חובת ההוכחה על סימפסון ומקל במכבי, הלפרין ואליהו בירושלים

|

הצהובים יתארחו (19:00) אצל אנאדולו והאדומים יארחו (שישי, 14:00) את ולנסיה עם הגב לקיר. שילינג על ריבאונד התקפה, כישורים אתלטיים ויציאה מהקבר

(גודל טקסט)

1. עוד ערב לא פשוט עומד לעבור על איינארס בגאצקיס וחניכיו. מול קבוצת ריבאונד ההתקפה הטובה ביורוליג, צפוי קו הגבוהים של מכבי ת"א להתקשות מאוד, מה שהופך את ההתמודדות למבחן חשוב עבור הרכש האחרון של הצהובים, דיימון סימפסון.

 

אנשי הצוות המקצועי של הקבוצה מתלבטים לגבי צירופו של הסנטר/פורוורד, שהרשים יחסית בבכורה שלו מול מילאנו, גם לסגל בליגה. לנוכח העובדה שלמכבי מותר לרשום זר נוסף אחד בלבד העונה, ולנוכח פציעתו של אנדרו גאודלוק, שספק אם יחזור לכושרו (או יחזור בכלל) לפני סיום העונה, זוהי התלבטות לא פשוטה. משחק יעיל נוסף של סימפסון מול מעופפי אפס אנדולו (בראשות מיודעינו דנסטון והאניקט, שניים מהשחקנים הטובים במפעל בקטגוריית ריבאונד ההתקפה), עשוי להטות את הכף לכיוונו.

 

 

גם לצמד הרכזים, מקל את אוחיון, צפויה עבודה לא פשוטה מול היריבה האתלטית, המדורגת שנחיה בקטגוריית החטיפות, והשניים יצטרכו להפגין משחק שקול ואחראי יותר מאשר בשבוע שעבר, בו איבדו יחד ששה כדורים. בתחום ההגנתי, יהיו חייהם של השניים לא פחות מסובכים, כשיצטרכו לנסות ולהצר את צעדיו של הברומטר של אנדולו תומאס הורטל, שמעמיד העונה ממוצעים נהדרים של 13.7 נקודות ו-6 אסיסטים בממוצע למשחק.

 

סימפסון. הרשים נגד מילאנו (עדי אבישי)

 

ברור שהמשחק הערב חשוב הרבה יותר לטורקים הנאבקים על עלייה לשלב ההצלבה מאשר למכבי, וניתן רק לקוות שבגאצקיס לא יגיע לסיטואציה בה הוא מתחיל לחשוב על חלוקת מנוחות לשחקניו לקראת הדרבי כבר ברבע השלישי של המשחק.

 

2.  קריסתה של הפועל ירושלים בדקות הסיום של המשחק הראשון בסדרה מול ולנסיה לא הפתיעה, לאור ההבדלים בין הרוטציות בהן השתמשו מאמני שתי הקבוצות. כדי להעביר את ההכרעה למשחק השלישי בספרד יהיה על סימונה פיאניג'אני לעשות מחר שימוש נרחב יותר בספסל שלו, ובעיקר בשחקנים הישראלים, למרות שהיכולת של חלקם (בעיקר ליאור אליהו) לא ממש הצדיקה מתן קרדיט גדול.

 

מול המטחנה של ולנסיה יצטרך המאמן האיטלקי לחלק את הכוחות ולהגיע לרגעי ההכרעה עם רגליים טריות. בר טימור, למשל, חייב הפעם לקבל הרבה יותר מארבע דקות. הגארד האתלטי מסוגל להפעיל לחץ על מובילי הכדור של ולנסיה (שרובם משמשים בתפקיד רק בגלל פציעתם של הרכזים המובילים של הקבוצה), להקריב עבירות ולהזריק אנרגיות בדקות בהן זקוקים הגארדים המובילים של ירושלים למנוחה. האדומים חייבים גם לנסות ולכפות קצב משחק מהיר יותר (לאחר משחק בו השיגו מעט מאד נקודות קלות וחטפו רק ששה כדורים) , לשחק בצורה אגרסיבית בהרבה, בעיקר בהתקפה (רק שש זריקות עונשין קבוצתיות שלשום!) ובעיקר להשתמש באמארה סטודמאייר בצורה הרבה יותר יעילה.

 

פיאניג'אני חייב להשתמש בסטודמאייר בצורה יותר יעילה (דני מרון)

 

הסנטר שנוטרל כמעט לחלוטין בשלושת הרבעים האחרונים שלשום זוכה לשמירות כפולות במרבית המקרים בהם הוא מקבל את הכדור סמוך לצבע, ולכן צריך לקבל את הכדור בתחילת ההתקפה ולא כשעל שעון הזריקות נותרות שניות בודדות. במידה שזה יקרה, יוכל להוציא את הכדור לקלעים הפנויים ואף לנסות ולקבל את הכדור פנימה בפעם השנייה. אם ימשיכו הגארדים למסור לאיש הגדול רק בסיום ההתקפה, לאחר מהלכי פיק אנד רול לא יעילים או אחרי כדררת מיותרת, הם יקלו על ההגנה הקשוחה והמתואמת של הספרדים את מלאכת עצירת כלי הנשק המרכזי של היריבה.

 

מבחינת צמד הישראלים הוותיקים של ירושלים, הלפרין את אליהו, מהווה המשחק הערב הזדמנות כמעט אחרונה להוכיח כי מקומם עדיין בסגל של קבוצה גדולה. היכולת של שניהם בתקופה האחרונה רחוקה מאד מלהרשים, אבל ניסיונם הרב והצורה בה הצליחו "לקום מהקבר" לא פעם בעבר יכולים לסייע להם, וכמובן גם לקבוצתם שמאוד זקוקה להם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי