זופר אבדיה מזהיר את מדר: "פרטיזן רוצה להצליח בטווח המיידי"

ים מדר במדי בוסטון
ים מדר במדי בוסטון | David Dow / Contributor

שחקן הכוכב האדום לשעבר דיבר ב-103FM על רקע המעבר של הרכז לבלגרד: "השקיעו שם מיליונים, רק תוצאות יעניינו אותם. אצל אוברדוביץ', אם אתה עושה פרצוף שמים עליך איקס". למרות זאת, הוא סייג: "זה המקום להתקדם"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בבוסטון סלטיקס הוא כנראה לא ישחק בעונה הקרובה, אבל ים מדר בכל זאת עומד לעשות קפיצת מדרגה משמעותית. קפטן הפועל תל אביב בשנה החולפת נמצא על סף מעבר לפרטיזן בלגרד של ז'ליקו אוברדוביץ'. כדי להבין מה מצפה לרכז במועדון הסרבי, בתכנית הספורט של 103FM פנו לזופר אבדיה, אביו של דני אבדיה שבימים אלו משמש כמנהל המקצועי בבני הרצליה ובשנת 1990 הגיע לישראל אחרי עשור כשחקן בכוכב האדום בלגרד.

האזינו לראיון

"אם ים מדר רוצה להישאר במעמד כמו שיש לו בהפועל ת"א, בוודאי שהייתי ממליץ לו לעבור לחו"ל", הביע אבדיה את דעתו. "כשמדברים על פרטיזן, זו כבר לא הקבוצה שלא היה לה כסף והייתה מביאה זרים צעירים וזולים. עכשיו זו פרטיזן עם הרבה כסף, אז מיד חשבו על מאמן ושחקנים מוכנים. למדר יהיה יותר קשה כי הם רוצים להצליח בטווח המיידי. במקרה כזה לא כל כך חושבים על קידום צעירים. אם אתה מנצח שם – אתה אלוהים, אבל אם אתה מפסיד שם – אני לא מציע לך לצאת מהבית שבוע".

כשנשאל האם היה ממליץ למדר לחתום בפרטיזן, אבדיה השיב: "אם הוא החליט ויש לו את הביטחון, כל הכבוד לו. זו במה יותר גדולה מאולם. מבחינת מאמן, לפעמים זה מפחיד. אם אתה משחק 40 דקות או דקה אחת, אצל ז'ליקו אתה חייב להתנהג אותו הדבר. אם אתה עושה פרצוף, מיד שמים עליך איקס. קודם כל צריך ללמד אותו קללות, שיבין מה הוא מקבל ויידע להחזיר. כל מילה שנייה שם היא קללה. במשחקים אין דיבור רגיל, אתה מקבל קללות ומחזיר קללות".

אביו של דני אבדיה התייחס גם לקושי שבלשחק תחת אוברדוביץ': "זה הספורט, אם אתה לוקח את הסיכון לא תדע. בפרטיזן בלגרד אין לך עם מי לדבר, אין שם מנהל קבוצה או הנהלה. רק ז'ליקו – מה שהוא יגיד, זה מה שיהיה".

באשר לסיכוי שפרטיזן תקדם את מדר ל-NBA, אבדיה אמר: "יש שחקנים שזה מתאים להם. ים כבר מכיר את הלחץ מהפועל ת"א. נכון שדרבי בין הפועל למכבי זה 'חימום' לעומת הדרבי של פרטיזן מול הכוכב האדום, אבל אם אתה רוצה להתקדם תחת המאמן הטוב באירופה, לחוות את הלחץ של האוהדים ולשחק באירופה – זה המקום. אני לא יודע כמה הוא מתאים לכדורסל בסרביה ובפרטיזן. פרטיזן רוצה להיות ביורוליג בשנה הבאה, וכשיש מטרה כזו שהשקיעו בשבילה מיליונים, לא יעניין אותם ים מדר או הזרים שהביאו. רק התוצאה".

לסיום, הוא עדכן במצבו של דני: "הוא בסדר, מתאמן כבר שבועיים. לא היה מתאים לשלוח אותו לליגת הקיץ אחרי תקופה ארוכה שהוא לא שיחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי