחק כדורסל מצוין, אבל אני סובייקטיבי. אם להיות אובייקטיבי, השחקן שהכי הרשים אותי הוא פרנץ ואגנר מגרמניה".

שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון
מרשים. בראון | אתר רשמי, FIBA

לבסוף, כשנשאל האם זהו היורובאסקט הגדול בהיסטוריה, אמר: "זה טורניר נהדר ואני מאוד נהנה לצפות בו, אבל לא, אני לא חושב שהוא הגדול מכולם. הענף מאוד צמח והשתפר, אבל צריך להיות כן, היו הרבה טורנירים גדולים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי