ב-14:00: הגרלת בתי העונה הרגילה ביורוליג

מזרחי. מקווה לקבל את אולימפיאקוס
מזרחי. מקווה לקבל את אולימפיאקוס | צילום: עדי אבישי

הצהובים יעדיפו להימנע מצסק"א, ריאל וחימקי מוסקבה של טייריס רייס

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תגלה בעוד שעה קלה (14:00) אילו יריבות יעמדו העונה בינה לבין הטופ 16, כאשר היורוליג תגריל את בתי העונה הרגילה. מחזיקת הגביע שובצה לדרג השני ותקווה להימנע מריאל מדריד ומצסק"א מוסקבה, שנחשבות גם העונה לקבוצות החזקות במפעל.

 

הצהובים ישאפו לקבל מהדרג הראשון את אולימפיאקוס, שאמנם הגיעה לגמר היורוליג אשתקד, אבל איבדה מספר שחקנים הקיץ ונחשבת לפחות חזקה מבין ארבע המובילות. הסיכויים לקבל את האדומים מפיראוס לא רעים אגב, כיוון שאלופת יוון לא יכולה להגריל את יריבתה העירונית פנאתינייקוס, שנמצאת באותו דרג כמו מכבי. אם לא תקבל את אולימפיאקוס, תקווה מכבי לקבל את ברצלונה.

 

 

שתי הקבוצות החזקות ביותר מהדרג השלישי הן חימקי מוסקבה, אלופת היורוקאפ בה משחק האקס טייריס רייס, ולוקומוטיב קובאן, שקיבלה כרטיס חופשי למפעל וצפויה להרכיב קבוצה חזקה. לבוראל קוצ'ה ומלאגה הספרדיות איבדו הרבה מכוחן בשנים האחרונות ונחשבות ליריבות נוחות יותר.

 

הדרג הרביעי שווה פחות או יותר, אך היריבה המסוכנת ביותר תהיה כנראה ארמאני מילאנו, שתפגוש את מכבי למשחק אימון בארה"ב בתחילת אוקטובר. הקבוצה אמנם לא מפסיקה להיכשל בשנים האחרונות למרות תקציב עתק, אבל תרכיב סגל חזק גם השנה. ז'לגיריס קובנה, הכוכב האדום בלגרד ובאמברג משלימות את הדרג.

 

בדרג החמישי ניתן למצוא קבוצות שחלקן נחשבות לחזקות יותר מאשר בשני הדרגים שמעליו. דארושפאקה, קבוצתו לשעבר של ג'ורדן פרמאר, התקבלה ליורוליג לראשונה בזכות תקציב ענק וכבר החתימה לא מעט שחקנים מעניינים. קרשיאקה, אלופת טורקיה המפתיעה, בקושי תגייס תקציב מינימום, אך נחשבת ביתית ומסוכנת מאוד, כפי שלמדו אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה בפלייאוף האחרון. ססארי, אלופת איטליה הטרייה, החתימה את מרקיז היינס וגם דייויד לוגאן עשוי להמשיך בשורותיה. באיירן מינכן, שקיבלה כרטיס חופשי למפעל, היא קבוצה בהתקדמות מתמדת שמסוכנת מאוד בביתה.

 

הקבוצות בדרג האחרון חלשות יחסית ולא אמורות לעלות לשלב הבא. את לימוז' ניצחה מכבי פעמיים אשתקד, שטרסבורג הגיעה בכרטיס חופשי וצדוויטה זאגרב וז'ילונה גורה אמורות להיות מהנמושות של המפעל.

הדרגים המלאים

דרג א': צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, ברצלונה ואולימפיאקוס

דרג ב': מכבי ת"א, פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה/אולקר ואנאדולו אפס

דרג ג': חימקי מוסקבה, לבוראל קוצ'ה, לוקומוטיב קובאן ואוניקאחה מלאגה

דרג ד': ז'לגיריס קובנה, ארמאני מילאנו, הכוכב האדום בלגרד ובאמברג

דרג ה': קרשיאקה, דארושפאקה, ססארי ובאיירן מינכן

דרג ו': צדוויטה זאגרב, ז'ילונה גורה, שטרסבורג ולימוז'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי