מכבי ת"א דחתה את ההצעה של פיב"א

ברתומיאו. שומר על מקומו
ברתומיאו. שומר על מקומו | צילום: Gettyimages

11 מקבוצות יורוליג העבירו מכתב לארגון וציינו כי ימשיכו בפורמט הנוכחי

(גודל טקסט)

פיב"א אירופה ניסתה בשבועות האחרונים לשכנע את הקבוצות הבכירות ביבשת לעזוב את היורוליג ולהצטרף לליגה חדשה שתקים. היום (רביעי) השיבו 11 הקבוצות הקבועות של היורוליג (מחזיקות ברישיון A) בה הבהירו כי אינם מתכוונים לעבור לליגה המתחרה, אך לא שללו פגישה עתידית.

 

"בשבועות האחרונים הקדשתם את הזמן להיפגש עם שמונה מאיתנו ואנחנו מודים לכם. עם זאת, ב-15 השנים בהם היתה קיימת היורוליג הבנו כי יש חשיבות מכרעת לבעלות הקבוצות על הליגה והצלחתה. מבנה הניהול הזה היה הגורם לצמיחת הכדורסל באירופה התקופה הזאת".

 

 

"אנחנו מבקשים שמעתה ואילך לא תיצרו קשר עם הקבוצות באופן ישיר אלא רק דרך וועדה שתיקבע בתקופה הקרובה. "אנחנו מבקשים עוד זמן כדי ללמוד את הפרטים. נהיה מוכנים להיפגש מה-1 בנובמבר כדי לשמוע את הדברים ונגיב להצעה שלכם באופן קולקטיבי".

 

מזרחי. יישאר ביורוליג (עדי אבישי)

 

מאז עונת 01/02, המפעל הבכיר ביבשת, היורוליג, מופעל על ידי יול"ב. עד אז, במשך שנים ארוכות, שלטה פיב"א בתחרויות הקבוצתיות והפעילה את גביע אירופה לאלופות, גביע אירופה למחזיקות, גביע קוראץ' וכו'. בחודשים האחרונים מנסה פיב"א ליזום מהלך שיחזיר לה את השליטה במפעל הבכיר, אחרי שבשנים האחרונות הסתפקה בניהול המפעל השלישי בחשיבותו, היורוצ'אלנג'.

 

כזכור, הפועל ירושלים ומכבי אשדוד הביעו את רצונן להשתתף במפעל אירופי בעונה הקרובה. באיגוד הכדורסל קיים רצון עז להגדיל את מספר הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים. ההערכה היא שהביקור של אנשי פיב"א יסלול מצב כזה, מכיוון שבארגון מדברים על הפחתה משמעותית של ההוצאות לקבוצות המשתתפות וייתכן גם גמול כספי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי