מכבי כישרונית, אך לא מגובשת

דיכאון צהוב. אולי תשחקו יחד?
דיכאון צהוב. אולי תשחקו יחד? | צילום: עדי אבישי

כשסופגים כמעט 50% מ-3, הבעיות הן לא רק בצבע: הקהל לוחץ והשחקנים לא עובדים יחד. אם אתם צריכים עצות לכו לדייויד בלו. לייזי מחפש פתרון

(גודל טקסט)

למכבי ת"א של ימינו יש לא מעט בעיות. גם אני התאכזבתי ב-92:82 למלאגה ומשהו בהחלט קורה בהיכל. הבעיה הראשונה של מכבי היא האוהדים. מה זו העזיבה לפני תום המשחק בנהירה שכזאת?

 

ראיתי את זה קורה ב-NBA ורואים את זה בהרבה מגרשים, אך יש קבוצות, כמו הקבוצה זו שתתייצב  מול מכבי במשחק הבא בליגה. כזו שהאוהדים שלה לא נוטשים בשום מצב. גם בהפסדים צורמים.

 

 

אפילו גור שלף לא צפה כזו נטישה. משהו באמונה הזו נשחק. האיש שחתום על המסירה ההיא לשארפ בנס ז'לגיריס רגיל לקהל אחר ולא לכאלה שקוראים בוז בכל הפסד. וזה אחרי אחרי הספד מרגש לנייט האפמן המנוח בתחילת המשחק. הקהל הוא לא הבוס של הקבוצה הזו, החבר'ה לפעמים מתבלבלים.

 

אפשר להבין את גודל הציפיות של האוהדים ממכבי, בכל זאת הם התרגלו למשהו – אבל הם לא הצוות המקצועי במועדון. זה בסדר שאולי יש עצות, אבל ביחד עם הצוות זה אולי יילך.

 


אמבקווה. נלחם ועושה חורים (עדי אבישי)

 

בוב קוזי האגדי מבוסטון סלטיקס של שנות ה-60 אמר: "זה לא הגודל קובע, אלא כמה גדול אתה במשחק. גודל הלב".

 

כן ואם כבר גודל אז לבעיה הבאה – הצבע. שחקן גדול וגבוה לא יכול להחליף הרבה אלמנטים שלא קשורים לגודל. זינוקים ומלחמה על כל ריבאונד של אמבקווה מחד, אבל ספייס של פיק אנד רול בהתקפה מצוין וגרוע כאשר הוא השומר האחורי.

 

גם בלי רנדל האתלט, ההגנה של כל קבוצה היא המפתח לכמה היא באמת רוצה להיות ביחד. כל המשחק באירופה כמו ב-NBA נהפך לבית חרושת של סמול בול. אם הנדריקס הצליח אצל בלאט ומכבי להיות פקטור מדהים בצבע בייחוד בצד ההגנתי אז יש למכבי שניים כאלה עכשיו.

 


רנדל ואופייבו. הבעיה רק בצבע? (עדי אבישי)

 

אני לא מבין למה אי אפשר להשתמש בגארד כמו דווין סמית' ולשחק עליו בפנים או לפחות במיד פוסט כמו שמייקל ג'ורדן היה אוהב.

 

אפשר ללחוץ כל המגרש, אפשר לעשות הרבה חילופי הגנה, אך איך אפשר להאשים שאין שחקן פנים ראוי עם מטר השלשות ב-50 אחוזים כמעט של מלאגה? בנדר זה כלי נשק מאוד מיוחד. צריך לקחת אותו כתורם משמעותי לקבוצה הזו. פוטנציאל ענק אבל גם הוא לא שומר ונותן לכולם לתפוס עמדה עליו בפנים.

 

זה לא קשור לגובה בכלל. זה קשור לאמונה שאיננה עכשיו. לא לקהל והאוהדים שבעזרתה האדיבה של המדיה מכתיבים בלחץ עצום למכבי מה לעשות.

 


סמית'. למה לא לשחק איתו יותר בצבע? (עדי אבישי)

 

במבט קדימה, צריך להסתדר אם מה ומי שיש. מכבי עשתה את זה ב-2014 במילאנו כנגד כל הסיכויים. אתם באמת חושבים שסופו היה פותר את בעיית החדירות של מכבי ומנע מטר שלשות על הראש? נו באמת. יש נוסחה שעובדת.

 

ראינו אנדרדוג שמנצחים עם טקטיקה שפועלת לפי המגבלות של עצמה ומתווה סגנון משחק ליריבה ומושכת אותה לטריטוריה שלה בשביל הסנסציה המיוחלת. למכבי יש הרבה יתרונות גם בסגל הנוכחי והיא יכולה לחגוג בהתקפה מסוימת עם שלל כוכביה. אבל בלי נשמה, אי אפשר לעשות הגנה. לא משנה איזה. שאף אחד לא יהיה מופתע אם ינחתו כאן לא מעט שחקנים, בעיקר גבוהים בקרוב.

 

ואני שואל: האם זה קשור לגיל? גובה? חוזק? דת? כסף? מגמה פוליטית? ממש לא. תשאלו את דויד בלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי