חושבת בקטן: מכבי פגשה יריבה ברמתה

סימפסון עדיין לו לקה במחלות של מכבי
סימפסון עדיין לו לקה במחלות של מכבי | צילום: עדי אבישי

סימפסון הפיח חיים והזיק ומראד צריך להיפרד. ניצחון שלא אומר הרבה

(גודל טקסט)

למרות שאת שניות הסיום של המשחק אמש ליוותה שירת "משנכנס אדר מרבין בשמחה", אין צורך לשלוף את קלישאות פורים הידועות. מכבי ת"א לא התחפשה לקבוצה איכותית, ולא עשתה שום סוג של "נהפוך הוא". היא פשוט פגשה אתמול בהיכל מנורה מבטחים יריבה מבולבלת, פצועה, שכונתית וחסרת מוטיבציה אפילו יותר ממנה עצמה.

שוב קיבלנו הוכחה כי צירופם של שמות גדולים לסגל איננו ערובה להצלחה, ולעתים קרובות, בעיקר כשהוא מתבצע ללא חשיבה אסטרטגית מעמיקה, הוא יכול להזיק יותר מאשר להועיל. ארמאני מילאנו משופעת הכישרון הדגימה מדוע היא נחשבת לקבוצת ההגנה הגרועה ביורוליג, כאשר אפשרה להרכב החסר של מכבי לקלוע 92 נקודות עם מעל ל-58 אחוזי דיוק לשתי נקודות, כשאף אחד משחקניה לא מסיים את המשחק עם יותר משלוש עבירות או טורח לכופף את ברכיו יתר על המידה.

הצהובים שמזמן לא נתקלו ביריבה כל כך מפרגנת, המאפשרת להשיג קליעות חופשיות מתחת לסל, כמעט אחרי כל מהלך פיק אנד רול, עשו את שלהם, ומלבד דקות הקריסה הקבועות ברבע השלישי (בו יצאו האורחים לריצת 6-23 וכמעט חזרו למשחק) הציגו משחק סביר בהחלט. 25 האסיסטים הקבוצתיים וארבעת השחקנים שסיימו את המשחק עם 10 נקודות ומעלה, הם כאמור קודם כל תוצאה של ההגנה הנרפית שממול, אבל קבצנים אינם יכולים להיות בררנים ובמצב הנוכחי מכבי תיקח כל דבר שהיא יכולה לקבל.

חשף את אחת הבעיות הגדולות במכבי. דיימון סימפסון (עדי אבישי)

מי שהפיח מעט רוח חיים במשחקה של מחזיקת הגביע היה הרכש הטרי דיימון סימפסון, כנראה משום שהוא נמצא הכי מעט זמן במועדון וטרם הספיק להידבק באווירה המלנכולית האופפת אותו. משחק הבכורה של סימפסון היה טוב יחסית, אך חבל מאד שהוא בא בעיקר על חשבונו של איתי שגב, האחרון חזר לעמדת נער הפוסטר המקבל לא יותר מפירורי דקות. שוב הוכח עד כמה לוקה החשיבה לטווח ארוך (הרי ברור ששגב הוא אופציה לשנים רבות במועדון, וברור שסימפסון לא) ואפילו לטווח קצר (לשגב יהיה תפקיד משמעותי בקרבות החשובים שעוד נותרו למכבי העונה, בליגה המקומית עם החוק הרוסי) במכבי ת"א.

אפרופו חשיבה עתידית, מעניין מהו הלך הרוחות במועדון כרגע בכל הנוגע לדי ג'י סילי וקולטון אייברסון. שני הזרים האפורים ביותר של מכבי העונה הם לדעתי גם שניים שכדאי לשקול בחיוב את הארכת חוזיהם בקבוצה. נכון שלא מדובר בשחקנים נוצצים או כוכבים בקנה מידה אירופאי, ונכון גם שסילי לוקה בחוסר יציבות התקפית קיצוני, ואייברסון הוא לעתים מר עבירה לדקה, אך השניים הם גם שחקנים שלא סובלים במחלת האגו המנופח וכאלה שאפשר לצאת איתם למלחמה.

לנוכח העובדה שבקיץ הקרוב ינחתו ככל הנראה שוב כמה שמות גדולים חדשים בהיכל, שלצידם תזדקק מכבי לכמה פועלי צווארון כחול, ולנוכח הצורך הקריטי שלא להחליף 80 אחוז מסגל הקבוצה מדי קיץ, כדאי לקברניטי הקבוצה להמשיך עם אייברסון (כגבוה מחליף) וסילי (כגיבוי לעמדות 2-3) גם בעונה הבאה. 

קולטון אייברסון. במכבי יזדקקו לו גם בשנה הבאה (עדי אבישי)

לגבי הקלע המצטיין של מכבי אמש , ויקטור ראד, שנהנה מאז אותה פרשת בדיקת הסמים מעדנה מסוימת, דעתי שונה לחלוטין. למרות שמדובר בכישרון התקפי גדול, מדובר עדיין בשחקן הגנה חלש ובטיפוס מפוקפק בעל יכולת מנטלית של נער בחטיבת הביניים. יתכן שעוד יתבגר בעתיד ויהפוך לאדם שונה, אבל רצוי שאת תהליך הצמיחה יערוך לא בבית ספרנו. הדבר החשוב ביותר מבחינת מכבי הוא שעוד משחק חלף, ועוד איקס סומן על טבלת הייאוש. כעת יש לה את ראשון לציון על הראש, וההגנה בה היא עתידה להיתקל ביום ראשון צפויה להיות קשוחה וטובה יותר מזו בה נתקלה אמש.

לא בבית ספרנו. ויקטור ראד (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי