פארגו? נייט לינהרט הוא המצטיין

|

לייזי גורדון לא אהב את הבחירה ב-MVP של מכבי מול פנאתינייקוס ומברך את דייויד בלו

(גודל טקסט)

מאת: לייזי גורדון       צילומים: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

לא סובל את ההמצאה המטופשת של האמריקאים MVP. הם הרי המציאו את המשחק ואת כל השואו מסביב שאירופה וכל העולם מחקים אותה ומנסים להיות כמוה. איך אפשר להכתיר most valuable player במשחק קבוצתי? זה הרי לא הגיוני ונוגד לחלוטין את הקונספט של team play. זה משהוא שלא היית רוצה ללמד את השחקנים הצעירים. זה רק עושה בעיות לקבוצה כששחקן יכול למצוא את עצמו מקבל החלטות בכדי לזכות בתואר הדבילי הזה MVP.

בתוצאה הסופית על הלוח, אם נכנסים לסוגיה הזאת, אז זה הולך תמיד עם הקבוצה המנצחת,שזה הגיוני, ובדרך כלל עם הקולע סלים המצטיין. לא מבין ויודע מי מחליט על הזוכה המאושר שבחר בפארגו כבולט מול פנאתינייקוס.

הרי המשחק הזה כולל כל כך הרבה אלמנטים חוץ מלקלוע סלים. מה אם ההוא בהגנה שחטף כדורים קריטיים, לקח 10 ריבאונדים, (מיוחד בהתקפה וסידר עוד התקפות עם שעון 24 חדש), שחסם את גיסט מדאנק השנה, שריווח את המשחק ולא היסס לזרוק מ-3 למרות שלא קלע? ה-MVP האמיתי של המשחק הוא לינארד.

כזאת תרומה רחבה לא ראיתי המון זמן. זה במשפחה של נדב הנפלד, ושחקן NBA אהוב עלי מהעבר, קריג אילו. לא רק שיש סטטיסטיקה ומדד משוכלל שזו גם המצאה למי שלא חש ומרגיש את המשחק. יש נשמה והקרבה שאי אפשר לרשום או למדוד. אי אפשר גם להשוות כי התחרות היא בין 2 קבוצות, ולא בין שחקנים בקבוצות עצמם. 

ואם כבר נדבר על הקבוצות, אז זה ברור שהיונים ניצחו בלונג ראן. הם ניצחו  ביוון ב-7 הפרש וזה ברור לכולם אבל גם לקחו משחק של 20 הפרש למכבי לכיוון שלהם. כן, נכון שסופו הוא פאקטור שהיה עוזר מאד למכבי  לנצח בדו סיפרתי, אך רמת האתלטיות שיש למכבי השנה לא רק יותר מכל המכבים בכל הזמנים, אלא גם באירופה. ולכן הם לא השכילו לרמוס ונגררו למלחמה ב-low scoring וכמעט גם הפסידו גם בתוצאה הסופית של המשחק.

עם 'אחיו' דייויד בלו

זה לא כזה גרוע כמו הניצחון על חיפה בחצי גמר הגביע הישראלי, אך הורגשה ההקלה והקבלה של ה:"וואלה איזה מזל ענק היה לנו עוד פעם". בקיצור, אני בעד לבטל את ה-MVP לצמיתות, כי אין שחקן בלי קבוצה, ואין קבוצה עם שחקן בודד. נקודה.

בואו נסתכל על דויד בלו שניכנס להיכל התהילה של מכבי ומתארח כאן השבוע עם מפגש מרגש ביום שני והמשחק של אתמול. הוא MVP, אבל לא היחידי של מכבי. הוא כמו לינארד, פניני, ועוד שחקנים. תרם המון לקבוצה בתור ו-leader. בעונה שעברה הוא גרם לקבוצה להסתכל על עצמה עם משמעות אחרת. הוא הנהיג לא רק על המגרש אלה בחדר ההלבשה. אז נכון, הוא הוביל לגביע המדינה וזכה ב-MVP של הגמר אשתקד, והוסיף אין ספור קליעות חשובות ואפילו הגנה מדהימה שסיגל לעצמו בעמדה 5, אך אי אפשר להעריך ולהוקיר את התרומה והנתינה שלו עם אהבה גדולה.

הוא כן "יישר" את טרייס רייס בקונספציה הקבוצתית, אך מה לעשות, טייריס עדיין הביא את עצמו ל-money time, והסיפור ידוע. כמו שהקליפ שלו הראה את הנתינה שלו לזולת, הוא כך נהג אל מחוץ למגרש ותרם מזמנו והניסיון שלו לשחקני הדור הבא במחנות שלי. הוא גם MVP שחזר לחייק משפחתו והשאיר הרבה כסף על השולחן. 

גדול שבאת לבקר אותנו בראדר בלו. ואני כל כך שמח שאהבת את השיר: "oh my brother" שמלווה את הקליפ שלך.

BLESS

נ.ב: מכבי נשארת בדיוק עם אותו סגל קיים. לטוב ולטוב….. חחחחחחחחח

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי