אחרי 20 שנה: ריאל מדריד זכתה בגביע היורוליג

שחקני ריאל עם גביע אירופה. יש בלאנקוס שכן חגגו
שחקני ריאל עם גביע אירופה. יש בלאנקוס שכן חגגו | צילום: AFP

הבלאנקוס גברו על אולימפיאקוס 59:78 בדרך לאליפות אירופה תשיעית

(גודל טקסט)

בפעם הקודמת שריאל מדריד זכתה בגביע אירופה, עוד שיחקו בשורותיה ארבידאס סאבוניס וג'ו ארלאוקאס. 20 שנה לאחר מכן, היא שברה הערב (ראשון) את הנאחס והניפה את התואר בפעם התשיעית בתולדותיה, אחרי ניצחון 59:78 בגמר על אולימפיאקוס.

 

 

"הבלאנקוס", שהפסידו בגמר בשנתיים הקודמות, חיסלו את ואסיליס ספאנוליס (3 נקודות, 0 מ-4 לשלוש, 1 מ-4 מהקו וארבעה איבודים) בהגנה ולמרות משחק לא מבריק בהתקפה, זכו בתואר לעיני הקהל הביתי, שהתנחם בכך שיריבתם המושבעת ברצלונה חגגה הערב בכדורגל. פאבלו לאסו, המאמן המושמץ שזכה לאינספור ביקורות, החזיר לבירת ספרד את הגביע ועל הדרך ניצח בחצי הגמר את המאמן הקודם שעשה זאת, ז'ליקו אובראדוביץ'.

 

 

אולימפיאקוס מצידה יכולה להתנחם בעוד עונה גדולה ובגמר שלישי בתוך ארבע שנים. אלמלא ספאנוליס, שלמעשה הופיע בכל הפיינל פור רק לרבע אחד, הם היו רואים את האירוע בטלוויזיה. כעת הם יתמקדו במאבק על האליפות המקומית מול פנאתינייקוס.

 

ריאל פתחה חזק ועלתה ל-1:6 מהיר, אבל נראתה לחוצה מאוד ואולימפיאקוס המנוסה סגרה את הרבע הראשון ביתרון 15:19. כמו בחצי הגמר שלשום, אנדרס נוצ'יוני הכניס הרבה אנרגיות מהספסל, היוונים נתקעו בהתקפה וקלעו רק 9 נקודות ברבע השני ושלשה של קיי.סי ריברס הורידה את הקבוצות למחצית ב-28:35 לספרדים.

 

שלשה של רודי פרננדס פתחה לראשונה פער דו-ספרתי, 29:40, אבל מאט לוג'סקי ויורגוס פרינטזיס הפכו מיד עם ריצת 0:12. כאן נכנס לפעולה ג'ייסי קארול הלוהט, שקלע 11 נקודות ברבע השלישי ובמו ידיו נתן יתרון 46:53 לבלאנקוס. קוסטאס סלוקאס העיקש סירב לוותר גם כשההפרש חזר לדו-ספרתי, אבל בלי ספאנוליס שגם חטף טכנית מיותרת בסיום לאחר שזרק את הכדור על פרננדס, זה היה חסר סיכוי וההפרש רק הלך וגדל עד לסיום.

 

קארול קלע 16 למנצחים, כולל 4 מ-5 מעבר לקשת, סרחיו יול ונוצ'יוני הוסיפו 12 כל אחד וסרחיו רודריגס 11. לוג'סקי הוביל את המפסידים עם 17, פרינטזיס תרם 11 ואות'לו האנטר וסלוקאס 10 כל אחד. ספאנוליס סיים את המשחק עם המדד הכי נמוך בקבוצתו: 2- מביך.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי