מה הסיכוי של ירושלים להיכנס ליורוליג?

אורי אלון חוגג. תחרות לא פשוטה
אורי אלון חוגג. תחרות לא פשוטה | צילום: עדי אבישי

אלופת המדינה מתחרה על כרטיס חופשי למפעל עם 6-7 קבוצות נוספות

(גודל טקסט)

אחרי שזכתה ביום חמישי באליפות הראשונה בתולדותיה, נושאת הפועל ירושלים עיניים בדריכות לברצלונה, שם אמורה להתקבל היום (שני) ההחלטה על חמש המאושרות שיזכו בכרטיס חופשי ליורוליג בעונה הבאה.

 

במסגרת התהליך שעובר המפעל בדרך להיות ליגה סגורה, הוחלט לבטל את שלב המוקדמות – בו השתתפה הפועל ירושלים בעונה החולפת – ולצמצם את מספר "המקומות המובטחים". היורוליג החליטה מראש על חלוקה של ארבעה "וויילד קארדים", כרטיסים חופשיים, אך מכיוון שחימקי מוסקבה שזכתה ביורוקאפ הגיעה לגמר ה-VTB, התפנה כרטיס נוסף.

 

 

מכיוון שלא הוגדרו קריטריונים ברורים לחלוקת הכרטיסים החופשיים, בורסת השמות בעניין משתוללת, כאשר לא מעט קבוצות רואות בעצמן מועמדות להיכנס ליורוליג. עד לפני כחודש, עוד לפני שזכתה באליפות המדינה, סיכוייה של ירושלים נראו מצוינים, אך הפתעות רבות שקרו בפלייאופים ברחבי אירופה (הדחות מוקדמות של קבוצות עם רישיון א', שמקומן מובטח ללא קשר לתוצאות שלהן בליגה המקומית) צימצמו אותם.

 

אלבא ברלין, שתארח את הפיינל פור במאי 2016, נראית כמו הימור בטוח לזכות באחד הכרטיסים. הקבוצה מבירת גרמניה היא אחת החביבות על ראשי המפעל ואחרי עונה יפה שכללה ניצחונות על מכבי ת"א, ברצלונה ופנאתינייקוס, קשה להאמין שאנשי יול"ב יחליטו לוותר מראש על הסיכוי – הקלוש – שהמארחת תיקח חלק באירוע השיא של העונה. גם באיירן מינכן נמצאת בתמונת הסיכויים ונדמה שאם היורוליג תחליט על שני וויילד קארדים למדינה אחת – זו תהיה גרמניה.

 

אלבא חוגגת. קשה להאמין שיוותרו עליה (Gettyimages)

 

כרטיס נוסף יילך בוודאות לטורקיה. דארושפאקה משקיעה כסף רב בשנים האחרונות ולמרות ההדחה המוקדמת בפלייאוף הטורקי, היא מועמדת בכירה להיכנס ליורוליג. גם ההחתמות שכבר ביצעה הקיץ (רג'י רדינג, אוגוז סבאש, אנדר ארסלאן ומילקו בייליצה) מלמדות שהיא הולכת בגדול. קרשיאקה, אלופת טורקיה הטרייה, רואה בעצמה מועמדת גם כן, אבל למרות פגישה שהוגדרה כחיובית עם ראשי היורוליג, תתקשה לגייס את המימון להשתתפות במפעל. לקבוצה תקציב נמוך יחסית, אבל הזכייה המדהימה בתואר פתחה להנהלה שלה את התיאבון והיא תילחם על הכרטיס עם דארושפאקה.

 

לוקומוטיב קובאן וקאזאן הן שתי קבוצות עם תקציב גבוה, שמן הסתם היו נכנסות למוקדמות היורוליג העונה אם רק היו נערכות. שתי הרוסיות מעוניינת להיכנס למפעל וגם עשו עונות סבירות כאשר השתחלו לשלב הבתים, אבל גם אם יקבלו כרטיס, זה יקרה אחת על חשבון השנייה. כרגע, נראה שהסיכוי שלהן להגיע ליורוליג יהיה דרך זכייה ביורוקאפ בעונה הבאה.

 

פרט לירושלים, גם שטרסבורג הצרפתית ופרטיזן בלגרד הסרבית הוזכרו כמועמדות לקבל את הכרטיס, אבל האחרונה סובלת מבעיות כלכליות קשות ולא נראה שתיקח חלק באירופה כלל בעונה הבאה. שטרסבורג היא עוד "קבוצת מוקדמות" קלאסית, שלא מושכת במיוחד את ראשי המפעל בכל הקשור לממוצע קהל או זכויות שידור, אבל הרצון לשמור נציגה שנייה לצרפת ליום בו פ.ס.ז' תיכנס למשחק, עשוי לשחק לטובתה.

 

אנשי ירושלים לא ממש יודעים למה לצפות. הזכייה באליפות משחקת לטובתם, כמו גם הקשרים הטובים עם אנשי יול"ב לאורך השנים, התנופה מהבעלים החדשים עם הכיסים העמוקים וכמובן הארנה החדשה. מקורבים לקבוצה הגדירו את הסיכוי כ"קצת פחות מ-50%", אבל כאמור אין מישהו שיכול להגיד באמת.

 

הקהל הירושלמי. יהיה ביורוליג בעונה הבאה? (עדי אבישי)

 

כניסה ליורוליג כבר בעונה הקרובה תעזור לקבוצה לשמור על דיון תומפסון לעונה נוספת ותקדם גם את המגעים עם גל מקל ואלכס טיוס. עם זאת, במידה וראשי היורוליג יחליטו לפסוח על ירושלים, היא מתכננת ללכת בכח על היורוקאפ ו"לתקן את הרושם" מהעונה הלא מוצלחת אשתקד, בתקווה שזה יגדיל את הסיכוי להיכנס ליורוליג בעונת 2016/17.

 

הקבוצות המובטחות במפעל: ריאל מדריד, ברצלונה, לבוראל קוצ'ה, אוניקאחה מלאגה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, צסק"א מוסקבה, חימקי מוסקבה, אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה, ססארי, ארמאני מילאנו, הכוכב האדום בלגרד, צדוויטה זאגרב, ז'לגיריס, ז'ילונה גורה ולימוז'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי