היורוליג: "זה יהיה אסון אם נפסיד לפיב"א"

ברתומיאו. תוקף את פיבא
ברתומיאו. תוקף את פיבא |

ניסיונות הפשרה לא צלחו, ברתומיאו: "הסכסוך יסתיים בבית המשפט"

(גודל טקסט)

הקרב בין פיב"א ליורוליג נמשך. כזכור, פיב"א-אירופה נאבקת ביורוליג ורוצה להחזיר לידייה לפחות חלק מהשליטה והניהול של הכדורסל האירופי. בעוד היורוליג, שמנוהל על ידי מספר מצומצמם של הקבוצות הבכירות ביבשת (בהן מכבי ת"א) מפעיל באופן עצמאי את הליגה הבכירה באירופה, וגם מארגן את השנייה בחשיבותה – היורוקאפ.

 

הליגה המתחרה שפיב"א ניסתה להקים, היורופקאפ, לא התרוממה העונה והרבה קבוצות – בהן הפועל ירושלים – הודיעו לאחרונה כי לא יצטרפו ויעדיפו להמשיך ביורוקאפ. פיב"א הגיבה בזעם וכעת מאיימת על ההתאחדות והאיגודים המקומיים והודיעה כי הם יושעו מאליפות אירופה, כולל האיגוד הישראלי.

 

 

על רקע המאבק הזה בין פיב"א ליורוליג, השתיים נפגשו אתמול במינכן בניסיון להגיע לפשרה אך נראה כי הניסיון הזה לא צלח. "הסכסוך צפוי להסתיים בבתי המשפט", אמר מזכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו. "זה יהיה אסון אם לא ננצח כי אז לא תהיה מערכת רגולציה יציבה".

 

ברתומיאו התייחס למצב הכוחות בכדורסל העולמי, ומדוע לא נכון להשוות בינו לבין הכדורגל. "פיב"א לא מנהלת את הכדורסל במובן הגלובאלי כמו שעושה פיפ"א. ה-NBA  מנהלת את הענף". הספרדי גם הסביר מדוע לדעתו צץ הסכסוך: "פיב"א רוצה לעשות את מה שאנחנו כבר עושים. אמרתי בפגישה שהיא הכניסה אותנו לכאוס".

 

מזכ"ל היורוליג גם תקף את האופן והגישה שפיב"א נוקטת. "הם הציעו הרבה מאוד כסף למועדונים הגדולים, אך אלו דחו אותם. ואז פיב"א החליטה ולהפוך את הסוגיה לעניין של תחרותיות, אך המועדונים שוב דחו אותם. ואז פיב"א התחילה לאיים ולהזהיר".

 

"מדובר בסיטואציה לא נעימה", המשיך ברתומיאו, "מה שמפריע לי במיוחד זה מה שקורה מול האיגודים והנבחרות הבינ"ל. פיב"א דואגת לספורטיביות, אבל כעת התוצאות של משחקי המוקדמות לא רלוונטיות כי הם בסכסוך עם היורוליג. אם ריאל מדריד משחק ביורוליג, לא יקרה כלום. אבל אם ולנסיה תשתתף ביורוקאפ, אז ספרד תיענש. אז היורוליג הוא חוקי אבל היורוקאפ, שמנוהל על ידי אותה חברה, הוא לא חוקי?".

 

ברתומיאו גם הביע צער על ההתנהגות והתגובה של חלק מהאיגודים לנוכח האיומים על השעיות. "הם כנראה מעדיפים להסתכל לצד השני ולאפשר לפיב"א ללחוץ על הקבוצות הקטנות. הם לא פנו לבתי המשפט, או לפיב"א. אבל אם הם לא יעשו זאת, נעשה את זה בעצמנו".

 

בתוך כך, פיבא הודיעה שנכון לעכשיו 66 קבוצות מ19 מדינות שונות, ביניהן ישראל, נרשמו לליגת האלופות שלה. בטורניר יהיו לפחות 13 אלופות, ומבחינתם הם שוב מדגישים שהעיקרון יהיה ספורטיבי והקבוצות יעפילו דרך הליגות שלהן. הטורניר יתחיל בספטמבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי