יורוליג: בעונה הבאה יהיו שבועות עם 2 משחקים

שתיים מה-11 המובטחות. מכבי תא וצסקא מוסקבה
שתיים מה-11 המובטחות. מכבי תא וצסקא מוסקבה | צילום: אודי ציטיאט

פורסם פורמט הגביעים בעונה הבאה. ירושלים ביורוקאפ, אבל הסערה לפניה

(גודל טקסט)

באירוע חגיגי שנערך בלונדון, השיקה יול"ב באופן רשמי את הפורמט לפיו יתקיימו משחקי היורוליג והיורוקאפ בעונה הבאה. בין היתר נקבע כי חמש פעמים בעונה הבאה יתקיימו שני מחזורי יורוליג באותו השבוע.

 

הפורמט אושר על ידי כל המועדונים החברים בארגון, על ידי היול"ב עצמו וגם על ידי מנהלת כל הליגות החברות בו מלבד הליגה הצרפתית. במהלך השבוע הבא תתקיים פגישה בין ראשי יול"ב לבין ראשי פיב"א, בניסיון למצוא פיתרון לסכסוך המתמשך בין שני הארגונים על רקע התחזקות היורוקאפ, שהחליפה באופן משמעותי את טורניר הכדורסל אותו שואפת פיב"א להקים בעונה הבאה.

 

 

כמו כן, חלק גדול מאוד מהאירוע הוקדש להצגת שיתוף הפעולה בין היול"ב לבין חברות שונות עמן הגיע הארגון להסכמים שונים. בין היתר נאם בפני הקהל היזם הישראלי מתי כוכבי, מבעלי חברת AGT.

 

פגישה מכרעת עם ראשי פיב"א. ברתומאו נואם (אתר היורוליג)

 

יורוליג

מלבד 11 הקבוצות המשוריינות לעשר השנים הקרובות במפעל הבכיר ביבשת, ביניהן נמצאת גם מחזיקת הגביע הישראלית מכבי תל אביב, הוכרז באופן רשמי כיצד ייקבעו חמש הקבוצות שיצטרפו אליהן: אלו יהיו אלופת הליגה האדריאטית, אלופת הליגה הגרמנית, אלופת הליגה הספרדית, אלופת ליגת ה-VTB וגם מחזיקת היורוקאפ, שתהיה גלאטסאריי.

 

16 הקבוצות ישוחקו אחת נגד השניים פעמיים בבית אחד, סך הכל 30 משחקים בעונה הסדירה. כמו כן, הוחלט כי חמש פעמים הן ישחקו פעמיים בשבוע, כשהקבוצות הסכימו ביניהן שבשבועות האלו כל אחת תקיים משחק בית אחד ומשחק חוץ אחד. מלבד הצהובים, עשר הקבוצות המשוריינות האחרות הן צסק"א מוסקבה, ברצלונה, ריאל מדריד, לבוראל קוצ'ה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה, ארמאני מילאנו וז'לגיריס קובנה.

 

ברור כעת מי יצטרפו למכבי ת"א, צסק"א ול-9 המשוריינות (עדי אבישי)

 

יורוקאפ

מלבד שמונה הקבוצות המשוריינות ליורוקאפ, ביניהן האלופה הישראלית הפועל ירושלים, 11 קבוצות יגיעו מהליגות הבאות: שלוש מהליגה האדריאטית, שלוש מהליגה הספרדית, שלוש מליגת ה-VTB ושתי קבוצות מהליגה הגרמנית. חמשת הכרטיסים הנותרים יינתנו לחמש מתוך שבע הליגות הבאות: הליגה האדריאטית, הבלגית, האיטלקית, הצרפתית, הליטאית, הטורקית והבריטית. בעונה הבאה באופן חד פעמי אחד הכרטיסים יוענק לליגה הספרדית.

 

מעניין לראות כי שלוש משמונה הקבוצות שהוכרזו כמשוריינות הן שלוש הקבוצות האיטלקיות, שכבר הודיעו שהן התקפלו ו-ויתרו על היורוקאפ בגלל איומי פיב"א להעניש את איטליה ולהעביר את טורניר ההכנה למשחקים האולימפיים משטחה. במפעל נכללת גם ריטאס וילנה, שהצטרפותה ליורוקאפ גררה הצהרה מצד ראשי איגוד הכדורסל הליטאי שהיא לא תשחק יותר בליגה הליטאית.

 

גם מעמדה של הפועל ירושלים אינו ודאי נכון לעכשיו. פיב"א דרשה מאיגוד הכדורסל הישראלי לפעול נגד האלופה הישראלית בגלל בחירתה ביורוקאפ, והאיגוד שלח לבירה מכתב בו הבהיר שהוא כפוף לפיב"א ויפעל בהמשך לפי הנחיותיה. לאחר לאחר הדרמה באיטליה והאיומים הנוספים שספרד לא תשחק במשחקים האולימפיים, קיימת סבירות גבוהה שבפיב"א יבחרו לפעול גם נגד האיגוד הישראלי ואולי אף להעביר מישראל את הבית באליפות אירופה בכדורסל 2017 שאמור להתקיים בהיכל ביד אליהו. על כל פנים, הסברה היא שבפגישה בין ראשי האיגודים שתתקיים בהמשך השבוע העתיד ייראה קצת יותר ברור.

 

עדיין לא ברור איך זה יגמר. אליהו מול אלופת היורוקאפ, גלאטסארי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי