קובאן עברה את בארסה בדרך לפיינל פור בברלין

דיליניי. הוביל את הרוסים להיסטוריה
דיליניי. הוביל את הרוסים להיסטוריה | צילום: באדיבות אתר היורוליג

הרוסים ניצחו בביתם 67:81 והשיגו 2:3 בסדרה. צסק"א מחכה לדרבי בחצי הגמר

(גודל טקסט)

לוקומוטיב קובאן הצליחה לעשות זאת. בסיומה של סדרה מותחת וצמודה, הצליחו הרוסים לנצח הערב בביתם 67:81 את ברצלונה והבטיחו את השתתפותם בפעם הראשונה בשלב ארבע האחרונות של היורוליג – שם ממתינה לה צסק"א מוסקבה לדרבי – הודות ל-2:3 על הקטאלונים.

ברצלונה כבר הצליחה לגנוב את הביתיות במשחק בשני בסדרה, אך נכנעה בשבוע שעבר 92:80 בביתה לאחר הארכה, משחק בסיומו קובאן איזנה את הסדרה ל-2:2, ביום ראשון האחרון הפסידה בארסה גם בקלאסיקו לריאל מדריד במסגרת הליגה והערב צ'אבי פסקואל ושחקניו רשמו הפסד נוסף שסיים את דרכם ביורוליג.

הרוסים פתחו את המשחק בהילוך גבוה וכבר אחרי חמש דקות הצליחו לצלוף ארבע פעמים מחוץ לקשת בדרך ל-21:26 בסיום הרבע הראשון. היתרון של קובאן נשמק גם לאורך הרבע השני, וגם כשברצלונה הצליחה לייצר ריצת 0:7, ענו המקומיים עם ריצת 0:9 משלהם הודות ליכולת טובה של מלקולם דילייני שקבע 39:50 במחצית.

פסקואל. הפסד נוסף שעלה בהדחה מהיורוליג (AFP)

חואן קרלוס נבארו, הכוכב הגדול של הקטאלונים, קלע שתי שלשות וייצר ריצת 0:9 בפתיחת הרבע השלישי כדי לצמק את ההפרש לשתי נקודות בלבד, והמהפך הגדול הושלם כשנותרו ארבע דקות לסיום הרבע לאחר שנבארו מהקו ופרפרוגלו מחוץ לקשת הובילו את בארסה ל-58:62 לאחר שלושה רבעים.

כמובן שלקובאן הייתה תשובה לריצה של ברצלונה – כריס סינגלטון קלע 11 נקודות רצופות, מהן שתי שלשות ברצף, מאט ג'נינג צלף גם הוא ממרחק לאחר איבוד של נבארו והחגיגה המקומית החלה: בסיום 67:81 לקובאן שהשיגה לראשונה בהיסטוריית המועדון כרטיס לפיינל פור של היורוליג.

פרפרוגלו שומר על הסל. זה לא הספיק לבארסה (אתר היורוליג)

מלקולם דילייני, שלאחרונה הוזכר כמועמד למכבי ת"א, היה מצטיין המשחק הודות ל-17 נקודות ו-6 אסיסטים, כריס סינגלטון הוסיף 16 נקודות עם 3 מ-3 מהשדה ועוד שתי שלשות מתוך ארבע ניסיונות לצד 12 כדורים חוזרים, ריאן ברוקהוף קלע 14 ומאט ג'אנינג שעלה מהספסל סיים עם 10 נקודות.

הקלע המוביל של הברצלונה היה המחליף סטראטוס פרפרוגלו עם 13 נקודות, נבארו הוסיף 12 באחוזים נוראים (1 מ-5 מהשדה, 2 מ-7 מחוץ לקשת) ולמעשה הם היו שני היחידים בשורות האורחת שקלעו במאזן דו ספרתי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי