פדרמן: הצוות המקצועי היה נגד החתמת פרמאר

פדרמן. עונה חלשה מאוד
פדרמן. עונה חלשה מאוד | צילום: עדי אבישי

בעלי מכבי ת"א פתח את כל הקלפים. גל מקל, העתיד והמצב: "לא אדישים"

(גודל טקסט)

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, זימן מפגש מיוחד עם עיתונאים כדי לשטוח בפניהם את עמדתה של ההנהלה בנוגע למצב. תחת מטר של ביקורת, אולי זה היה ניסיון ראשון לפתוח מטריה ולהתייבש קצת. בפועל, האיש מאחורי המיקרופונים פתח את רוב הקלפים. 

 

"זו לא מסיבת עיתונאים, אלא דיון שלנו מול המדיה שייערך אחת לחודש או אחת לשלושה חודשים", פתח פדרמן את דבריו. "אנחנו מעוניינים שהדברים יהיו מדויקים יותר ולכן נשתדל לקיים דו שיח למען הציבור שאכפת לו. אין ספק שהעונה הזו לא מוצלחת מבחינת מכבי ת"א, זו עונה קשה. אולי הקשה ביותר. עשינו טעויות קשות והקבוצה עברה דרך לא קלה. עצם העובדה שאנחנו לא ביורוליג מדברת. יש לנו אפשרויות לזכות ביורוקאפ או בליגה או בגביע, אך עדיין אין ספק שאי אפשר לכסות על הטעויות. אנחנו אומרים את האמת ולא מנסים להסתתר. אנחנו מנסים לתקן ומסתכלים קדימה".

 

וויצ'יץ' וטבק. גיבוי מלא מפדרמן (דני מרון)

 

"לא נתקלתי בחיי העסקיים ב-50 השנים האחרונות בבעלים שמשקיעים במשהו עשרות מיליוני דולרים והם אדישים למה שקורה", הבהיר פדרמן. "אנחנו מאוד לא אדישים, לוקחים ללב, לא ישנים בלילות, אבל בסופו של דבר זה ספורט. אני יכול להבין ללבם של אלה שלא אוהבים אותנו ושמחים בצורת שלנו. זה ספורט ואנחנו נעשה את כל מה שצריך לעשות כדי שמכבי ת"א תחזור למקומה הטבעי. כולם יודעים מי זו מכבי ת"א ולאן הבאנו אותנו ומה המוניטין שלה ברחבי כדור הארץ. זו אחת הקבוצות, אם לא היחידה, שנמצאת במוזיאון של הקבוצות הגדולות בארצות הברית. אני פה על תקן של מישהו שפותח איתכם את הדברים בצורה כנה ומדויקת".

 

"למדנו. עדיף להיות תקוע מלהביא שחקן לא מתאים"

 

פדרמן המשיך בגילוי לב: "באוקטובר בארצות הברית דיברתי עם ניקולה ועם הצוות המקצועי. ראינו שיש לנו בעיה בצבע וביקשתי את השחקן הכי טוב שיכולים למצוא, ואז הסתבר שלא בהכרח אפשר בתקופה כל כך מאוחרת למצוא שחקנים. אז באו ואמרו: 'בוא נמצא שחקנים שלא יהיו כל העונה'. הלכנו לראות את אחד השחקנים שהיה פה והיום איננו. היה ברור לנו שזו לא התשובה. עשינו את זה בלית ברירה. עשינו בשיטה הזו עוד מהלך עם שני שחקנים נוספים. עדיף להישאר תקוע מאשר לתת את החולצה של מכבי למישהו שלא מתאים להיות בקבוצה". 

 

פדרמן: "לגבי כמה מהשחקנים, טעינו בבחירתם" (דני מרון)

 

"לא תמיד אתה יודע כשאתה מביא שחקן אם אתה עושה טעות או לא. הזמניות הייתה נזק תדמיתי לא נורמלי ולא נחזור על בניה זמנית", הדגיש הבעלים. "בעונת 2016/17 במכבי תל אביב יהיו 12 שחקנים שכל אחד מהם יוכל לשחק ביורוליג נגד ברצלונה, צסק"א וריאל מדריד. יהיו 12 שחקני יורוליג לכל דבר". 

 

"בתחילת העונה הצוות המקצועי מציג את מי שהוא רואה בכל העמדות מ-1 עד 5, כולל מחליפים. אנחנו מסתכלים על התקציב ומתדיינים", הסביר פדרמן. "כל זמן שאתם מחתימים מישהו שהיה כתוב בו, אתם יכולים להחתים אותם. מנסים לחמוק מטעויות העבר, שחקנים שהוחתמו על סמך סטטיסטיקות או וידאו. רוצ'סטי היה ברשימה ויוגב אוחיון היה ברשימה ודווין סמית' היה ברשימה".

 

"מה שנעשה לוויצ'יץ' זה פשוט עוול"

 

"מה שקרה הוא שיום אחד דני פדרמן אמר לנו שג'ורדן פארמר, שלא היה ברשימה, רוצה לבוא לשחק במכבי. בצוות המקצועי אמרו ששניהם ביחד זו תהיה בעיה", הודה פדרמן. "הצוות המקצועי היה נגד ואנחנו היינו בעד בגלל שאלה שני שמות גדולים שיהיו אטרקטיבים לקהל. אנחנו כבעלים קיבלנו החלטה וטעינו, למעט המקרה של גל מקל. ידעתי שמוכנים להחתים עם מקל לפני שניהלתי עמו מו"מ אישי. אני נפגשתי עם גל. וזה היה בינינו ונשאר בינינו. דורסי היה שם שעלה ואפשר היה להביא אותו, אבל המו"מ עלה על שרטון. לא זוכר אפילו למה. השם שלו עלה גם עכשיו ושוב לא הסתדר, אז הוא לא בא".

 

לדעתו של פדרמן נעשה עוול גדול לניקולה וויצ'יץ': "מה שנעשה לניקולה זה פשוט לא ייאמן. תשעים אחוז מהדברים שנכתבו על ניקולה לא היו נכונים. ניקולה ביקש לא להיות מעורב כי הוא אמר שטבק הוא כמו משפחה בשבילו. אני ושמעון הובלנו את ההחלטה להחתים את טבק, וויצ'יץ' לא היה מעורב".

 

"היום אנחנו קבוצה שמתאימה לליגה הישראלית"

 

"אנחנו היום קבוצה שמתאימה לליגה הישראלית. פחות טוב או יותר. אנחנו בהחלט לא ברמה שאנחנו צריכים להיות", המשיך פדרמן, שהתייחס גם לז'אן טבק: "טבק הוא סמכות מקצועית שמדברת בגובה העיניים שמקשיב גם לביקורת. אני לא יכול להתעלם מכך שיש לנו בעיות מקצועיות ובחיפה הייתה בושה. גם אותם שחקנים ששיחקו בחיפה לא יכולים לשחק כמו ששיחקו. בניגוד למאמנים אחרים, טבק מאוד ברור בקו המחשבה שלו. בחודש דצמבר אמרתי בוא נביא את סופו. טבק אמר לי: 'אז תביא גם מאמן חדש'. עבר חודש ואותו טבק בא אליי ואמר לי: 'טעיתי, תביא אותו'. אגב, אני מאוד אוהב את סופו. אם אני אביא אותו, יהרגו אותי".

 

טבק. "הוא מאוד ברור בקו המחשבה שלו" (דני מרון)

 

"לגבי הפועל ירושלים, אני מאחל להם שיצליחו קצת יותר במפעל החדש של פיב"א", עקץ פדרמן, והוסיף: "קשה לנו להתחרות בקבוצות כמו ריאל וצסק"א, בארבע-חמש הקבוצות הראשונות. אני כן רואה אותנו באמצע. בעונה הבאה יהיו לנו עוד שישה משחקים, עוד שלוש נסיעות לחו"ל. אמרתי שיהיה לנו יותר כסף ויהיו לנו 12 שחקני יורוליג". 

 

פדרמן אמר בנחרצות: "ז'אן טבק נשאר עד סוף העונה. לגבי המנויים, מחירי המנויים יעלו. יש כאלה שבאים רק לאירופה. יש כאלה שרק לליגה ויש כאלה שבאים לכל משחק. אנחנו מדברים על למעלה מ-35 משחקים. מנוי לשער 11 עולה 1,250 שקל. תחלקי את זה ל-35 משחקים, זה 30 שקל למשחק. וזה 6,400 איש שמשלמים 30 שקל למשחק ו-2,000 שמשלמים 100 שקל למשחק. ולא נשכח, במכבי תקציב השחקנים הוא 50-60 אחוז מהתקציב".  

 

"לא הייתי עושה מה שפיני גרשון עשה"

 

פיני גרשון. "עשה דברים יוצאים מהכלל" (עדי אבישי)

 

לגבי פיני גרשון, אמר פדרמן: "הוא עשה דברים יוצאים מהכלל במשך השנים. בספר שלי לא הייתי עושה חלק מהדברים שהוא עשה. אני לא חושב שגרשון מתכוון לרע, אלא מוציא דברים מהקשרם. יש דברים שלא מוציאים מהחדר. הוא יודע דברים רק כי לא אמרנו לו לצאת מהחדר בישיבה על התקציב. השתנינו עם השנים, נעשינו שקופים. מנגד, נאמרו דברים נגדנו שהם אינם נכונים ועשו לנו עוול".

 

פדרמן סיכם ואמר: "הסגל שיש לנו היום לא מספיק כדי לזכות ביורוקאפ. אם כולם יהיו בריאים, אולי זה יהיה אפשרי. לא דומה לנס מילאנו, אבל קשה. לגבי שון ג'יימס, אני לא יודע את התשובה. הוא לבש את החולצה והיה קפטן, איון ספק שהוא שחקן ראוי לנו, אבל אני לא יודע אם בנקודת הזמן הזו הוא מתאים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי