יש מקום לתקווה: מכבי ת"א מוכשרת

ראד
ראד |

הביטחון של ראד וסילי יצטרף לגאודלוק, לאלדשטיין יש עבודה וגם מחשבות אבל אפשר להיות אופטימי. שילינג מסכם

(גודל טקסט)

על תירוצים ומעשים: ההתבססות לאורך זמן על האשמות ותירוצים היא מלכודת דבש מסוכנת, גם במידה ואותם טענות שמעלה האדם הן נכונות (ובמרבית טענותיו האחרונות של ארז אדלשטיין לגבי הסיבות למצבה הנוכחי של קבוצתו יש הרבה מן האמת). היא אולי מקלה מעט על תחושות האשמה ומסירה אחריות, אך היא גם עשויה לגרום לקיפאון מסוים. הרי אם הכל בסדר אצלי, ומקור כל הבעיות הוא חיצוני, אז אין שום דבר חדש שאני צריך לעשות בכדי לשנות את המצב.

 

אל מול המצב התקיעותי הזה, נמצאת בצידה השני של הסקאלה העשייה. במקום הפאסיביות מופיעים אקטיביות וחיפוש מתמיד אחרי פתרונות, ולשם בדיוק הלך מאמן מכבי ת"א במחצית השנייה אמש. במקום להמשיך עם תכנית המשחק שנכשלה לחלוטין במחצית הראשונה ולא ממש עבדה גם במשחקים הקודמים, עבר אדלשטייו לטקטיקה אותה אוהבים האמריקאים לכנות ""THROWING THE KITCHEN SINK, או בשפת הכדורסל – לנסות הכל ולזרוק למערכה כל נשק אפשרי בכדי לשנות את תמונת המצב העגומה.

 

 

זה כלל את ייבושם המוחלט של השחקנים שלא ממש הופיעו למשחק, את המעבר להרכב שבו משמשים גאודלוק וסילי כמובילי כדור, ואת ההישארות איתו לאורך דקות רבות. כשלכך נוספו סוף סוף גם התלהבות ונחישות, מומנטום חיובי וקצת עזרה מהיריבים, קיבלנו את הרבע האיכותי ביותר של מכבי ת"א העונה. זה אמנם לא הספיק בכדי לגבור על היריבה העמוקה והאיכותית יותר, בוודאי לאחר הנפילה אל הבור העמוק ברבע השני, אך זה נותן בוודאי הרבה חומר מעודד למחשבה לאנשי הצוות המקצועי של מחזיקת הגביע. הניסיון לבנות שיטה ודרך לאורך זמן הוא מבורך, אבל לפעמים, בעיקר עם קבוצה סופר מוכשרת אבל גם סופר בעייתית כמו מכבי, כדאי ואפילו מומלץ קצת להתפרע.

 


יש לו קבוצה מוכשרת, איך מנצלים את זה נכון? (יוני אריאלי)

 

על הגובה: מרוב התלהבותנו מאופנת הסמול בול ו/או הסטרץ' פורוורד בעל יכולת הקליעה המשחק בעמדה 4, כמעט ושכחנו שקיימת אופציה נוספת. היא נקראת משחק עם שני גבוהים אמיתיים בחמישייה. צמד "סוסים" שמסוגלים לספק נקודות בצבע, לשלוט בריבאונד משני צדי המגרש ולשלוט בצבע בהגנה. ריאל מדריד הראתה עד כמה זוהי אופציה יעילה, כשצמד הגבוהים שלה (איון ותומפקינס , ולאחר מכן רנדולף) היו אחראים ל-18 מ-22 הנקודות הראשונות של קבוצתם, כשהם מחפים על פתיחת משחק חלשה של הגארדים, ממלאים את גבוהי מכבי הנרפים בעבירות ושולטים לחלוטין בריבאונד.

 

במחצית השנייה נפל לפרקים פאבלו לאסו למלכודת של אדלשטיין כשעבר להרכב נמוך בכדי להתאים את המאצ'-אפ להרכב הנמוך של מכבי, ואלה היו הדקות הפחות טובות קבוצתו. כשחזר לשחק עם ארבע גבוה בדמותו של פליפה רייס הוותיק והטוב השתלטה קבוצתו על המשחק מחדש.

 


ריאל נפלה למלכודת במחצית השניה (יוני אריאלי)

 

למכבי ת"א אין כרגע, ולמעשה לא הייתה לה כבר שנים, אופציית משחק עם שני שחקני פנים אמיתיים, עובדה שתקשה עליה מאד להתמודד עם אריות היבשת. אפשר וצריך לנצל את החוזקות של ההרכבים הנמוכים והזריזים, אבל אם רוצים באמת לעלות מדרגה כדאי גם לחשוב על הצטיידות בפורוורד "של פעם", שהוא יותר שחקן פנים מאסיבי משחקן חוץ. 

 

על היום שאחרי: הצהובים הרוויחו מחדש אמש את ויקטור ראד, די ג'י סילי וקולטון אייברסון, שלביטחון שלהם עשה המשחק מול ריאל רק טוב. לעומת זאת, תפריט הטיפול באוחיון, מקל, פניני, לנדסברג ומאיק צירבס צריך לכלול השבוע המון שיחות עידוד, אימונים אישיים, חיזוקים מקצועיים ומנטליים ודקות משחק בליגה במשחק הלא פשוט מול חולון. החלק של "לתת להם בראש", שחלק מהם הרוויחו ביושר, כבר בוצע במחצית השנייה, וכעת הגיע זמן הגזרים. מכבי תזדקק מאד לכל כלי הנשק שלה לאור הלו"ז הצפוף המצפה לה, הכולל שני משחקי יורוליג תוך 48 שעות בשבוע הבא. והפעם, מול גלאטסראי וז'לגיריס, הפסדים מכובדים כבר ממש לא יתקבלו בהבנה.

 


שיחות אישיות והרבה מוטיביציה ואולי יהיה עוד בסדר (יוני אריאלי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי