סוף הדרך? 66:77 לבאמברג על מכבי ת"א

שחקני מכבי מאוכזים
שחקני מכבי מאוכזים | צילום: אודי ציטיאט

יכולת גבוהה של סמית' (19 נק') לא הספיקה לצהובים, שקרסו ברבע האחרון

(גודל טקסט)

איזה לחץ. מכבי תל אביב הפסידה הערב (חמישי) לבאמברג הגרמנית 77:66, לאחר שהוליכה בתום הרבע השלישי, אך קרסה לחלוטין ברבע האחרון, אותו הפסידה 26:9. הכסא של המאמן גיא גודס, שמעמדו מאוד מעורער, רועד מאי פעם, וכמו כן העפלתה של מכבי לשלב הבא, ה"טופ 16", ספגה מכה נוספת והיא כבר אינה דבר ברור מאליו.

 

למרות שפתחו את העונה בצורה חלשה עם שני הפסדים ביורוליג, הצהובים הגיעו מעודדים מעט למשחק הערב לאחר שניצחו במחזור האחרון את ססארי וגם את הפועל חולון בליגה הישראלית. אולם, גם שני הנצחונות לא היו יכולים לטאטא מתחת לשטיח את מגוון הבעיות הענק של מכבי.

 

 

יעמוד על הקווים גם במשחק הבא? גודס (אודי ציטיאט)

 

לאחר מחצית ראשונה צמודה, הפגינו הצהובים יכולת נהדרת ברבע השלישי, אותו ניצחו 9:22, ועלו לרבע האחרון ביתרון 51:57 מבטיח. מי ששיחק נהדר בשורותיהם היה דווין סמית', שקלע 19 נקודות (5 שלשות). גם בריאן רנדל היה לא רע עם 11 נקודות חשובות. טיילור רוצ'סטי קלע 10 נקודות באחוזים רעים (27%), ומסר 9 אסיסטים.

 

מלבד שלושת השחקנים הנ"ל, שאר שחקני מכבי היו רעים, ומשחק הצבע שלה לא היה קיים. כל הבעיות של הצהובים התפוצצו ברבע האחרון, אותו ניצחה באמברג 9:26, בדרך לניצחון גדול 66:77. הצהובים פשוט לא הצליחו להתמודד עם משחק הצבע של הגרמנים, ושלחו אותם לקו ללא פחות מ-29 זריקות. למעשה, המקומיים ניצחו בכל מדד סטטיסטי. בשורותיהם בלטו דניאל ת'איס (16 נק', 7 ריב') ו-וואנאמייקר (15 נק' ו-8 ריב'), שהלך לקו 13 פעמים. גם ניקוס זיסיס (10 נק') וניקולו מלי (9 נק' ו-10 אס') היו לא רעים.

 

כעת, כאמור, יחל מחול השדים הקבוע הנוגע לאימון הצהובים. גודס ייאלץ לכסוס ציפורניים ולעקוב אחרי הכותרות הרבות, בזמן שהכוחות הרבים והמנוגדים שפועלים בתוך המועדון ינסו לקבל החלטה בנוגע להמשך דרכו. ביום ראשון תגיע מכבי אשדוד של צביקה שרף למנורה מבטחים, והפסד במשחק הזה יגרום לרעידת אדמה מתחת ליד אליהו. בעוד כשבוע תגיע ליד אליהו דרושפקה הטורקית, שהפסידה הערב לצסק"א מוסקבה, וגם היא במאזן 3:1. הפסד שם יסכן בצורה משמעותית את סיכויי ההעפלה של הצהובים לשלב הבא, שגם ככה ספגו הערב מכה נוספת.

חלק מהכוחות שמניעים את מחול השדים שמתנהל בתוך המועדון. מזרחי ופרדמן, הערב (אודי ציטיאט)

מהלך המשחק:

רבע 1

מכבי עלתה עם: אוחיון, פרמאר, סמית', רנדל ואונאוקו. במברג עלתה בחמישייה עם: מלי, זיסיס, וואמאמאקר, מילר ואולאסני. שלשה של דווין סמית' העלתה את הצהובים ליתרון 0:5, מלי השיב בשלשה משלו, 3:5. שלשה נוספת של סמית' קבעה 3:10. ריצת 0:8 של המארחים, בראשותו של האריס, העבירה את היתרון למארחים 13:14. הגרמנים המשיכו ללחוץ על הדוושה ליתרון 19:23, אך שלשה של רוצ'סטי בסיום הרבע קבעה 22:23.

רבע 2

המשחק הצמוד המשיך גם בתחילת הרבע השני. באמברג מנסה להגדיל את היתרון, אך רנדל, עם שש נקודות, מוודא שהמשחק יישאר צמוד. שתי נקודות נוספות שלו הורידו ל-28:32. שלשה שלישית של סמית', שלא החטיא מחוץ לקשת, הורידה ל-34:31. מיד לאחר מכן ספג אוחיון את העבירה הרביעית שלו (!). מכבי המשיכה לנסות את מזלה מרחוק אך הכדורים לא נכנסו, ומן העבר השני מילר העלה ל-31:38, מה שגרם לגודס להזעיק פסק זמן.


היחיד שתפקד במכבי הערב. סמית' (אודי ציטיאט)

המקומיים לא הצליחו להגדיל את היתרון, ו-11 נקודות של סמית' במחצית שומרים את מכבי בתמונה, 35:42. מכבי לא הצליחה להסתדר עם האינטנסיביות בצבע של במברג, ושלחה אותה פעם אחר פעם לעונשין. המארחים זרקו לא פחות מ-16 זריקות עונשין במחצית הראשונה, לעומת 3 בלבד של מכבי.

רבע 3

סמית' המשיך את היכולת הנפלאה, וקלע שלשה רביעית. פרמאר ורנדל הוסיפו נקודות, ומכבי הורידה עד ל-43:44. סמית' המשיך את היכולת הנפלאה, וקלע שלשה רביעית. פרמאר ורנדל הוסיפו נקודות, ומכבי הורידה עד ל-43:44. הגרמנים שוב הגדילו את היתרון, אך רנדל, וסמית' בשלשה החמישית (5/5!) העלו את הצהובים ליתרון 46:50. המגמה המשיכה, נקודות של רוצ'סטי ושלשה על הבאזר של לנדסברג קבעו 51:57 בסוף הרבע, אותו ניצחה מכבי 9:22.

רבע 4

המארחים מצליחים להישאר בעניינים רק בזכות קליעות העונשין. שתיים נוספות של וונאמייקר, שהלך לקו עשר פעמים עד כה, משאירות אותם במשחק, 53:57. עוד חמש נקודות רצופות של זיסיס ות'איס השיבו את היתרון למארחים, 57:58, שתיים וחצי דקות בתוך הרבע.


ת'איס עולה לעוד שתי נקודות (אודי ציטיאט)

פסק זמן של גודס לא עצר את המגמה, ושלשה נוספת של זיסיס חתמה ריצת 0:12 והעלתה את המקומיים ליתרון 57:63. מיד לאחר מכן סמית', מי אם לא הוא, קלע שתי נקודות. הקריסה הצהובה המשיכה, והטבעה נוספת של ת'איס קבעה 59:69. רוצ'סטי עוד ניסה לעשות משהו עם חמש נקודות רצופות, אבל מלי ו-וונאמייקר ווידאו שהניצחון יישאר בגרמניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי