באיחור אופנתי: מילאנו גברה על מכבי ת"א 72:76

לנדסברג. מהבודדים שבלטו בצהוב
לנדסברג. מהבודדים שבלטו בצהוב | צילום: נועם גלאי, מכבי ת"א

שנה וחצי אחרי "נס מילאנו", הנחילו האיטלקים הפסד ראשון לצהובים

(גודל טקסט)

מכבי ת"א סיימה הערב (ראשון) את משחקי ההכנה שלה לעונת 2015/16 עם הפסד בכורה, 76:72 לארמאני מילאנו במדיסון סקוור גארדן. הצהובים יחזרו מחר ארצה ויחלו בהכנות למשחק נגד העולה החדשה מכבי קריית גת במוצ"ש, שיפתח את הליגה באופן רשמי. ביום חמישי בעוד שבוע וחצי תחל מחזיקת הגביע גם את עונת היורוליג במשחק חוץ קשה ברוסיה מול צסק"א מוסקבה.

 

שתי הקבוצות לא ממש התאימו את רמתן ל"מכה של הכדורסל" ונראו יותר כמו גירסה אירופית לניו יורק ניקס של השנים האחרונות – שזה כידוע, הרבה יותר קרוב לעלבון מאשר מחמאה. גיא גודס ויסמין רפשה ניסו הרכבים שונים ומשונים והמשחק לא התעלה במיוחד, אבל כשהרבע האחרון הגיעו, שניהם רצו לסיים את ההכנה בניצחון ולפחות האינטנסיביות עלתה פלאים.

 

 

על אף שמדובר ביריבה מהיורוליג, קשה להסיק יותר מדי מסקנות ממשחק ששתי הקבוצות לא לקחו ברצינות גדולה מדי. עם זאת, שוב בלט המחסור של מכבי בסנטר אמיתי, כאשר אפילו מול סטאנקו באראץ', שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לרמות הגבוהות בגלל סדרת פציעות, הצהובים לא הצליחו להתמודד. ויטור פבראני נראה אמנם טיפה יותר קליל, טרבור אמבקווה יהיה נהדר בליגה ומול רוב קבוצות היורוליג וגם דרגאן בנדר מפתיע לטובה עד כה, אבל כדי ללכת רחוק באירופה, גודס יצטרך ביג-מן אמיתי.

 

במהלך המשחק נערך טקס הוקרה לשחקני העבר ארל וויליאמס, טל ברודי, אנתוני פארקר, דריק שארפ ודייויד בלו, ששימש כפרשן בשידור האמריקאי. פאר טסי, ששר את "התקווה" לפני המשחק, קיבל את הכבוד להופיע במחצית המשחק לטובת הקהל ב"תפוח הגדול", שהורכב ברובו מהקהילה היהודית בעיר.

 

 

מכבי ת"א הפתיעה לא רק כאשר העלתה את איתי שגב הצעיר בחמישייה, אלא בעיקר כאשר הלכה אליו פעם אחר פעם בהתקפות הראשונות, ללא תמורה מעשית, והוא חזר לספסל מבלי שוב. מילאנו פתחה טוב יותר ויצרה יתרון קטן, אבל דרגאן בנדר שעלה מהספסל שינה את המומנטום עם מספר מהלכים הגנתיים מרשימים – כולל חסימה אדירה על אלסנדרו ג'נטילה – וקבע את תוצאת הרבע הראשון בשלשה, 12:16 למכבי.

 

 

בניגוד למשחק הקודם, מילאנו לא איפשרה למכבי לייצר נקודות קלות במתפרצות והצהובים נתקעו במשחק העומד. רובי האמל חימם את הידית מהעבר השני וביחד עם קרונוסלאב סימון שקבר שלשה מהסאבוויי פתחו האיטלקים יתרון דו-ספרתי לראשונה. ג'ורדן פרמאר, אחד שמכיר את הגארדן היטב, התעורר וצימק ל-38:31 בירידה להפסקה.

 

 

סילבן לנדסברג, יליד ברוקלין ואולי השחקן שהכי רצה להוכיח את עצמו הערב, נכנס לעניינים ברבע השלישי וכמעט לבד החזיר את הצהובים למינוס נקודה בלבד. מילאן מצ'באן וג'אמל מקלין מנעו מהפך באופן זמני, אבל שלשה של טיילור רוצ'סטי השוותה את התוצאה אחרי זמן רב. דווין סמית' בשלשה נוספת החזיר את היתרון, אבל סטאנקו באראץ' בלייאפ יפהפה השווה ל-57:57 אחרי 30 דקות.

 

 

הרבע האחרון נפתח בנדנדת סלים, עד שאנדראה צ'ינצ'יאריני וסימון ברחו קצת עם ריצת 0:7. רוצ'סטי ופרמאר שמרו על מרחק נגיעה עם שלשות, אבל מצ'באן לא רצה להפסיד שוב לאקסית הישראלית ובסדרת פעולות טובה מנע מהפך וקבע יתרון 70:75. הצהובים ביזבזו אינספור הזדמנויות לחזור לעניינים, אבל גם האיטלקים ירדו לבונקר מוקדם מדי ורנדל צימק מהקו ל-75:72, חצי דקה לסיום. מכבי הימרה על חטיפה ומילאנו הורידה זמן רב מהשעון, בטרם האמל נשלח לקו וקלע 1 מ-2, 72:76, 12 שניות לבאזר. גודס רצה סל מהיר, אבל רוצ'סטי איבד כדור ומילאנו סגרה עניין, 72:76.

 

קלעו למכבי ת"א: לנדסברג 15 נק', פרמאר 13, 7 ריב' ו-5 אס', בנדר 9, רנדל ורוצ'סטי 8 כ"א, פבראני 7, אוחיון 5, מבקוואה וסמית' 3 כ"א, שגב 1. פניני שותף ולא קלע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי