טבק: "היה מביך לראות את הדקות האחרונות"

לא אוהב את ריבוי הזריקות ל-3
לא אוהב את ריבוי הזריקות ל-3 | צילום: אודי ציטיאט

המאמן: "יש ביורוקאפ קבוצות בקליבר של מכבי". מזרחי: "ספורטיבי"

(גודל טקסט)

גם בסיוטים הרעים ביותר שלהם, ראשי מכבי תל אביב לא דמיינו לעצמם שהקבוצה תודח מהיורוליג עוד לפני שהשנה תתחלף ל-2016. אבל כך קרה, ולראשונה מאז הקמת המפעל הבכיר ביבשת בשנת 2000, מכבי לא תשתתף בטופ 16 לאחר שניצחה את רק 66:70 אצל דרושאפקה.

 

"אני מאוכזב שהסתיימה העונה", הודה מאמן הקבוצה ז'אן טבק. "זה מאכזב עבורי, עבור האוהדים ועבור כל הקבוצה. כשהגעתי המטרה הייתה העפלה לטופ 16, לא הגענו לכך. אני חושב שיש לנו בעיות לאחרונה עם הרבה פציעות, אבל גם עם כולם היו פה היה קשה לנצח קבוצה כמו דרושאפקה".

 

 

"כשנשאלתי איך אני מרגיש עם העובדה שאנחנו קולעים הרבה מחוץ לקשת, תמיד אמרתי שזה מאוד מסוכן", הודה הקרואטי. "זו המציאות, זה סגנון המשחק שהסגל שלנו מכתיב ונמשיך להסתמך על זה. למען האמת אני לא אוהב את העובדה שאנחנו זורקים הרבה שלשות"

לא אהב את ריבוי השלשות אבל אין ברירה. טבק (אודי ציטיאט)

 

"אני לא הייתי גאה במה שעשינו, אבל העבודה שלי כמאמן היא לנסות לנצח", התייחס המאמן לעובדה ששחקניו לא ניסו לקלוע בשתי הדקות האחרונות. "בתור מישהו שמשחק כדורסל מגיל 14, לא היית גאה, זה לא היה נכון אבל עשיתי את זה בשביל הקבוצה. בפעם הבאה לא אעשה את זה יותר כי זה היה מביך".

 

לבסוף, הגיב המאמן למפעל הלא מוכר שעמו תתמודד קבוצתו: "אוהדי מכבי לא רגילים ליורוקאפ, אבל נצטרך לעשות הכל שם. נעשה את המיטב אבל יש ביורוקאפ הרבה קבוצות בקליבר של מכבי".

 

גיא פניני נשמע דווקא מעודד, לא מההדחה ההיסטורית אלא מהיכולת אותה מפגינים הצהובים בתקופה האחרונה: "יש פה הרגשה שעשינו הכל כדי להשיג את המטרה שלנו, שהייתה לנצח ב-11 הפרש. זו משימה קשה מאוד פה בטורקיה מול קבוצה טובה באולם שלה. זה לא הספיק אבל אנחנו עם הראש למעלה, מעודדים כי בתקופה האחרונה יש פה אנרגיות חיוביות. בשלושת השבועות שיחקנו טוב ולא נוריד את הראש באמצע דצמבר כשיש עוד הרבה זמן לשחק".

לא יפה לעין. פניני (אודי ציטיאט)

 

"ברור שיש אכזבה מזה שלא העפלנו לטופ 16, אבל אנחנו בוחנים את התקופה האחרונה בה אנחנו משחקים טוב", המשיך פניני עם האופטימיות. "הפנים קדימה, יש לנו עונה ארוכה, עדיין יש לנו אתגר בזירה האירופית, אנחנו רוצים להצליח שם, בליגה ובגביע. יש עוד עונה ארוכה ויש לנו עוד הרבה מטרות להשיג. אנחנו מעודדים מהתקופה אחרונה".

 

הפורוורד התייחס לדקות האחרונות במשחק, בהן השחקנים בצהוב החטיאו בכוונה בשביל לגרור את המשחק להארכה: "זה משהו שלא רצינו להגיע אליו אבל זה קרה. זה לא הדבר הכי יפה לעין אבל בסופו של דבר עשינו את הכל כדי להשיג את ההפרש הזה והבנו שזה יהיה רק דרך הארכה. ברגע שאנחנו צריכים להשיג מטרה עשינו הכל לעשות את זה, זו הדרך. גם דרושאפקה עשו את זה".

 

"יש לנו עוד שלוש מטרות העונה", סיכם פניני. "אחת מהן היא לזכות ביורוקאפ. אבל כרגע אנחנו לא מסתכלים כל כך רחוק".

 

ינסו להגיע כמה שיותר רחוק ביורוקאפ. מזרחי (אודי ציטיאט)

 

"התחושות שלי הן מציאותיות וריאליות", הודה יו"ר המועדון המיתולוגי, שמעון מזרחי. "כשמגיעים למשחק חוץ קובע וצריכים לנצח בפער של 11 נקודות זה לא קל. היינו כבר בהובלה של 6 נקודות אבל זה לא הסתייע, חלק מהשחקנים שלנו שבדרך כלל מספקים הרבה נקודות לא היו במיטבם. אנחנו צריכים להסתכל קדימה על היורוקאפ ולהתמקד גם בליגה הישראלית ובגביע. זו המציאות, ניערך אליה בהתאם כאשר ננסה להגיע גם במפעל הזה כמה שיותר רחוק".

 

מזרחי התייחס גם הוא להחטאות בדקות האחרונות, וסירב להתנצל: "זה לגיטימי כאשר רוצים להגיע להארכה, שתי הקבוצות החטיאו בכוונה. לקלוע סל עונשין זה פאול טכני ולכן לא עשינו את זה. אני בהחלט חושב שזה ספורטיבי לשחק ככה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי