היום שאחרי: כך תראה מכבי תל אביב מודל 2016

שחורצאניטיס. זוכה לאהדה בקהל
שחורצאניטיס. זוכה לאהדה בקהל | צילום: עדי אבישי

פארגו וסופו מתנדנדים, אלכסנדר בספק והחידוש עשוי להיות שוב העוזר

(גודל טקסט)

אם לא יקרה שום דבר חריג, העונה של מכבי ת"א תיגמר רק בעוד למעלה מחודשיים. עם זאת, יום אחרי ההדחה מהיורוליג כבר אפשר פחות או יותר לשער איך יראו פניה של אלופת אירופה היוצאת בעונה הבאה. הצהובים עשו פחות או יותר את שלהם עם ההגעה לשמונה האחרונות, אבל לאור ההדחה הכואבת בסוויפ מול פנרבחצ'ה – שהשאירה את האוהדים בהרגשה של פספוס ושאפשר היה לעשות יותר – ברור שלא תמצאו שם היום אף פרצוף מאושר.

 

גיא גודס זוכה להרבה הערכה ואמון במערכת, ורק אובדן אליפות יכול להרעיד את כיסאו. בהנהלה נותנים לו הרבה קרדיט על ניהול המשברים ועל הדרך בה התמודד עם "הצנחת" פיני גרשון לעמדת העוזר. האחרון לא צפוי להישאר בקבוצה לעונה נוספת, לאור רצונו לחזור לאמן, ככל הנראה באירופה. בתוך המועדון יש רצון להביא עוזר מנוסה ו/או בעל שם, כאשר השמות שנזרקו לאוויר הם דן שמיר, שעשוי להיות מסומן כמאמן עתידי – כפי שקרה עם שרון דרוקר בזמנו – ושרונאס יסיקביצ'יוס. האחרון לא מנוסה על הקווים ונמצא בעונתו הראשונה כעוזר מאמן בז'לגיריס קובנה, אך הצהובים ירצו לשלב אותו במערכת כפי שעשו עם שחקני עבר אחרים כגון דריק שארפ וניקולה וויצ'יץ'. שאראס אוהב את החיים בת"א ועשוי להיענות בחיוב, אך נדמה שיעדיף קודם לקבל צ'אנס כמאמן ראשי במולדתו.

 

 

דווין סמית' הפך לאחרונה לשחקן הכי יקר בקבוצה ואמור להמשיך להיות עמוד התווך שלה בעונה הבאה, לצד בריאן רנדל עליו מחזיקה הקבוצה באופציה. סילבן לנדסברג כבר קיבל חוזה חדש, יוגב אוחיון יקבל כזה בקרוב וגם גיא פניני ימשיך, כאשר לגביו תיבדק האופציה להחתים ישראלי על חוזה זמני בפתיחת העונה, אם קצב ההחלמה שלו לא יהיה משביע רצון.

 

שאראס על ספסל ז'לגיריס. בקרוב בתפקיד דומה כאן? (עדי אבישי)

 

שני סימני השאלה הגדולים ביותר הם סופוקליס שחורצאניטיס וג'רמי פארגו. הסנטר האכיל את ההנהלה מרורים לאורך רוב שלבי העונה, וגם גדולי תומכיו כבר נשמעים יותר מסוייגים לאחרונה. עם זאת, בכסף שהוא מרוויח – בטח ובטח ב"חוזה המקוצץ" שהוא קיבל אחרי העלייה במשקל בקיץ – לא בטוח שהצהובים יוכלו להביא סחורה טובה יותר בשוק שלא רווי בסנטרים שוברי שוויון. בשנים האחרונות עלו הסכומים לביג מנים בצורה משמעותית, וגם השוק של המזרח הרחוק החל לקרוץ לשחקנים והעלה את המחירים.

 

פארגו לא פחות שנוי במחלוקת. בנובמבר הוא כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, אך יש שטוענים שהוא התבגר במהלך העונה ומספריו בסדרת ההצלבה מוכיחים זאת. אף על פי כן, גורמים בקבוצה סולדים ממשחקו הסוליסטי ולא בטוחים שהוא האיש המתאים לעמדת הרכז. לקבוצה אופציה עליו, אבל בסכום של שבע ספרות ואחרי החתמתו היקרה מאוד של סמית', עשויים לחשוב בהנהלה פעמיים לגביו. בדומה לריקי היקמן בעונתו הראשונה, היכולת שיציג בפלייאוף הישראלי עשויה להכריע את הכף לכאן או לכאן.

 

פארגו. יהיה המיליונר השני בסגל? (עדי אבישי)

 

מי שבוודאות לא ימשיכו הם מרקיז היינס ונייט לינהארט שבקושי שרדו את העונה. הראשון קיבל צ'אנס אחר צ'אנס ופרט להבלחות בליגה ובניצחון על ריאל מדריד בבית, לא הוכיח את עצמו. השני הרוויח את הדקות שלו ביושר, אבל התברר כשחקן בינוני שלא מתאים לרמות הגבוהות ביותר באירופה.

 

הסגל של הצהובים יכלול בעונה הבאה שישה שחקנים זרים, כאשר רק שניים מהם סגורים: סמית' ורנדל. שני אחרים יהיו בעמדות הגארד (פארגו או רכז אחר וקומבו גארד במקום היינס), אחד נוסף בעמדת הפורוורד ועוד סנטר (שחורצאניטיס או אחר). הם יצטרפו אל ארבעה ישראלים בכירים: אוחיון, לנדסברג, פניני וגבוה נוסף – סוגיה אליה נגיע מיד. בנוסף, ישחקו בקבוצה שני צעירים מתחת לגיל 22 כפי שמחייב החוק ועוד ישראלי מתחת לגיל 25, כאשר בקבוצה שואפים שזה יהיה שון דאוסן, אך לא בטוח שיצליחו להניח את ידיהם עליו. בסך הכל, 13 שחקנים, כאשר זר אחד ייאלץ לנוח בכל משחק בארץ.

 

גודס. הרבה כאבי ראש (עדי אבישי)

 

המשבצת האחרונה של הישראלי סבוכה ומסקרנת. כרגע ג'ייק כהן, שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, יושב על תקן "הצעיר מתחת לגיל 25", אך בספטמבר הוא יחגוג רבע מאה ועל כן כבר יהיה "מבוגר מדי". בנוסף, הוא זכה לפחות ופחות קרדיט באירופה ככל שהעונה התקדמה ועדיין לא הוכיח שהוא מתאים לציפיות של מכבי. למרות הבעיות שיצר להם במהלך העונה, מכבי תנסה להחתים את אלכס טיוס על חוזה חדש, אבל הוא צפוי להיות מחוזר מקבוצות צמרת באירופה והעלויות הגבוהות שלו כנראה יראו לו את הדלת החוצה. ג'ו אלכסנדר זוכה להערכה רבה במחלקת הסקאוטינג, אבל הניסיונות להשיג לו דרכון ישראלי לא מתקדמים בינתיים וקשה להאמין שהוא יישאר על תקן זר. מי ששמו צפוי לעלות שוב בקיץ הוא דיאור פישר, מתאזרח נבחרת ישראל, אך גם השכר שהוא דורש גבוה מכפי שהצהובים ירצו לשלם.

 

ארבעה שמות נוספים שהוזכרו ומוזכרים כמועמדים להגיע למכבי הם דאוסן, דגן יבזורי, גל מקל שמחזיק בחוזה לעונה נוספת בניז'ני נובגורוד ואם ייצא ינסה למצות את אופציית האן.בי.אי ועוז בלייזר מבני הרצליה, שלא נראה מספיק בשל בשלב זה. מבין כל אלו, דאוסן הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להגיע, במיוחד לאור העובדה שהוא בן 21.5 ושעתידו לפניו, אבל הוא מחוזר גם על ידי הפועל ירושלים, ובמקביל גם קבוצתו הנוכחית מכבי ראשל"צ רוצה שהוא יישאר לעונה נוספת. במידה ופניני יתקשה להחלים מהפציעה, תישקל החתמת דגן יבזורי, שהופך לשחקן חופשי בקיץ ונחשב לקלעי הטוב ביותר בליגה.

 

דאוסן. בעונה הבאה בצהוב? (מנהלת הליגה)

 

מכבי ת"א, מודל 2016

חתומים: סמית', רנדל, פניני, אוחיון ולנדסברג

מתנדנדים: פארגו, טיוס, שחורצאניטיס, אלכסנדר, כהן

יעזבו: היינס, לינהארט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי