הגנה ששווה זהב? צרפת חוגגת: "לא היתה דקה של נפילת מתח"

הטריקולור חנקו את פולין בחצי גמר היורובאסקט, ניצחו ב-41 הפרש והעפילו לגמר רביעי בתולדותיהם: "זה היה המשחק הכי שלם שלנו"

(גודל טקסט)

גם בחלומותיה הוורודים ביותר, ספק אם נבחרת צרפת האמינה שתעפיל לגמר היורובאסקט בצורה כל כך קלה. הטריקולור סיפקו הערב (שישי) תצוגת תכלית הגנתית, כשעצרו את פולין על 9 נקודות בלבד ברבע הראשון ו-18 בלבד עם תום המחצית הראשונה. זה נגמר בניצחון מוחץ של 54:95, בדרך לגמר אליפות אירופה רביעי בתולדותיהם, אולי בדרך לזכייה שנייה בזהב.

"זה אף פעם לא קל", התעקש רודי גובר, שהסתפק ב-6 נקודות בלבד ב-19 דקות. "צריך לעבוד קשה ולשים את עצמך בעמדה לנצח. אני גאה מאוד בצורה בה שיחקנו הגנה 40 דקות, לא היתה אפילו דקה של נפילת מתח".

שחקן נבחרת צרפת רודי גובר
40 דקות מזהב. גובר | רויטרס

מעט מאוד פרשנים האמינו שצרפת מסוגלת להגיע לשלבים הללו. את הטורניר היא פתחה עם הפסד לגרמניה, במשחק בו קלעה 63 נקודות בלבד; לאחר מכן הגיעו ניצחונות דחוקים על ליטא והונגריה, ניצחון נוסף על בוסניה והפסד לסלובניה. ואז החלו הדרמות: בשמינית הגמר נזקקו הטריקולור לקריסה טוטאלית של טורקיה, וגירדו ניצחון בהארכה; ברבע הגמר שרדו הארכה נוספת, הפעם מול איטליה. ובחצי הגמר זה כבר לא היה כוחות, אל מול הסנסציה של הטורניר. כעת, רחוקה צרפת 40 דקות מהתואר בו זכתה ב-2013.

"מאז תחילת הטורניר היו לנו רגעים בהם איבדו ריכוז בהגנה", הודה גובר. "הפעם זה היה המשחק הכי שלם שלנו, ואני גאה. יש לנו פה חבורה טובה וצוות שרוצה לנצח. נותר עוד משחק אחד, והמטרה שלנו נותרה זהה – לזכות בזהב. כעת אנחנו בעמדה להשיג אותה".

שחקן נבחרת צרפת מוסטפה פאל
הגנה מרהיבה של צרפת. פאל | אימג'בנק GettyImages, TOBIAS SCHWARZ/AFP

"בנינו את הניצחון הזה דרך ההגנה שלנו", סיכם המאמן וינסנט קולה. "התחלנו מאוד אגרסיבי ולא עצרנו את הלחץ שלנו. הלחץ על הכדור היה הכי טוב שלנו מאז תחילת הטורניר, הם פשוט לא עמדו בזה. מאז תחילת הטורניר התקשינו להגיע לרמה הכי גבוהה שלנו, זו היתה דרך ארוכה". גרשון יאבוסלה, שהצטיין עם 22 נקודות, הוסיף: "היינו טובים מאוד בהגנה, מאוד אגרסיביים, הקשינו עליהם בהכל".