דרושפאקה תקבל כרטיס ליורוליג, ירושלים בחוץ?

אלון. הוא כבר עשה את הבחירה שלו
אלון. הוא כבר עשה את הבחירה שלו | צילום: דני מרון

המועמדות לשני הכרטיסים הנותרים: באיירן, הכוכב האדום, חימקי וקובאן

(גודל טקסט)

זה זמן רב שבאירופה תוהים לאן ילכו שלושת הכרטיסים הנותרים של היורוליג. בתחילה הניחו כי הכרטיסים יילכו לאלופות של הליגה האדריאטית, הליגה הצרפתית והליגה הגרמנית, אך כעת מדווחים באל מונדו דפורטיבו הספרדי, כי דווקא דרושפאקה תזכה לאחד משלושת הכרטיסים.

 

הקבוצה הטורקית, שקיבלה השנה כרטיס חופשי בשל קשריה המסחריים עם הארגון. תאגיד דוגוס, שרכש את הקבוצה ב-2013, הוא הספונסר המשני של היורוליג (בנוסף ל"טורקיש ארליינס") וכך, למרות שלא הגיעה לשום השיג משמעותי בזירה המקומית או האירופית הופיעה השנה לראשונה במפעל הבכיר ביבשת.

 

על פי אותו דיווח, המועמדות לשני הכרטיסים הנוספים יבחרו מבין ארבע הקבוצות הבאות: הכוכב האדום בלגראד, באיירן מינכן, לוקומוטיב קובאן וחימקי מוסקבה. ההנחה שאחד מהם יילך בכל מקרה לאחת הקבוצות הרוסיות במטרה למנוע מהן מעבר לליגת האלופות של פיב"א. כזכור, הפועל ירושלים כבר הודיעה שתשחק במפעל של פיב"א בעונה הבאה, אך עדיין מנסה להתקבל למפעל הבכיר והשתתפה בישבה האחרונה, בה דנו באפשרות להתרחבות הליגה ב-2017/18.

 

ג'ורדי ברתומיאו. הרשימה מתחילה להיסגר (gettyimages)

 

עד עתה שמונה מהליגות הבכירות ביבשת בחרו ללכת עם הטורניר של פיב"א ובכללם ישראל. ארבע היחידות שטרם התחייבו היכן לשלוח את נציגותיהן הן הליגה הספרדית (ממקימות היורוליג), הליגה הגרמנית ושתי הליגות האיזוריות האדריאטית וה-VTB, שנפגשו השבוע במינכן במטרה לתאם עמדות.

 

כזכור, החל מעונת 2016/17 היורוליג תהפוך לליגה סגורה שתכלול 16 קבוצות שישחקו בשיטת ליגה. נכון לעכשיו 11 קבוצות קיבלו רישיון ל-10 שנים, כאשר אליהם יצטרפו אלופת היורוקאפ וזוכת טורניר המוקדמות. הארגון עדיין לא פרסם את החלטתו לגבי שלושת המקומות הנותרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי