זה לא המאמן: מכבי ת"א נכנעה 79:69 לברצלונה

שחקני ברצלונה חוגגים בהיכל. שברו את המאזן המושלם של מכבי
שחקני ברצלונה חוגגים בהיכל. שברו את המאזן המושלם של מכבי | צילום: עדי אבישי

הצהובים עם הפסד ראשון בעידן הדר, האקס רייס חגג, 18 נקודות לסמית'

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ספגה הפסד ראשון בעידן רמי הדר 79:69 בבית לברצלונה והוכיחה שהבעייה לא היתה כנראה בעמדת המאמן. עם כל הכבוד לגלאטסראי, ז'לגיריס והפועל תל אביב הן קבוצות שהצהובים כנראה היו צריכים לנצח. קלעו למכבי: אנדרו גאודלוק 19 נקודות, דווין סמית' 18 קולטון אייברסון 10, מאיק צירבס 7, יוגב אוחיון וסוני ווימס 6 כ"א, די.ג'יי סילי 3. 

 

והתוצאה עוד משקרת משום שהקטאלונים בניצוחו של טייריס רייס (פרח מול האקסית עם 21 נקודות) כבר הוליכו 49:69 בתחילת הרבע הרביעי ונרדמו. דווין סמית', מי אם לא הוא, קלע 11 מ-18 הנקודות שלו מהשלב הזה והחזיר את מכבי למשחק, אבל דווקא הוא החטיא שלשה נוחה במצב של 75:69, כחצי דקה לסוף, וסגר את המשחק.

 

 

שני הפורוורדים מאיק צירבס וקולטון אייברסון היו טובים במחצית הראשונה אבל נעלמו בשנייה (וגם לא ממש שותפו) ומנגד שני הגארדים אנדרו גאודלוק וסוני וויימס היו חלשים. גאודלוק למעשה התעורר רק ברע הרביעי כשהמשחק היה גמור. ישראלים? גל מקל, גיא פניני ויוגב אוחיון קיבלו 38 יחד אבל תרמו רק שש נקודות (מאוחיון), חמישה ריבאונדים ושני אסיסטים.

 

במשחק נוסף שנערך הערב ביורוליג, פנרבחצ'ה נכנעה בביתה 81:73 מפתיע במיוחד לקאזאן. קית' לנגפורד, אקס נוסף של מכבי ת"א, היה נפלא וקלע 28 נקודות לצד 10 כדורים חוזרים שהוריד וכך הנחיל לטורקים הפסד בכורה במפעל העונה.

 

ווימס. פתח לא טוב את המשחק (עדי אבישי)

 

 מהלך המשחק

רבע 1

דווין סמית' ואנדרו גאודלוק הצעידו את מכבי ליתרון 0:7 בפתיחה. שלשה של קלאבר הרגיעה את ההיכל כשקבעה 7:6. אוחיון כיפר על איבוד בחדירה לסל והצהובים עלו ל-9:13. סדרה של התקפות תקועות והחטאות ממצבים טובים גרמו למהפך כשטומיץ' קבע 15:16 לבארסה. מקל החטיא ליי אפ והאורחים סיימו את הרבע ביתרון 20:18.

 

הדר. מחפש ניצחון רביעי רצוף (עדי אבישי)

 

אייברסון. יש לו משחק טוב (עדי אבישי)

 

רבע 2

הצהובים העלו הילוך בהגנה והאורחים לא קלעו סל שדה במשך ארבע דקות. שלשה של סילי קבעה 21:27 למכבי. ג'ואי דורסי לקח אחריות וצימק ל-29:25. הצהובים נתקעו שוב בהתקפה וספגו שתי שלשות מהירות מרייס והאורחים ברחו ליתרון שיא מבחינתם, 31:36. גאודלוק החטיא את הזריקה האחרונה של המחצית ומכבי ירדה בפיגור 40:34.

 

רייס. קיבל פרחים והפציץ את הסל של מכבי (עדי אבישי)

 

רבע 3

מכבי לא מצאה את עצמה בהתקפה בתחילת הרבע ואולסן בליי אפ פשוט העלה את האורחים ל-34:45. הדר לקח פסק זמן, אוחיון נכנס והביא לטירוף ואייברסון הוריד את ההפרש ל-45:43 בלבד. קופונן התעורר מהעבר השני והעלה את בארסה ל-45:50. שש נקודות של רייס הקפיצו את האורחים שוב לדו ספרתי, 47:58.

 

רייס. לא מצאו פתרוונת מולו (עדי אבישי)

רבע 4

הדר לא מצא שום פתרון, לא בהגנה ולא בהתקפה, וקופונן העלה את בארסה ל-49:69. גאודלוק התעורר קצת מאוחר וצימק ל-69:55.  סמית' היה היחיד שבלט ברבע ושלשה שלו שלוותה בצליפה נוספת של גאודלוק מחוץ לקשת, 75:67. אלא שדווקא סמית' החטיא שלשה נוחה והקטאלונים ירדו עם ניצחון מוצדק 69:79.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי