בוויטוריה ערוכים ל"שגרירת האפרטהייד הישראלי"

לא רוצים את הצהובים בויטוריה
לא רוצים את הצהובים בויטוריה | צילום: אתר הארגון הרשמי

ארגון באסקי מאיים בהפגנה נגד מכבי ת"א בספרד: "להדיח אותם מהיורוליג"

(גודל טקסט)

ארגון המחאה הבאסקי והפרו פלסטיני, "בורוקה גראיה דה!" (בתרגום מבאסקית – עכשיו הזמן להילחם!), כבר מתכונן לביקורה של מכבי תל אביב בוויטוריה ב-29 בחודש (יום חמישי הבא) מול באסקוניה במסגרת היורוליג. הארגון מתכנן הפגנות לפני המשחק בכיכרות העיר מחוץ לאולם ואולי אף יצליחו להביע מחאה בתוך האולם עצמו כפי שקרה כבר בעבר.

הארגון לא נשאר אדיש לביקורה של הקבוצה הישראלית אותה הוא מכנה "השגרירה הספורטיבית העיקרית של משטר האפרטהייד הישראלי". 

באתר הארגון נכתב: "אנחנו קוראים לתושבי העיר להצטרף למחאה שלנו נגד הנוכחות של הקבוצה המכבית על ידי הצטרפות לקמפיין ה-BDS הכולל החרמה, משיכת השקעות וסנקציות נגד משטר האפרטהייד של ישראל". אגב, האירגון קורא להדיח את הצהובים מהיורוליג ולהפוך אותן לפרסונה נון גראטה.



המחאה המסתמנת (מתוך אתר הארגון)
 

"בזמן שקבוצות ישראליות משתתפות במפעלים אירופאים כדבר שבשגרה, המשטר הציוני מחיל כיבוש צבאי ושלטון אפרטהייד על שטחים פלסטינים", מנמקים מארגני המחאה. "ישראל גם מונעת מקבוצות פלסטיניות לנהל שגרה ספורטיבית תקינה בזמן שהיא מקדמת את קבוצותיה בתחרויות באירופה".

מפגינים פרו פלסטינים בגלזגו (מאיר אבן חיים)

מחאות פרו פלסטיניות נחשבות לדבר שבשגרה בביקורים של קבוצות ישראליות בספרד ובאירופה, כשרק לאחרונה התרחשו הפגנות כאלה בביקורה של קבוצת הכדורגל של הצהובים בדאנדוק וכן בגלזגו שם שיחקה הפועל באר שבע נגד סלטיק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי