ב-21:00: מי תזכה ביורוליג פנרבחצ'ה או צסק"א?

| צילומים: AFP

הרוסים בונים בגמר על דה קולו ותיאודוסיץ', הטורקים על אוברדוביץ'

(גודל טקסט)

זהו זה: עונה מפרכת וארוכה ביורוליג תגיע הערב (21:00) בברלין לסיומה עם הגמר החגיגי בין שתי הקבוצות החזקות ביבשת, צסק"א מוסקבה ופנרבחצ'ה אולקר, שמחזיקות במאזן זהה לאורך כל העונה: 5:23.

 

 

המאמן הכי מנוסה באירופה מוליך קבוצה לגמר הראשון שלה

פנר כבר קבעה היסטוריה כאשר הפכה לקבוצה הטורקית הראשונה אי פעם שמגיעה למעמד היוקרתי. אחרי שדרסה בהצלבה בסוויפ מהדהד את אלופת אירופה היוצאת, ריאל מדריד, והזיעה בדרך לניצחון בהארכה על לבוראל בחצי הגמר, היא תרצה להפוך לקבוצה ה-21 שזוכה בתואר, מול אחת הקבוצות שעשתה את זה כמעט יותר מכל אחת אחרת. על הקווים שלה עומד הבן אדם שהניף את התואר יותר מכל אחד אחר: ז'ליקו אוברדוביץ', שעשה את זה שמונה פעמים.

 

שמונה זכיות. אוברדוביץ' (gettyimages)

 

"אנחנו יודעים שתהיה לנו תמיכה נהדרת מהאוהדים שלנו" אמר אוברדוביץ', שגם יציין את הפעם ה-500 שהוא עומד על הקווים. "אנחנו משחקים נגד קבוצה שכולם מסכימים שהיא פשוט מצוינת, וזה נכון. הם משחקים כדורסל טוב מאוד, יש להם שחקנים איכותיים אבל חשוב מכל: הם משחקים כמו קבוצה תחת המאמן הטוב מאוד דימיטריס איטודיס. אני מצפה למשחק קשה וקשוח כמו חצי הגמר נגד קוצ'ה".

 

אחת הסיבות שפנר מציגה עונה כל כך טובה היא המשחק המגוון שלה, כשלא פחות מחמישה שחקנים קולעים העונה בספרות כפולות. מי שהציל אותה בחצי הגמר הוא לואיג'י דאטומה, שקלע 9 מ-18 הנקודות שלו בהארכה. מלבד האיטלקי, שקולע 12.3 למשחק, אוברדוביץ' יצטרך לקבל תרומה גם מבוגדאן בוגדאנוביץ' (11.9 נקודות), יאן וסלי (12.1), אקפה אודוה (12.5) ובובי דיקסון (10.6).

 

אוברדוביץ' ירצה עוד תצוגה מדאטומה (AFP)

 

צסק"א רוצה לשבור בצורת

צסק"א מצדה חוזרת למעמד השיא של הכדורסל האירופי אחרי ארבע שנות היעדרות, אבל הפעם האחרונה שהיא הניפה את התואר הייתה אי שם ב-2008 בניצחון בגמר על מכבי ת"א. הרוסים רוצים לעקוף את מכבי ולהתמקם במקום השני בטבלת הזכיות (כרגע לשתי הקבוצות 6 זכיות), מאחורי ריאל מדריד שזכתה בתואר 9 פעמים.

 

דה קולו. ה-MVP קלע 30 נקודות בחצי גמר (AFP)

 

בניגוד לגיוון של פנר, בצסק"א יש כוכב אחד מעל כולם: נאנדו דה קולו (19.3 נקודות למשחק, 46.4% לשלוש). יממה אחרי שזכה בתואר ה-MVP של הליגה הסדירה, הצרפתי הפגיז 30 נקודות בחצי הגמר נגד קובאן והוביל את צסק"א לגמר. גם מילוש תיאודוסיץ' נהנה מעונה נהדרת (16 נקודות למשחק, 42.5% לשלוש ו-5.6 אסיסטים), והרוסים יצטרכו יכולת גבוהה ממנו בשביל לנצח. הסרבי הודה: "זה אולי לא יהיה המשחק הכי יפה בעולם, אבל זה יהיה משחק גמר בין שתי הקבוצות הכי טובות ביורוליג".

 

"אנחנו מאוד נרגשים ומצפים לגמר, הגענו לפה אחרי מסע ארוך מאוד", אמר מאמן הרוסים דימיטריס איטודיס. "אנחנו פוגשים את פנרבחצ'ה בפעם הראשונה, לא שיחקנו נגדה העונה בשוב שלב, ואנחנו מצפים לגמר קשה. פנר היא קבוצה שיש לה הכל בסגל: הם יכולים להעלות חמישייה גבוהה וגם נמוכה. עם ז'ליקו, שהיה בכל כך הרבה פיינל פורים וגמרים, יש לנו יריב קשה, אבל אנחנו יודעים מה המטרה שלנו פה. יש לנו את התשוקה לזכות, אנחנו רוצים להיות מרוכזים, נחושים והחלטיים".

 

לא יהיה המשחק הכי יפה. תאודוסיץ' (אתר היורוליג)

 

הצד הישראלי

מכבי ת"א כידוע נמצאת העונה הכי רחוק שאפשר מגמר היורוליג, אבל במשחק עצמו כן תהיה נציגות ישראלית. עשרות חיישנים של חברת AGT הישראלית יהיו מותקנים ברחבי האולם וכן על גופם של השחקנים והמאמנים.

 

החיישנים יאספו וינתחו נתונים כדי לנסות ולקבוע כיצד כל הגורמים הנמצאים בהיכל משפיעים על המשחק. בנוסף לכך, באמצעות החיישנים הצופים בבית יהנו מחווית צפייה אמיתית יותר, כמו גם באולם.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי