ברוכה הבאה לגיהנום: צסק"א תתנפל על מכבי המותשת

מילוש תאודוסיץ'. מחכה למכבי
מילוש תאודוסיץ'. מחכה למכבי |

בגאצקיס חייב חיזוק בצבע, איתי שגב צריך להתמקד ביתרונות שלו

(גודל טקסט)

כנראה שאפילו לשבוע אחד של אושר ושלווה לא יזכו אנשי מכבי תל אביב העונה. חמישה ימים לאחר הזכייה בגביע המדינה הגיע הפסד הליגה הביתי להרצליה, והערב (חמישי) יתקלו הצהובים במשוכה כמעט בלתי עבירה בימים רגילים, ובכזו שעשויה לרסק אותם במצב עייפותם הנוכחי (משחק רביעי בשמונה ימים).

 

צסק"א מוסקבה היא יריבה איכותית ואכזרית, בעיקר כשמולה מתייצבות רגליים עייפות, והמשחק הזה עשוי להסתיים במפלה כואבת, אלא אם יחליט מאמנה של אלופת אירופה דימטריס איטודיס לנהוג במידת הרחמים גם הפעם (כפי שעשה במפגש הקודם כשהעניק מנוחה לצמד כוכביו מילוש תאודוסיץ' וננדו דה קולו).

 

 

למכבי ת"א, בשלב הנוכחי בו לתוצאות בזירה המקומית חשיבות גדולה יותר מלאלו של הזירה האירופית, חשוב לא להתבזות ולנסות להמשיך להפגין את הכדורסל החיובי משהו שהיא מציגה בתקופה האחרונה, גם מול יריבה עוצמתית כמו צסק"א. מי שחשב כי הניצחון הגדול בארנה בשבוע שעבר יהיה בבחינת נקודת מפנה בעונה האיומה העוברת על מחזיקת הגביע צדק כנראה רק באופן חלקי.

 

בכל הקשור ללחימה, לשמחת החיים ולשרירי המוטיבציה המכווצים של כמה משחקני הקבוצה בהחלט נרשמה עליית מדרגה מאז המפגש עם ירושלים, או אם תרצו מאז הפרידה מסוני ווימס. הסגל הנוכחי הוא בריא יותר מבחינה מנטלית (להוציא את ויקטור ראד הסורר), מאוחד יותר ובעייתי פחות מבחינת מלחמות האגו וחוסר ההיררכיה. אבל בכל הקשור לנושא האיכות, לא נפתרו עדיין הבעיות שהטרידו את שלל מאמני הצהובים העונה.

 


שגב ואייברסון. הישראלי תריך להתמקד ביתרונות (אודי ציטיאט)

 

בעקבות הניצחונות האחרונים, עד כאמור למשחק מול הרצליה, טענו לא מעט אנשי מקצוע כי עדיף לקבוצה למשוך עד סיום העונה עם הסגל הנוכחי, בעיקר לנוכח העובדה כי העונה האירופית אבודה ובליגה עדיף להתבסס על הסגל הצר אך הישראלי והחכם. 43 הנקודות ו-22 הריבאונדים שצברו גבוהי הרצליה חליל קנאסביץ' וג'ף אדריאן בהיכל מנורה מבטחים השבוע הוכיחו שוב כי הקו הקדמי של מכבי לא יכול להתמודד לא רק מול גבוהי צסק"א, באמברג ואנדולו, אלא גם צפוי להתקשות מול הגבוהים של הפועל ת"א, ירושלים והרצליה בשלבים המתקדמים של הליגה המקומית.

 

הצהובים, שהיו על סף החתמתו של דריל מונרו (שהיה יכול להיות החתמה מצוינת עבורה) לפני כשבועיים חייבים לחפש שחקן בעל מאפיינים דומים. מאחר ובעמדה 5 יש לקבוצה בעיה התקפית (כשאייברסון ושגב מתקשים לייצר יותר מ-10 נקודות למשחק, ביחד) ובעמדה 4 בעיה הגנתית (כשראד, פניני וסמית' פשוט אינם גבוהים וחזקים מספיק בכדי להתמודד עם פאוור פורוורדים אמיתיים), דרוש שחקן פנים שיכול לשחק בעמדות בשתי העמדות, יכול להוות שחקן מטרה בצבע וגם לעזור בריבאונד ההגנה ועם אפשר- אפילו בקטגוריית החסימות. למרות הרקורד הרע מאד של הצהובים בכל הקשור לצירוף שחקנים באמצע העונה בכלל, וצרוף גבוהים בשלב זה בפרט, ולמרות העובדה ששחקנים כאלה הם נדירים יחסית וממש לא זולים, חייבים אנשי הקבוצה להירתם למאמץ ולהצליח בסקאוטינג לשם שינוי. סיכוייה של קבוצתם לסיים את העונה עם דאבל מקומי, מה שיצבע את העונה שנראתה כשחורה משחור בצבעים בהירים הרבה יותר, תלויים מאד בשאלה האם יצליח הצוות המקצועי המושמץ ביותר במדינה בשנתיים האחרונות לפגוע בול הפעם.

 


ראשי מכבי. חייבים להביא חיזוק (אודי ציטיאט)

 

מי שצפוי לערוך הערב את הופעת הבכורה שלו העונה ביורוליג הוא איתי שגב. הישראלי הצעיר שחזר לאחרונה בצורה די מרשימה מהפציעה שהשביתה אותו מאז פתיחת העונה הוסיף מימד של אתלטיות לסגל של בגאצקיס, והוא צריך לקבל קרדיט גם בהמשך, גם מול יריבות מהשורה הראשונה. שגב מעולם לא אהב את הגדרתו והצבתו בעמדת הסנטר, ושאף תמיד לשחק בעמדות הפורוורד. לנוכח העובדה שיכולות הקליעה והכדרור שלו לא מתאימות לעמדות 4, ולנוכח חולשת עמדה 5 גם במכבי וגם בנבחרת ישראל, צריך שגב להתמקד כרגע במה שיש לו – נוכחות הגנתית מרשימה, ניידות ויכולת חסימה, ופחות במה שאין לו. הוא בהחלט יכול וראוי לשמש כשחקן רוטציה משמעותי כגבוה מחליף גם בקבוצתו לה כבר סייע לזכות בגביע, וגם בנבחרת ישראל שתארח בקיץ את הבית המוקדם של אליפות אירופה. הערב, מול קורבנוב, היינס וחבריהם, צפויה לסנטר העתיד וההווה טבילת אש רצינית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי