ברתומאו תוקף: "להרוג את המועדונים זה לא הפתרון"

ברתומאו
ברתומאו | צילום: Gettyimages

מנכ"ל היורוליג לא מוותר לפיב"א. שאראס: "הלכנו 20 שנה אחורה"

(גודל טקסט)

המאבק בין ארגוני הכדורסל האירופאים מחמיר. מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו התראיין לעיתון איטלקי ודיבר על ההחלטה של פיב"א לנקוט בצעדים מחמירים כלפי האיגודים שקבוצותיהם ישתתפו ביורוקאפ. הספרדי תקף את הארגון וטען כי תגובתו אלימה ולא מוצדקת.

 

"הם תמיד מדברים על היושרה שלהם, אז איך הם יכולים להגיד לספרד ולליטא, שזכו בצדק להעפיל למשחקים האולימפיים, שהם לא ייסעו לריו דה ז'ניירו?", התפלא ברתומאו.

 

 

פיב"א גם מתכוונת להזיז את מוקדמות המשחקים האולימפיים מטורינו לאחר ששלושה מועדונים החברים בהתאחדות האיטלקית הסכימו להשתתף ביורוקאפ. ברתומאו הגיב גם לכך והציע לנשיא שלה ג'יאני פטרוצ'י לעשות מעשה: "במקומו הייתי מאיים בתביעה, אנחנו תמיד בקשר עם המועדונים האיטלקים, היורוליג יגן עליהם".

 

הספרדי הביע את בטחונו בבית המשפט: "אני בטוח במאת האחוזים שהצדק יעשה ושיוחלט שפיב"א לא יכולה להתנהג כך. לנסות להרוג את המועדונים זה לא הפתרון, אלא סתם גורם לתסכול".

 


שאראס בימיו כשחקן. "לשחק בטורניר של פיב"א זה כמו ללכת 20 שנה אחורה" (gettyimages)

בהתאחדות הליטאית נכנעו חלקית ללחץ של פיב"א והדיחו את ריטאס וילנה מהליגה המקומית. שחקנה של מכבי תל אביב לשעבר ומאמן ז'לגיריס קובנה, שארונאס יאסיקביצ'יוס, הביע סולידריות כלפי ריטאס והתבטא בחריפות נגד הארגון: "לשחק בטורניר של פיב"א זה כמו ללכת 20 שנה אחרונה".

 

האיומים של פיב"א משפיעים גם על קבוצות ישראליות. איגוד הכדורסל הוסיף לאחרונה סעיף להסכם עם הארגון שמחייב את הקבוצות החברות להשתתף רק במפעליו. מהאיגוד נשלח מכתב להפועל ירושלים בו התריעו בפני השתתפות ביורוקאפ וכעת מחכים לראות כיצד הפרשה תתפתח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי