מבוכה בהיכל: מכבי ת"א הפסידה למלאגה 93:82

הולכים ומסתבכים. שחקני מכבי לא מאמינים
הולכים ומסתבכים. שחקני מכבי לא מאמינים | צילום: עדי אבישי

לראשונה מזה 17 שנה, הצהובים במאזן 2:0. בראשון: ירושלים מגיעה

(גודל טקסט)

לא כך חשבה מכבי תל אביב שתיפתח העונה האירופית שלה. לאחר התבוסה הקשה לצסק"א מוסקבה בשבוע שעבר, מחזיקת גביע ווינר הפסידה גם הערב (חמישי) במסגרת היורוליג, הפעם למלאגה, שניצחה בהיכל 82:93. הצהובים פתחו את העונה האירופית במאזן 0:2, דבר שמעולם לא קרה ביורוליג, ולא קרה באירופה מזה 17 שנה. ביום ראשון האלופה הפועל ירושלים מגיעה ליד אליהו, ועל כן יש לשער כי מפלס הלחץ והמתח בקרב הנהלת הצהובים מגיע לרמות גבוהות ביותר. על פי דיווחים ראשוניים לאחר המשחק, גם מעמדו של המאמן, גיא גודס, התערער.

 

בצד ההתקפי השחקנים של מכבי סיפקו את הסחורה. צמד המתאזרחים הטריים, טיילור רוצ'סטי (18 נקודות ו-7 אסיסטים) וג'ורדון פרמאר (13 נקודות ו-5 אסיסטים) נתנו את שלהם, בנוסף לאמבקווה (17 נקודות ו-6 ריבאונדים) ודווין סמית' (14 נקודות ו-8 ריבאונדים) שגם הם שיחקו לא רע. יחד עם זאת, מכבי לא תפקדה בכלל בצד ההגנתי, כשהיא מאפשרת לאורחים לקלוע 13 שלשות מ-28 ניסיונות (46%).

 

כלל לא בטוח שיעמוד על הקווים בשבוע הבא. גודס (עדי אבישי)

 

האורחים ממלאגה, כאמור, הגיעו להיכל בשביל לשחק כדורסל. הם הציגו פנים מוכרות בדמות ריצ'ארד הנריקס, שהיה לא רע (12 נקודות, 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים), אבל מי שגנב את ההצגה היה קוזמינסקאס הליטאי, שקלע 23 נקודות ב-82% מהשדה. הספרדים גם מסרו 26 אסיסטים, לעומת 15 בלבד של המקומיים, והניצחון בהחלט הגיע להם.

 

כאמור, למכבי מחכה משחק קשה ביום ראשון נגד האלופה, שתגיע לאחר שניצחה ביורוקאפ את נפטונאס קלייפדה הליטאית. ביום חמישי הצהובים ייצאו לאיטליה למשחק נגד סאסארי, וכלל לא בטוח שגודס יעמוד על הקווים. מלאגה לעומתה עלתה למאזן 0:2, והיא תארח בשבוע הבא את דרושפאקה הטורקית.

 

לפני שריקת הפתיחה נערך טקס מרגש לזכרו של נייט האפמן, שהוביל את הקבוצה לזכייה בסופרוליג והלך לעולמו בשבוע שעבר. חולצה מס' 7, איתה שיחק הסנטר האמריקאי בימיו בהיכל, הועלתה לתקרת ההיכל, בזמן שכל השחקנים לבשו חולצות מיוחדות עם הספרה 7 והשם האפמן. בטקס נכחו שחקני העבר נדב הנפלד, טל בורשטיין, מארק בריסקר, דורון ג'מצ'י וגור שלף. אורח הכבוד במשחק הוא נשיא היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, שלפני המשחק סיפק ציטוטים מעניינים לגבי אי-השתתפותה של הפועל ירושלים ביורוליג.

 

הטקס לזכרו של האפמן, הערב (עדי אבישי)

 

רבע 1

 

מכבי עלתה בחמישייה עם אוחיון, פרמאר, פניני, סמית ואונואקו. מלאגה פתחה עם מרקוביץ, סמית', תומאס, הנדריקס וקוזמינסקאס. הספרדים פתחו את המשחק טוב ועלו ל2:8 כבר אחרי שלוש וחצי דקות, מה שגרם לגודס להכניס מהר את רוצ'סטי ואמבקווה. המגמה נמשכה והאורחים עלו ל7:14 חמש דקות לסוף הרבע בזכות ארבע נקודות ושני ריבאונדים של הנדריקס, מה שאילץ את גודס לקחת פסק זמן.

 

שטף המשחק נמשך, וללא נקודות חשובות של פרמאר (שמונה נקודות ברבע) הפער היה גדול הרבה יותר. מהעבר השני הנדריקס (שש נקודות ברבע) וקוזמינסקאס (שבע נקודות ברבע) ווידאו שהיתרון של האורחים יימשך לאורך כל הרבע. חוסר ריכוז בקרב הספרדים ויכולת גבוהה של סמית' ולנדסברג, שהובילו ריצת 0:10, צימקו את הפער וסייעו למכבי לסיים את הרבע בפיגור מינימלי 24:21.

 

הטוב בשחקני מכבי במחצית הראשונה. פרמאר (עדי אבישי)

 

רבע 2

 

הרבע השני היה צמוד לכל אורכו. מלאגה הובילה בהפרשים קטנים ולא הצליחה להגדיל את הפער, מנגד מכבי התקשתה אפילו להשוות את התוצאה. חמש דקות לסיום הרבע לקח גודס את פסק הזמן השני שלו, אך מלאגה הגיבה בשלשה משלה. רוצ'סטי לא נתן לאורחים לברוח ועם חמש נקודות רצופות קבע שוויון 38:38.

 

הקצב של המשחק עלה, ההגנות נרדמו ושחקנים קיבלו הזדמנויות לשפר סטטיסטיקות. שלשה של פרמאר קבעה שוויון 45:45, ושתי נקודות של אמבקווה מהקו העניקו למכבי את יתרונה הראשון במשחק, 45:47. הטבעה של קוזינסקאס קבעה את תוצאת המחצית: שוויון 47:47. במכבי בולטים פרמאר (11 נקודות ו-4 אסיסטים), אמבקווה (10 נקודות) ורוצ'סטי (9 נקודות ו-4 אסיסטים), אצל האורחים ג'מאר סמית' (12 נקודות) וקוזינסקאס (11 נקודות).

 

לא הצליח לייצב את ההגנה במחצית הראשונה. גודס (עדי אבישי)

 

רבע 3

 

הספרדים פתחו את הרבע השלישי בסערה ורצו 0:7, אבל עבירה בלתי ספורטיבית של ג'מאר סמית' על דוויון סמית', יחד עם קליעו נוספות של רוצ'סטי, צמצמו שוב את הפער והשאירו את המשחק צמוד. ניצול הפיזיות של אמבקווה, שקלע נכון לעכשיו 15 נקודות, משאיר את מכבי במשחק. מן העבר השני ג'מאר סמית' לא מפסיק להחטיא מחוץ לקשת, ושלשה שלו העלתה את מלאגה ליתרון 53:59.

 

אבמקווה עוד הוריד את היתרון לנקודה, אבל הספרדים הגיבו בכמה סלים משלהם, ושלשה של ג'קסון העלתה את האורחים ליתרון שיא מאז הרבע הראשון, 60:68. סל שדה של רוצ'סטי וסל נוסף מהקו של פניני קבעו את תוצאת הרבע, 63:68.

 

הטוב בשחקני מכבי עם 15 נקודות בסוף הרבע השלישי. רוצ'סטי (עדי אבישי)

 

רבע 4

 

שלשה נהדרת של דיאז שוב העלתה את האורחים ליתרון 8, אבל שתי שלשות של פניני משאירות בינתיים את מכבי במרחק סביר מהאורחים. רוצ'סטי לא מפסיק לקלוע גם הוא ושלשה נוספת שלו העלתה את מאזן הנקודות שלו ל-18. שני סלים רצופים של דווין סמית' דאגו שהיתרון של האורחים יישאר על 4. קוזמינסקאס שעלה מהספסל קלע חמש נקודות מהירות והעלה את האורחים ליתרון ל80:87, ואת המאזן שלו ל-23 נקודות.

 

קוזמינסקאס שעלה מהספסל קלע חמש נקודות מהירות והעלה את האורחים ליתרון ל80:87. סל קשה של ג'מאר סמית' על הבאזר ושתי נקודות נוספות של מרקוביץ' השלימו ריצת 0:9 והעלו את הספרדים ל80:91 שתי דקות לסוף המשחק. חלק משמעותי מהקהל כבר הלך הביתה עוד לפני שנגמר המשחק ואחרים שרקו בוז. ומספר סלים שנקלעו בגארבג' טיים לא שינו הרבה והתוצאה הסופית נעצרה ב82:93 לזכות מלאגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי