"דמיינו מינוס 4 במחצית ושריקות בוז – יפחדו לעלות לחצי השני"

אבי אבן. להציב אותו על הקווים זה מהלך קצת מסוכן
אבי אבן. להציב אותו על הקווים זה מהלך קצת מסוכן | צילום: אודי ציטיאט

לפני דרושאפקה (21:15) מוטי דניאל מסביר: "מי שלא הבין שצריך להשתפר, פיטורי גודס לא יורידו לו את האסימון. מה שהשחקנים הראו היה עלוב"

(גודל טקסט)

שלושה ימים אחרי הפיטורים של גיא גודס, מכבי ת"א תארח הערב (חמישי) את דרושפאקה במחזור החמישי של היורוליג כשהיא חייבת ניצחון.

 

הלחץ, הגבוה ממילא בהיכל, ינחת הפעם על כתפיו הצנומות וחסרות הניסיון של אבי אבן – עוזרו של גודס שקודם, זמנית, לעמוד על הקווים עד שיימצא מאמן קבוע. בקבוצה מקווים כי השינוי בעמדת המאמן יביא יתבטא גם ביכולת, או לכל הפחות, בתוצאות, על הפרקט. אך שחקן עבר של הצהובים ממש לא בטוח.

 

 

"מי שלא הבין עד לפני שבועיים שהוא צריך לשחק יותר טוב, הפיטורים של גודס לא יורידו לו את האסימון", אמר מוטי דניאל לתכנית הספורט של 103FM. "הבעיה של מכבי, לדעתי, יותר עמוקה מעמדת המאמן. אני לא יודע אם השחקנים לא רוצים או לא יכולים, אבל מה שהם הראו עד עכשיו היה עלוב".

 

גודס. "הבעיה במכבי ת"א עמוקה יותר מעמדת המאמן" (עדי אבישי)

 

למרות זאת דניאל, כספורטאי עבר מנוסה, יודע שבתחום הזה הכל נזיל: "ספורט בכלל, וכדורסל בפרט, מאוד מאוד תלוי במומנטום ודברים יכולים להשתנות תוך שבוע. אי אפשר להעריך מתי הוא ישתנה, אולי מפיטורי מאמן או מסל מטורף וניצחון מדהים. טבעם של הדברים להשתנות. והערב הם לא צריכים לתת משחק גדול, הם צריכים לנצח".

 

"הלחץ במכבי הוא אדיר", הסביר דניאל ששיחק כמעט עשור במועדון הצהוב. "אמרו גדולים ממני שאין מונופול על ביטחון עצמי, השחקנים הכי גדולים מאבדים ביטחון. זה נראה כאילו החליפו מאמן ועכשיו ישתחרר הלחץ, אבל דמיינו מחצית במינוס ארבע ושריקות בוז – הם יפחדו לעלות מחדר ההלבשה. אני זוכר משחקים שהיה פחד באוויר. יכולת לראות אותו. פחד מלהפסיד, מדברים שמונחים על כף המאזניים מעבר לניצחון והפסד – לאבד אליפות או לא לעלות שלב באירופה. זה משקולת של טונה וחצי ולא כל אחד יכול להתמודד עם זה".

 

על אבי אבן, חסר הניסיון, הסביר דניאל שיש לו הסתייגויות מההחלטה להציב אותו על הקווים: "יש תיזה של שחקנים שאומרת שהמאמן לא כל כך חשוב כמו שעושים ממנו. אם הוא יצליח יוכלו להגיד שהוא לא גאון הדור. אבל להצליח כמאמן זה להטמיע דברים שאתה עושה במשך תקופה ארוכה, להראות שליטה על השחקנים, אלה דברים שאני לא יודע אם יספיק לעשות בזמן הקצר הזה. לכן המהלך קצת "ריסקי".

 

אבן. "כדי להצליח כמאמן צריך זמן להטמיע דברים" (אודי ציטיאט)

 

ולמרות הכל, בשלב ההימורים, האקס נותר נאמן וטען כי זה יסתיים ב"ניצחון דחוק" לצהובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי