"נגד אלופת אירופה, צריך להפנים שאנו פייבוריטים"

אובראדוביץ'. פנר נלחמה כל העונה בשביל המקום הראשון
אובראדוביץ'. פנר נלחמה כל העונה בשביל המקום הראשון | צילום: Gettyimages

הערב בהצלבה: אובראדוביץ' ופנר נגד ריאל. הכוכב תנסה להדהים את צסק"א

(גודל טקסט)

המאני טיים פה: חודשים רבים אחרי שמכבי תל אביב הודחה מהיורוליג, ייפתח הערב שלב ההצלבה במפעל הכדורסל האיכותי והיוקרתי ביבשת עם שני משחקים, בסדרות של הטוב מחמישה. צסק"א מוסקבה תארח את הכוכב האדום בלגראד, בעוד ריאל מדריד תצא לטורקיה לפתיחת הסדרה המסקרנת ביותר בהצלבה נגד פנרבחצ'ה/אולקר.

 

סדרות ההצלבה יימשכו מחר עם שני המשחקים הנותרים: לוקומוטיב קובאן – ברצלונה, לבוראל קוצ'ה – פנאתינייקוס.

 

 

צסק"א מוסקבה – הכוכב האדום בלגרד (20:00)

צסק"א קרטעה בחלקים גדולים של העונה, אך במרבית סוכנויות ההימורים היא הפייבוריטית הגדולה להניף את התואר. הקבוצה של דימיטריוס איטודיס דרסה את הבית שלה בשלב המוקדם עם 1:9 (כולל ניצחון כפול על מכבי ת"א), וסיימה גם בראשות בית 6 בשלב השני עם מאזן 4:10, כשעל הדרך היא לא הפסידה אף לא פעם בביתה.

 

בצסק"א ירצו לראות עוד תצוגה שלו. מילוש תיאודושיץ' (gettyimages)

 

הרוסים מוליכים את היורוליג בלא פחות משש קטגוריות סטטיסטיות: נקודות (92.8 במשחק), אסיסטים (19.8), נקודות מדד (106.7), סחיטת עבירות (24.1), אחוזים משתיים (56.3%) ואחוזים משלוש (43.1%). מהעבר השני, אין קבוצה שמאפשרת ליריבותיה לקלוע כל כך הרבה (84.6). עם הנתונים האלה, צסק"א פייבוריטית גדולה לזכות בסדרה, ולבטח לנצח את המשחקים שהיא מארחת. בבירת רוסיה בונים על עוד תצוגה מצד שני הכוכבים מילוש תיאודושיץ' (16.5 נקודות ו-5.8 אסיסטים למשחק) ונאנדו דה-קולו (19.7 נקודות ו-4.9 אסיסטים).

 

הסרבים, שפוגשים את הרוסים לראשונה במאה ה-21, בונים על גניבה של משחק במוסקבה והעברת הביתיות לסרביה, שם מול 25,000 צופים נלהבים המשימה תיראה אפשרית הרבה יותר, בוודאי לאור העובדה שצסק"א הפסידה ארבעה מתוך שבעת משחקי החוץ שלה בשלב השני. בכלליות, הסרבים עברו הרבה תהפוכות במהלך העונה. גל מקל וסופוקליס שחורציאניטיס מזמן כבר לא נמצאים בבלגרד, שהנחיתה באמצע העונה את ולדימיר שטימאץ', וסילי מיצ'יץ', טרנס קינסי והכוכב הגדול קווינסי מילר, שקולע 14.2 נקודות למשחק.

 

"לכוכב האדום יש שחקנים צעירים, אתלטים, נלהבים בלי שום דבר להפסיד", הזהיר מאמן צסק"א דימיטריוס איטודיס. "ניקח את הסדרה משחק אחר משחק ונצטרך להיות מרוכזים ומלאי מוטיבציה. אני מקווה שהקהל שלנו, שכבר הוכיח העונה שהוא השחקן השישי, יגיעו במספרים גדולים ויעזרו לנו".

 

ינסה להדהים את אירופה. קווינסי מילר (gettyimages)

 

פנרבחצ'ה/אולקר – ריאל מדריד (20:45)

ה-סדרה של שלב ההצלבה. הקבוצה של ז'ליקו אובראדוביץ' הרשימה לאורך כל העונה, סיימה במקום הראשון גם בשלב המוקדם וגם בשלב הטופ 16 ללא אף הפסד ביתי, ובתור "פרס" היא מקבלת בהצלבה את אלופת אירופה המכהנת, שניצלה מהדחה מביכה במחזור האחרון.

 

מלבד היריבה הלא קשה, פנרבחצ'ה תיאלץ להתסדר לאורך כל הסדרה ללא אחד השחקנים המרכזיים שלה, יאן וסלי, כשבינתיים לואיג'י דאטומה (12.4 נקודות למשחק) ואקפה אודו (12.1 נקודות) ממלאים את המקום שלו. אובראדוביץ' יקווה כמו תמיד שהשחקן המרכזי שלו, בוגדאן בוגדאנוביץ' (11 נקודות), ינפק משחק טוב, וגם תצוגה טובה מצד ריקי היקמן (רק 4.9 נקודות) יכולה לעזור.

 

 הפרס על המקום הראשון – מפגש מול ריאל. אובראדוביץ' (gettyimages)

 

ריאל כאמור הגיעה ברגע האחרון לשלב ההצלבה, אולם מדובר במועדון שלעולם לא מסתפק בפחות מהגעה למעמדים הגבוהים ביותר, וגם לסדרה הזו היא מגיעה בכוונה ברורה לנצח. הבלאנקוס היו בדרך הבטוחה ליורוקאפ אך התעשתו בסיום השלב המוקדם עם שלושה ניצחונות רצופים והגיעו לטופ 16, שם הם גם התקשו עד שניצחון על קובאן במשחק האחרון העניק להם את הכרטיס היקר להצלבה.

 

"נלחמנו כל העונה בשביל להיות בעמדה הזאת ולהשיג את הביתיות בהצלבה", הדגיש מאמן פנר, ז'ליקו אובראדוביץ'. "אנחנו משחקים מול האלופה המכהנת, יש לנו הרבה כבוד אליהם אבל אנחנו חייבים להפנים שאנחנו משחקים בבית, ושהאנרגיה של האוהדים שלנו תהיה המפתח עבורנו לנצח את המשחק".

 

"פנרבחצ'ה עשתה ריצה נהדרת העונה", אמר לפני המשחק הקלע המצטיין בבלאנקוס, סרחיו יול (13.5 נקודות למשחק). "יש להם את יתרון הביתיות ויש להם שחקנים מוכשרים, אבל אנחנו ריאל מדריד, אנחנו האלופים המכהנים ונילחם עד הסוף. בסדרות כאלו יש למשחק מספר 1 חשיבות גדולה, אני בטוח שאובראדוביץ' מכין בשרוול כמה טריקים עבורינו, הוא מאמן מצוין עם המון ניסיון".

 

האלופה המכהנת תילחם עד הסוף. יול (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי