אחרי הארכה: פנר ניצחה ותפגוש את צסק"א

אובראדוביץ' ודאטומה חוגגים
אובראדוביץ' ודאטומה חוגגים |

77:88 דרמטי לאוברדוביץ' על קוצ'ה בדרך לעוד גמר יורוליג. 30 לדה קולו מול קובאן

(גודל טקסט)

אחרי מותחן והרבה דפיקות לב, פנרבחצ'ה הצליחה לנצח בהארכה את לבוראל קוצ'ה בחצי גמר היורליג בברלין, ולסחוב את קבוצתו לגמר הראשון של קבוצה טורקית אי פעם ביורוליג. בגמר, שיתקיים ביום ראשון, ממתינה צסק"א מוסקבה, שניצחה מוקדם יותר את לוקומוטיב קובאן בדרבי הרוסי, הרבה בזכות ה-MVP נאנדו דה קולו, שקלע לא פחות מ-30 נקודות.

 

 

צסק"א מוסקבה – לוקומוטיב קובאן 81:88

לראשונה בהיסטוריה שלה, לוקומוטיב קובאן הגיעה לפיינל פור של היורוליג אחרי ניצחון מרשים על ברצלונה, אבל מי שחיכתה לה שם היא קבוצה רוסית אחרת, צסק"א מוסקבה, בדרבי הרוסי הראשון שהמעמד הזה ראה.

 

לא סתם נבחר ל-MVP. דה קולו (AFP)

 

צסק"א הייתה פייבוריטית גמורה למשחק הזה, אבל קובאן הגיעה ללא רגשי נחיתות במטרה להפתיע את אירופה. צסק"א פתחה את המשחק בסערה, רצה ל-0:9, אבל קובאן לא נתנה לה לברוח ולמעשה מהרגע הזה עד לסיום המשחק ההפרש נע בין 15 בשיא ברבע השני וברבע האחרון, ל-7 ברבע השלישי וגם ברבע האחרון.

 

ארבע דקות לסוף נראה היה שהמשחק גמור, כשצסק"א עלתה ל-67:82, אבל אז החל המופע של מלקולם דילייני (26 נקודות במשחק נהדר), שהוביל ריצת 2:12 והוריד את ההפרש לחמש נקודות בלבד חצי דקה לסיום. מהנקודה הזאת קובאן לא הצליחה לנצח בדו קרב קליעות העונשין, ובסיום צסק"א חגגה.

 

דה קולו השווה את שיא הקריירה שלו עם 30 נקודות והוליך את קלעי צסק"א, כשהוא צולף 11/18 מהשדה, ו-ויטאלי פרידזון הוסיף 13. מילוש תיאודוסיץ' רשם משחק פושר עם 8. בקובאן דילייני הצטיין עם 26 נקודות (5/18 מהשדה, 12/12 מהקו), כשדונאטיה דראפר הוסיף 17 ואנתוני ראנדולף תרם 13 עם 11 ריבאונדים. מאט ג'נינג, ששיחק העונה בהפועל ירושלים, סיים משחק בינוני עם 7 נקודות (1/4 מעבר לקשת).

 

משחק ענק שלו לא הספיק. דילייני (AFP)

 

פנרבחצ'ה/אולקר – לבוראל קוצ'ה 77:88 (אחרי הארכה)

תחילת המשחק לא רימזה על ההמשך: פנר פתחה בסערה מול הספרדים ההמומים ודרסה בדרך ל-0:13 מהיר תוך שלוש דקות. לברואל התעוררה והגיבה בריצת 2:13 משלה. הטורקים לא נבהלו, החזירו לעצמם את היתרון וסיימה את הרבע ב-23:15. יאניס בורוסיס פתח את הרבע השני בסערה והריץ את לבוראל ל-0:7, אבל הקבוצה של אובראדוביץ' לא שמטה את היתרון, עלתה לפלוס שש וסיימה את המחצית ביתרון נקודה.

 

הרבע השלישי היה צמוד מאוד, היתרון עבר מצד לצד וההפרש הגבוה ביותר עמד על ארבע נקודות. ברבע הרביעי הנצרה של הספרדים השתחררה והם רצו קדימה. בורוסיס קלע מכל מקום וההפרש כבר טיפס לשבע נקודות. שלשה גדולה של לואיג'י דאטומה, פחות מדקה לסיום, הורידה את ההפרש לנקודה בלבד. אדאמס החטיא מהעבר השני, סלוקאס איזן והמשחק הלך להארכה.

 

משחק שיא שלו לא הספיק. בורוסיס (AFP)

 

בהארכה כבר נגמרו הכוחות של הספרדים, ובוגדאן בוגדאנוביץ' ממש לא ריחם. קלע לא פחות מתשע נקודות בהארכה בדרך ל-18, והיריבה עמדה מנגד בתשישות ובעייפות.

 

בוגדאנוביץ' הוליך את קלעי פנר עם 18 נקודות, חצי מהן בהארכה, ולואיג'י דאטומה תרם 15. אקפה אודוה ויאן וסלי קלעו 14 כל אחד וקוסטאס סלוקאס רשם משחק מגוון עם 13 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. בצד המפסיד משחק נהדר של יאניס בורוסיס, שקלע 22 נקודות והוריד 10 ריבאונדים, לא הספיק. דריוס אדאמס תרם 19 נקודותו ומסר 7 אסיסטים וקים טילי הוסיף 13.

 

האיש ללכת אליו בהארכה. בוגדאנוביץ' (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי