דיוויד בלאט: "מי שלא יכול לשחק מאמן. מי שלא יכול לאמן, מייעץ"

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם סופוקליס שחורציאניטיס | ברני ארדוב

יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי תל אביב התארח בפודקאסט של בנאס מטקוויצ'יוס, דיבר על התפקיד החדש וגם נזכר בזכייה ביורוליג ב-2014: "סופו היה אחד משחקני המטרה הכי גדולים שהיו באירופה"

(גודל טקסט)

נכון שמדובר רק בתפקיד של יועץ מקצועי ולא כמאמן, אבל דיוויד בלאט הוא עדיין שם מעניין מאוד בכדורסל האירופי. בלאט, שאימן את לברון ג'יימס ב-NBA והוליך את הצהובים לזכייה ביורוליג ב-2014, התארח בפודקאסט של בנאס מטקוויצ'יוס וסיפר על התפקיד החדש שלו, על מכבי תל אביב החדשה וגם הזכייה ההיא ביורוליג.

"עברתי מלהיות שחקן מקצועני למאמן מקצועני ועכשיו ליועץ מקצועני. ככה זה עובד – מי שלא יכול לשחק, מאמן; מי שלא יכול לאמן, מייעץ", סיפר בלאט בחיוך, "זה המקום שלי כרגע. אני ממש שמח ואסיר תודה לעבוד בשני ארגונים נהדרים – נבחרת קנדה וקבוצתי לשעבר מכבי תל אביב".

דיוויד בלאט
משתף מהניסיון שלו. דיוויד בלאט | דני מרון

"יש לי הרבה ניסיון, גם בעולם של הקבוצות המקצועניות וגם בעולם של הנבחרות. אני מנסה לשתף ידע, ניסיון, תהליכים ורעיונות כדי לשפר את המערכות", הוסיף בלאט, "באף אחד מהמקרים אני לא קובע, מצד שני בהחלט יש לי את האפשרות להשפיע בצורה חיובית על חברי הצוות השונים ובהחלט מקווה לעזור להתקדם ולהשיג את המטרות".

מטקוויצ'יוס, שהיה חבר בצוות האימון של צסק"א מוסקבה ב-2014, שאל את בלאט על השימוש בסופוקליס שחורציאניטיס ובאלכס טיוס באותה עונה שהסתיימה בתואר היורוליג: "זו הייתה דוגמא נהדרת על החשיבות של השימוש בשיטת הכדורסל שלך וגם להסתגל למצבים שונים", אמר בלאט, "הייתה לכם קבוצה יותר חזקה משלנו, וידענו שאנחנו צריכים לשחק בצורה שונה אם אנחנו רוצים לנצח. שיחקנו בדרכים מסוימות עם אלכס וסופו, ואלה היו שתי דרכים שונות לגמרי".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם סופוקליס שחורציאניטיס
ידעו ימים יפים ביחד. בלאט וסופו | ברני ארדוב

"סופו היה אחד משחקני המטרה הכי גדולים שהיו באירופה, הוא פשוט היה פנטסטי בלואו-פוסט והיה אפשר לשחק דרכו ולהשתמש בו כדי לקרוא את ההגנה", נזכר יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי, "אבל סופו היה יכול להיות אפקטיבי רק 20-15 דקות במשחק. אז היה לנו חוק – כשסופו נמצא במגרש, הכדור חייב לעבור דרכו. הוא לא חייב לזרוק, אבל הוא חייב לגעת בכדור. זה היה חוק. ככה יכולנו למקסם את הביצועים הנהדרים שלנו".

"כשאלכס היה במגרש יכולנו לשחק התקפה יותר זורמת, פתוחה, מבוססת פיק-אנד-רול עם 4 שחקנים בחוץ ואחד בפנים", המשיך בלאט, "זה איפשר לנו לנצל את היכולות הספציפיות שלו. כמאמן התפקיד שלך הוא להבין איך להוציא את המירב מהיתרונות שלך ולהמעיט את החסרונות שלך. אם אתה מצליח לעשות את זה, אתה יכול לשנות את הכיוון של משחק שלא הולך טוב או לשמר כיוון של משחק שכן הולך טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי