נתינה לאחר היא מתנה לעצמנו

|

לייזי התרשם מהניצחון של מכבי ת"א בברלין ובעיקר מדווין סמית' שקיבל חוזה משודרג

(גודל טקסט)

מאת: לייזי גורדון            צילומים: אתר היורוליג

 

 

אז דיברו על דווין סמית' וחוזה ה-4 מיליון $ (עם כל הבונוסים). איך זה שמכבי לומדת לתת? ולהיות כה נדיבה? ולא לוותר עליו למרות המס הגבוה ולמרות שהוא יהיה בן 35 בסיומו?

 

 

 

1. דווין לא רק הקריב בעבר עונה שלמה כאשר הוא פצוע בברכו והחליט לנתח אותה אחרי סיום העונה, הוא סיכן קריירה!

 

2. לא רק שהוא שיחק עם כאבים, הוא גם היה צריך לחוות כישלונות אישים באספקטים של המשחק שלו.

 

3. לא רק שלא איבד מהאמונה שיחזור חזק ויעיל יותר אחרי הניתוח, הוא היה צריך להוכיח את עצמו למאמנים שחקנים אוהדים עיתונאים וכמובן המתחרים.

 

4. הוא לא רק היה שותף לגביע חלומי ששלח את בלאט לקריירת NBA ,הוא גם בחר בנו על פני כל העמים.

 

 

אני משוכנע שהוא גם ויתר על סכום יותר גבוה מקבוצות אחרות כי דווין מרגיש טוב בתל אביב וכמו שגור שלף הזכיר בשידור, זה win-win גם בשביל משפחתו. מעבר לזה, גיל 32 זה היום הפריים של שחקן (לעומת 27 פעם). אז מה מכבי למדה מטעויות העבר? לגמרי. ולא, הכוונה לא לגל מקל שניהל איתם מו"מ, אני מדבר על דריק שארפ.

 

קוין מגי ז"ל היה "מרצה" לי שכשמכבי צריכה אותך הם יעשו הכל בשבילך וכשתיגמר הם ינופנפו אותך לשלום. זה לא קרה עם טל בורשטיין שקיבל חוזה אחרי שקרע את גיד האכילס. וגם לא עם וויל ביינום ששמעון שיחרר מבית הכלא וזיכה אותו מדריסת אדם עם מכוניתו.

 

ועכשיו הם הקדימו תרופה למכה וכיסו הרבה מהחוזה החדש של דווין בזה שהם בהצלבה. זה היה ברור שהיורוליג צריך את מכבי בין שמונה האחרונות, וודאי גם ישמח אם היא תתקדם הלאה.

 

דריק שארפ. למדו מטעויות עבר (צילום: עדי אבישי)

 

בחזרה לברלין. השיפוט המצוין אתמול הביא את מכבי לקו העונשין והמשחק הזה לא היה צריך להיות צמוד, אלא היה צריך להסתיים בהפרש דו סיפרתי לטובת הצהובים. אני גם חשבתי שאוברדוביץ' יקבל שתי טכניות ויורחק עקב השיפוט על כל עברה. אך כל זאת לא לוקח מהמאמץ הקבוצתי של שחקניו של גודס ומהעובדה שהשיפוט היה פייר לשני הצדדים.

 

אז מה זאת מתנת הנתינה? האם זה נייט לינהארט ויוגב אוחיון שאין להם טאלנט התקפי אז הם תורמים בכל קטגוריה אפשרית? עם פרסונליטי נוח לקבוצה? או אולי אלו סופו ואלכס טיוס שסיפקו את המשחק הסולידי שלהם?

 

האם זה בראין ה"שומר על" רנדל שמכסה המון ותומך בכל השלד ההגנתי של מכבי? האם זה ג'רמי פארגו שהיה הרבה יותר יציב ושיחק יותר קבוצתי? אולי אלו בכלל ה-2000 אוהדים שיחד עם משלחת מוגברת והספסל התומך התייחסו למשחק הזה כמו פינל-פור?

 

 

מתנת הנתינה היא לתת מכל הלב ולא לצפות לתמורה כל שהיא מהמקבל. מעטים הם האנשים האלה. מלאכים. אולי זה לתת קודם ואחרי זה לצפות לתמורה הולמת.

 

זה לגיטימי ומאד אנושי ושונה מאדם לאדם כי זה תלוי באגו ובציפיות של כל אחד לתמורה. יש גם כאלה שלא יכולים לתת קודם, הם חייבים לקבל במקום שירגישו בסדר עם עצמם.

 

אך לעניינו שחקנים מקבלים תמורה כספית למה שאמורים לעשות מקצועית למכבי. אך במאני טיים כשהדופק עולה וגם הלחץ מתגלים הלידרים האמיתיים. למשל ירידה להגנה (וראיתם מי כן ומי לא) לא מצריכה כישרון או יצירתיות התקפית. זה רק רצון נטו לעזור לקבוצה לא לקבל סל קל ולהידרדר למצב מעליב מול היריבה. זה כואב להחטיא עונשין, אך לא יאשימו שחקן בשביל זה. אבל ירידה להגנה זה כמו ברומטר של נתינה.

 

 

אני מאמין שיש give and take בהיררכיה הזו. נתינה גם בונה יחסים להרבה שנים ויוצרת שם טוב לכל החיים. זה היה יפה לראות את האהבה שיש לאוהדים הצהובים. וברור כשאוהבים אז נותנים הכל מבלי ציפיה לתמורה.

 

נ.ב.

 

בראד גרינברג בא לטורקיה ולקח קבוצה במאזן שלילי 13-2, וב-10 משחקים

ניצח חמישה. פה אנחנו משדרים את הליגה המעניינת הזאת, ביום שני (18:55, ספורט1) יש לנו את טופאש בורסה נגד גלאטסראי.

הפעם בואו נעודד את גלא בשביל הנציג שלנו בטורקיה. bless

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי