בראשון: ספרד בפעם הרביעית בשישה טורנירים או זהב שני לצרפת?

כמה אופי. ספרד חוגגת | רויטרס

שתי המעצמות תיאבקנה בגמר הגדול על זכייה באליפות אירופה (21:30), גרמניה ופולין יילחמו על הארד (18:15) מעט מוקדם יותר

(גודל טקסט)

יורובאסקט 2022, אולי הטורניר האיכותי ביותר שידענו בכדורסל הנבחרות האירופי, יגיע מחר (ראשון) לסיומו אחרי הגמר הגדול בין ספרד לצרפת. כשלוש שעות לפני כן, גרמניה המארחת תיאבק על המקום השלישי נגד הפתעת האליפות – פולין.

שחקני נבחרת ספרד
יחפשו זהב רביעי בשש אליפויות. שחקני נבחרת ספרד | אימג'בנק GettyImages, TOBIAS SCHWARZ/AFP

ספרד – צרפת (21:30)

הנבחרת של סרג'יו סקאריולו, שמעטים ציפו לראות אותה במעמד הזה כשראו באיזה סגל התייצבה לטורניר, תנסה לזכות בתואר הרביעי שלה בשש אליפויות אירופה האחרונות לאחר שעשתה זאת גם ב-2009, 2011 ו-2015. מנגד, הטריקולור יחפשו מדליית זהב שנייה בהיסטוריה, לאחר שהקודמת הושגה ב-2013.

ספרד, בכיכובו של לורנזו בראון שיצטרף למכבי תל אביב בסיום היורובאסקט, מחקה פיגור דו ספרתי בכל אחד משלבי הנוקאאוט הקודמים בטורניר, והדיחה את ליטא, פינלנד וגרמניה. צרפת עמדה פעמיים על סף הדחה, בשמינית הגמר מול טורקיה וברבע הגמר נגד איטליה, אך חזרה לחיים כדי לדרוס את פולין ב-41 הפרש אתמול.

המאזן בחמשת המפגשים הרשמיים האחרונים בין שתי הפיינליסטיות עומד על 2:3 לספרדים, כשכל אחת מהנבחרות עברה את השנייה בדרך לזכיות שלהן באליפויות אירופה בעשור האחרון.

שחקן נבחרת גרמניה דניס שרודר
יקווה להתנחם במדליית ארד. דניס שרודר | רויטרס

גרמניה – פולין (18:15)

הריצה הנהדרת של המארחת נעצרה בחצי הגמר על ידי ספרד, אבל לגרמנים עדיין יש הזדמנות לזכות במדליה ראשונה בטורניר גדול מאז יורובאסקט 2005. מנגד, מתאוש פוניטקה וחבריו יוכלו לשוב לארצם עם המדליה הראשונה של פולין זה 55 שנים, שבמקרה של ניצחון, תשווה את ההישג השני הכי גדול של הנבחרת הזו במסגרת אליפות אירופה ובכלל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי