בשן ועין: 84:85 דרמטי למכבי תל אביב על באסקוניה

| צילום: עדי אבישי

הצהובים כבר הוליכו ב-19, אך קפאו וכמעט ראו את הניצחון חומק

(גודל טקסט)

גם כשהיא טובה, היא עושה את זה קשה. זו המסקנה המתבקשת מהניצחון 84:85 של מכבי תל אביב על באסקוניה במחזור ה-22 ביורוליג, מול היכל לא מלא אחרי שהכרטיס לא נכלל בכל חבילות המנויים.

 

מחזה נדיר באירופה. ההיכל לא מלא (עדי אבישי)

 

מי שלא ראה את המשחק, לא יתפלא מהתרחיש. אך דווקא הפעם היה נדמה שהצהובים מצאו משהו שאבד להם. גל מקל הניע את הכדור וניהל את ההתקפה, קווינסי מילר חזר מפציעה והראה כמה הוא מוכשר בהתקפה. אנדרו גאודלוק צלף, כהרגלו, מכל בלטה והאקס-פקטור היה סילבן לנדסברג, במשחקו הטוב ביותר העונה באירופה.

 

 

מאז שחרורו של סוני ווימס, זה נראה ברור שלנדסברג יהנה מהדקות בעמדה מספר 3. המתאזרח כבר שנה חמישית בצהוב, אך עדיין לא הצליח לבסס את עצמו באירופה. ואולי הערב הגיעה נקודת המפנה מבחינתו.

 

בחצי הראשון כל הכלים ההתקפים של מכבי תיפקדו יפה ובצורה מאוזנת, כאשר בראשם גאודלוק עם 15 נקודות ומקל עם שישה אסיסטים, בדרך ליתרון 7 במחצית (39:46). בעוד הצופים חששו מהקריסה הרגילה, לנדסברג החליט להגיב עם 10 נקודות אישיות ברבע השלישי והצהובים כבר עלו ליתרון 19 (47:66). המקומיים קצת הורידו הילוך לקראת הסיום, אך נדמה היה שזה לא ישנה הרבה. באסקוניה כירסמה קצת בפער, אך עדיין הייתה בפיגור 9 שלוש דקות לסיום.

 

ברוכה הבאה. לנדסברג (עדי אבישי)

 

חזרה מרשימה. מילר (עדי אבישי)

 

ואז התעורר שיין לרקין עם 8 נקודות ב-50 שניות, ופתאום היתרון המקומי עמד על שלוש בלבד. ההתקפה שוב קפאה, גאודלוק היחיד שניסה וכרגיל החטיא, ו-20 שניות לסיום באסקוניה יצאה להתקפה אחרונה בפיגור נקודה. לרקין, הפעם, התמהמה, ההתקפה הסתבכה והספרדים לא הצליחו אפילו לייצר זריקה. עם הרבה מזל ולא מעט יכולת טובה, הצהובים קוטעים רצף של שני הפסדים (באירופה ובליגה) וחוזרים למסלול הניצחונות.

 

מכבי תל אביב מנצחת רק בפעם השלישית ב-13 מחזורים, ועולה למאזן 14-8 כשהמקום בהצלבה עדיין רחוק (אך אפשרי). בשבוע הבא היא תתרכז בגביע המדינה, כאשר ביום שני תפגוש את מכבי אשדוד בחצי הגמר. כשהמנצחת תפגוש ביום חמישי את הפועל ירושלים או הפועל חולון.

 

האקס-פקטור. לנדסברג (עדי אבישי)

 

קלעים:

מכבי ת"א: גאודלוק 21, לנדסברג 18, מילר (5 ריבאונדים) 11 , מקל (9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) 10, סמית' ואוחיון 6 כ"א, ראד 5, אייברסון (7 ריבאונדים) 4, סילי ואלכסנדר 2 כ"א.

באסקוניה: ברניאני 17, בובואה 16, לרקין 15, וויטמן (11 ריבאונדים) 13, האנגה (7 ריבאונדים) 11, טילי 6, לאפרוביטולה 4, לוס 2.

 

מהלך המשחק:

בגאצקיס העלה חמישייה יחסית חדשה עם גל מקל, אנדרו גאודלוק, סילבן לנדסברג, קווינסי מילר וקולטון אייברסון. ואחרי רצף משחקים רעים, הפתיחה הייתה מעודדת. מקל הריץ את ההתקפה ומצא את חבריו פנויים פעם אחר פעם, כשגאולדוק ולנדסברג מעלים את הצהובים ל-0:8 מהיר. שיין לרקין הגיב עם חמש משלו, והספרדים חזרו למשחק. מקל המשיך לפנק את החברים וכבר הגיע לשישה אסיסטים ברבע, אבל המקומיים לא הצליחו לברוח ואחרי 10 דקות הובילו רק בארבע, 18:22.

 

עשה הכל. מקל (עדי אבישי)

 

ההפרש נשאר זהה, כאשר קווינסי מילר המשיך להראות כמה פוטנציאל יש לו, לצד, מסתמן, פיוז קצר. הפורוורד חדר לסל וסחט עבירה מאילמאנה דיופ, והאחרון הוסיף מכה מאחור שמיד זיכתה אותו בעבירה בלתי ספורטיבית. מילר הסתובב והגיב בדחיפה והשופטים שינו את ההחלטה לעבירה דו-צדדית. מילר קלע שתיים מהקו (9 נקודות במחצית הראשונה) והעלה את הצהובים ליתרון 6, 32:38. בצד השני, אנדראה ברניאני, אקס טורונטו, שמר את האורחים בטווח נגיעה תוך שהוא מציג יד רכה מהקו. גאודלוק חזר לפרקט, צלף מכל פינה בדרך ל-15 אישיות עד ההפסקה והצהובים כבר בפלוס 9 (37:46), ורודריג בובואה קבע את תוצאת המחצית, 39:46 למקומיים.

 

ידית. גאודלוק (עדי אבישי)

 

ניצוצות ואש. מילר (עדי אבישי)

 

לנדסברג פתח את החצי השני בסערה, וביחד עם מקל הוביל ריצת 0:7 תוך דקה וחצי שהעלתה את מכבי ליתרון 14, 39:53. ברניאני עוד ניסה קצת לשמור את האורחים בתמונה, אבל לנדסברג המשיך לקלוע מבפנים ומבחוץ והפער בשיאו כבר עלה ל-19 (47:66). בובואה שוב צימק את הפער, אבל לא בהרבה, ואחרי 30 דקות 55:69 לצהובים.

 

כבר נראה היה שאנחנו בדרך לגארבג'-טיים, כשמכבי סוף-סוף מצליחה להימנע מהקריסה הקבוצה בחצי השני. אז חשבנו. שיין לרקין החליט שעל המשחק הזה הוא לא מוותר, ובפיגור 9 שתי דקות וחצי לסיום השתלט על המשחק. הגארד קלע שמונה רצופות ב-50 שניות, כולל שתי שלשות קשות, ופתאום מפלס הלחץ באולם (הלא מלא) עלה והרחש המוכר חזר, והפער ירד לשלוש בלבד (82:85).

 

כל הצהובים פינו את המגרש לגאודלוק, ששוב ניסה לנצח לבד (ושוב לא הצליח). לרקין הלך על שלשה עוד יותר קשה כדי להשוות והחטיא, רפא לוס בכל זאת צימק את הפער לנקודה בלבד (84:85), 40 שניות לסיום. גאודלוק שוב החטיא, והספרדים יצאו להתקפה אחרונה. לרקין הקפיץ קצת יותר מדי, והזמן אזל לבאסקוניה עוד לפני שייצרה זריקה.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי