מכבי ת"א צריכה להיות קבוצת התקפה

קריאת השכמה לצהובים
קריאת השכמה לצהובים | צילום: עדי אבישי

הדר צריך להתעורר ולהבין שיש לו בידיים כלים בצד השני של המגרש

(גודל טקסט)

העובדה שההתקפה של מכבי תל אביב, שקלעה עד אמש 91 נקודות בממוצע למשחק, נעצרה מול ברצלונה על 69 בלבד (כולל 20 בדקות ה"ראן אנד בלאגן" בסיום), לא מפתיעה משתי סיבות עיקריות.

 

ראשית, הצהובים נתקלו בפעם הראשונה בהגנה איכותית. ייתכן שגם העונה תספוג בארסה את כמות הנקודות הקטנה במפעל, כשגיורגיוס ברצוקאס מוכיח שוב כי בעזרת שיטה ודרך ניתן לייצר הגנה קבוצתית איכותית גם אם חלק מהשחקנים בעלי רגליים בעיתיות.

 

 

גם השליטה המוחלטת של האורחים בקצב המשחק לא צריכה לגרום להרמת גבות, בשל ההבדלים התהומיים בעמדת הרכז. כשמצד אחד ניצב אחד משני הרכזים הטובים ביבשת, ומצד שני שני רכזים ישראלים שביטחונם העצמי מרוסק (או גארדים אמריקאים שרחוקים מלהיות עושי משחק), די ברור מי יקבע את הקצב.

 

אם נוסיף לכך את החוסר בכלי נשק "שובר שוויון" כמו הגנה לוחצת איכותית או משחק מעבר מתואם, נבין מדוע הצליחה ברצלונה החסרה להאט את המשחק ולנצח בו בקלות יחסית.

 


יש לו עוד הרבה עבודה, הדר (עדי אבישי)

 

ההפסד הראשון בעידן רמי הדר צריך להיות בבחינת קריאת השכמה עבור מי שחש כי אפקט החלפת המאמן והכישרון ההתקפי של כמה שחקנים יספיקו לבדם. מול הגנות איכותיות, יכולות אישיות בלבד, גבוהות ככל שיהיו, ותרגילים פשוטים וקלים לנטרול, פשוט לא יספיקו. משחק ההתקפה הקבוצתי חייב לעלות מדרגה, לכלול יותר שימוש במאיק צירבס, תנועה ללא כדור של השחקנים ודגש על משחק המעבר, שכרגע אינו יעיל.

 

מכבי ת"א תתקשה להיות קבוצת הגנה איכותית כמו ברצלונה, בשל בעיית הגובה המובנית שלה ובגלל כמה שחקנים שהם כנראה חסרי תקנה מבחינה הגנתית. קבוצת התקפה מהטובות ביורוליג, היא צריכה ויכולה להיות.

 


צירבס, צריך להשתמש בו נכון (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי