המערב הפרוע: צלפי ריאל מדריד מחכים למכבי תל אביב

יול והאנטר חוגגים עוד ניצחון
יול והאנטר חוגגים עוד ניצחון | צילום: אתר היורוליג

ההגנה הרעועה של הצהובים תפגוש ב-22:00 את ההתקפה המאיימת ביבשת

(גודל טקסט)

1. התקפה שקולעת 87.4 נקודות בממוצע למשחק ביורוליג, קבוצה בעלת המדד הגבוה במפעל, צלף השלשות הטוב ביותר וארבעה שחקנים שקולעים מעל 40 אחוזים ל-3. זה מה שמחכה הערב (שישי, 22:00) למכבי תל אביב שתפגוש בברקליס סנטר את ריאל מדריד.

 

הבלאנקוס נמצאים בכושר טוב לאחרונה עם שבעה ניצחונות בעשרת משחקי היורוליג האחרונים תוך שהם מצמצמים את הפער מצסק"א מוסקבה המוליכה לנקודה אחת בלבד. בליגת ה-ACB המקומית ניצחה הקבוצה של פבלו לאסו שבעה מתוך תשעת המשחקים האחרונים והיא מוליכה את הטבלה בצוותא עם ברצלונה.

 

מלאכת הקליעה אצל יריבת הצהובים לא מתרכזת אצל שחקן אחד או שניים אלא מתחלקת בין מספר רב של שחקנים – 12 שחקנים מקבלים מספר דו ספרתי של דקות בממוצע, שישה מהם קולעים מעל שמונה נק' למשחק, כך שבשונה מקבוצות אחרות לא מספיק לנטרל שחקן אחד כדי לשבש את משחק ההתקפה של האלופה הספרדית.

 

סרחיו יול. מכונה משומנת היטב (אתר היורוליג)

 

כדי להאט ולו במעט את הקצב ההתקפי הגבוה של הספרדים, תצטרך מכבי ת"א להפחית את מספר האיבודים. 15.4 כדורים בממוצע איבדו הצהובים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות ומול חבורת הגארדים של ריאל (מקום רביעי בחטיפות במפעל עם 7.3 למשחק) כל טעות תיענה בנקודות קלות בצד השני. בשונה מהמשחקים האחרונים מוליכת הליגה הישראלית תהיה חייבת להישאר מרוכזת בכל 40 הדקות, כי מול ריאל מספיקות 5-6 דק' לא טובות כדי לגמור את המשחק.

 

בפני צוות המאמנים בצהוב עומדות שתי ברירות והם יצטרכו לבחור בזו הגרועה פחות. הראשונה היא לנסות להאט את הקצב ולמנוע עד כמה שאפשר את משחק הריצה המפורסם של הספרדים. הבעיה היא שלמכבי תל אביב אין הגנה טובה (או אין הגנה בכלל) כדי לעמוד במשימה כזו וגם משחק ההתקפה העומד שלה כלל לא קיים. האופציה השנייה היא לשחק את המשחק הרגיל של הקבוצה ולנסות להתמודד עם האתלטיות והכישרון של הספרדים במגרש הפתוח. אפשרות סבירה שבחירת האסטרטגיה השנייה תעלה ביוקר ותסתיים בתבוסה לא נעימה.

 

הסיטואציה הנוכחית מזכירה את ה-8 בינואר 1976 אז המאמן האמריקאי של מכבי תל אביב, פרד דווילי, לא שעה לתחינותיו של עוזרו רלף קליין ובחר שלא לזנוח את השיטה ההתקפית של קבוצתו גם בפאבליון המאיים של ריאל מדריד. התוצאה הכואבת הייתה ההפסד הגבוה ביותר בתולדות המועדון – 125:78. שיא שלילי שנשמר עד היום. זמן לא רב לאחר מכן הפך דווילי למאמן הראשון בהיסטוריה של מכבי תל אביב שפוטר באמצע העונה. לתשומת ליבו של הקורא איינרס בגאצקיס.

 

2. הנפגע הגדול מהגעתו של בגאצקיס למכבי ת"א הוא יוגב אוחיון. הרכז, שהיה אחד השחקנים המוערכים במועדון הצהוב בשנים האחרונות וקיבל כ-19 דקות בממוצע ביורוליג תחת רמי הדר, לא שותף במחזור הקודם בשל סיבה מקצועית, לראשונה מאז הגעתו לקבוצה ב-2011.

 

בגאצקיס. מתעלם מהישראלים? (עדי אבישי)

 

במשחקים בהם כן שותף תחת הדרכתו של הלטבי, הציג אוחיון יכולת ירודה ועדות ללחץ בו הוא שרוי ניתן למצוא בעימות החריף בינו לבין קווינסי מילר שהתרחש באחד מאימוני הקבוצה ועליו פורסם בכלי התקשורת השונים. גם שאר הצברים לא זוכים לקרדיט רב מהמאמן החדש – בשני משחקי היורוליג האחרונים שותף גיא פניני שבע דקות בלבד וקלע שלוש נקודות, גל מקל הסתפק ב-14 דקות בהן קלע 12 נק'. דגן יבזורי הבין את הסיטואציה ועבר להפועל חולון.

 

יוגב אוחיון. יכולת חלשה (עדי אבישי)

 

אז נכון, ככל הנראה לבגאצקיס אין שום דבר נגד השחקנים הישראלים והסיבה היא מקצועית בלבד, אך הוא צריך להבין שאם הצברים לא יהיו בצד שלו, אין לו סיכוי לשלוט בקבוצה. או כפי שאמר לי אחד המאמנים הבכירים בכדורסל הישראלי: "המאמנים צריכים להבין את החשיבות של השחקנים הישראלים. יש להם השפעה גדולה על ההתנהלות בחדר ההלבשה ועל הקשר עם הקהל".

 

3. הפתעת העונה בכדורסל האירופי היא ללא ספק הפריצה של לוקה דונצ'יץ'. הסלובני בן ה-17 של ריאל מדריד מקבל העונה קרדיט רב מהמאמן פבלו לאסו ומחזיר בגדול. הכישרון של הבלאנקוס שותף בכל 16 המשחקים העונה והוא מעמיד מספרים של 8.1 נק', 3.4 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים ב-18 דקות בממוצע. דונצ'יץ' לא מפחד לקחת אחריות ובמחזורים האחרונים הכריע לבדו מספר משחקים עם סלי קלאץ' אדירים.

 

לוקה דונצ'יץ'. כוכב בן 17 (אתר היורוליג)

היכולת הנפלאה זיכתה את הילד של ריאל בהשוואות לדיאן בודירוגה ושחקני עבר גדולים אחרים, ואנשי מקצוע כבר הכתירו אותו כאחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו אי פעם ביבשת הישנה. כוכב העבר ומאמן ז'לגיריס קובנה, שארונאס יסיקביצ'יוס, אמר עליו: "השמים הם הגבול עבורו".

 

4. אם יש שחקן אחד שכן בולט מעל השאר בשורות ריאל הוא סרחיו יול. הרכז של הבלאנקוס קיבל את העונה את המושכות אחרי עזיבתו של סרחיו רודריגס לפילדלפיה 76 מה-NBA ומעמיד שיאי קריירה של 18.4 נק' ו-5.9 אס' ב-29 דק' בממוצע למשחק. כל זה לצד הגנה נהדרת, מנהיגות וביצועים מרהיבים. שלא תגידו שלא הזהרנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי