מכבי – בזכות ההחטאות של ארצג

|

לייזי גורדון מפרגן לצהובים על הניצחון מול גלאטסראיי, אבל מבין שהיה שם לא מעט מזל

(גודל טקסט)

מאת: לייזי גורדון    צילומים: מכבי ת"א האתר הרשמי

לא סבלתי כשפרשנתי בערוץ 1 בסוף שעון ב-2004. באותו משחק אנטוני פארקר קיבל מסירה מדהימה מהפרשן הנוכחי, גור שלף, וניצח במוסקבה בשנייה האחרונה. בסיום הוציאו אותנו החוצה מהאולפן כי יש חדשות. הלילה קרה אותו דבר בערוץ 10. פארגו ניצח בהארכה את גלאטסראיי והחדשות עם השוטרים הסוטים לוקחים לנו את ההנאה של אחרי המשחק. ספורט עושה טוב לנשמה, פולטיקה פחות, אז תנו לנו כמה דקות אחרי המשחק. תנו להתאוורר לפני שאנחנו חוזרים למציאות.

אני שונא לחזור לטורים שכתבתי כל שבוע, אבל מתברר שוב ושוב שהמצב של מכבי מתבהר ומתחבר. הטורים הקודמים הם פשוט הוכחה מתוקה בשבילי שתוכלו לקרוא ולהתאים אותם למה שראיתם במשחק אמש. בהרבה אספקטים, מהלכים, תפוקות של שחקנים, small ball ועוד. ההתמקדות של היום היא בקליעה החשובה ביותר במשחק – עונשין. זה לא רק האחוזים הכלליים, זה כל הגישה והקונספט של המשחק.

אי אפשר להתעלם משתי הזריקות המוצלחות של יוגב אוחיון במאני טיים. הוא ניגש לקו כשהמשחק היה 62:60. הוא החטיא את הראשונה ובקושי הכניס את השנייה כשהכדור מסתובב לו בספין נוראי כאילו הוא בתוך מכונת כביסה.

בצד השני, הסיבה היחידה והבלעדית בגינה מכבי ניצחה היא בגלל שארצג, קלע העונשין מספר 1 ביורוליג עם 95% מהקו, וכנראה טופ 5 בעולם הכדורסל כולו, מחטיא 2 זריקות במאני טיים. מי שראה אותו בהארכה הבין שלא מגיע לו לנצח את המשחק. זה בדיוק הסיבה שהמשחק הזה מדהים. סטטיסטיקות לא תמיד מספקות לנו את מה שהם מבטיחות. זה היה ערב היסטורי כי ארצג לא יחטיא שתי זריקות במשחק נוסף.

אוחיון. קלע ב-75 אחוז וניצח מול ארצג שקלע ב-83 אחוז והפסיד

והנה נתון מעניין. יוגב "הנגר" היה 3 מ-4 שזה 75% שבשבילו זה ממש טוב. וארצג? הוא עם  10 מ-12 (83%) ובוכה בלילה.

בוא נברך את גלאטסראיי שבלי ארויו הפצוע, עם קהל מדהים, הביאו עוד 10 נקודות וכפו משחק צמוד ומותח. נברך את מכבי שניצחה בצורה מרשימה את ענקיות היורוליג ואת מאריץ שממשיך לשחק כדורסל מקצועני ברמות הגבוהות באירופה. ממש כל הכבוד. מעניין איך הוא עושה את זה?

***

נברך את בראד גרינברג שלקח קבוצה בליגה הראשונה בטורקיה ושבוע הבא הוא מתמודד נגד אותה גלאטסראיי. המאמן, שזימן אותי כשחקן הפועל אילת, למחנה הקיץ של פורטלנד ב-1993, הוא מאמן שהיה חייב להישאר פה איתנו. לא יודע איך מדינת היהודים לא מבינה מה יש לה ביד. אדם עם 30 שנות NBA וניסיון ענק בניהול. כנראה שזה מגיע למי שרץ לחדשות במקום ליהנות עוד חמש דקות.

Bless

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי