לבגאצקיס יש הרבה עבודה במעט זמן

הזמן קצר והמלאכה מרובה
הזמן קצר והמלאכה מרובה | צילום: עדי אבישי

המאמן החדש של מכבי ת"א יהיה חייב להאיץ לפני שהעונה האירופית תברח

(גודל טקסט)

איינרס בגאצקיס נקט בכמה מהלכים טקטיים נבונים במשחק היורוליג הראשון שלו כמאמנה של מכבי תל אביב. למרות זאת, החלטותיו הטובות נבלעו בתוך החלטות שגויות רבות שלו, ובעיקר בתוך ים של בלבול האופייני לקבוצה שמחליפה מאמן בכל שני וחמישי ומתקשה לייצר משהו שבכלל מתקרב לשיטת משחק. 

השימוש ברוטציה רחבה בתחילת המשחק (10 שחקנים במהלך הרבע הראשון) היה נכון, כמו גם הקפצתו של סילבן לנדסברג לקדמת הרוטציה והניסיון לכפות קצת משחק מהיר עם הנעת כדור שוטפת. הקפאתו של גל מקל ל-20 דקות לאחר פתיחת המשחק החיובית שלו, הקרדיט המוגזם לו זכה קווינסי מילר במשחקו הראשון לאחר הפציעה הארוכה, השימוש המועט מדי בהגנה איזורית, העובדה שלא פחות מארבעה שחקנים תופקדו כרכזים וההרכב הלא טוב אתו הלך בתחילת הרבע הרביעי (ללא גאודלוק, ראד ואייברסון) – כל אלה היו משמעותיים הרבה יותר. 

מוגזם לצפות ממאמן שנחת בארץ לפני חמישה ימים לבצע שינויים מהותיים ומרחיקי לכת, או אפילו להכיר לעומק את שחקני הסגל שלו, אבל בגאצקיס יהיה חייב לקבל כמה החלטות חשובות בהקדם. מיהו הרכז המוביל שלו, עם אילו שחקנים הוא הולך לדקות ההכרעה, ועם איזו שיטה הגנתית הוא מנסה לסתום את החורים הרבים כל כך בהגנה הצהובה. הוא יהיה חייב לקחת את אותן החלטות בהקדם, משום שללא שינוי רציני ומידי צפויה העונה האירופית של קבוצתו להסתיים באופן מעשי בקרוב מאד.

45 הנקודות המשותפות שצברו צמד הגבוהים של באסקוניה, וויטמן ושנגליה- שני שחקנים מוכשרים, אך בהחלט לא סופרסטארים בקנה המידה של היורוליג, מעידים על החולשה ההגנתית האיומה של הקו הקדמי הצהוב. מצבת הגבוהים של מכבי ת"א כוללת כרגע שחקן אחד סביר מבחינה הגנתית, אך בעל נטייה לבצע עבירות מטופשות (אייברסון), ומלבדו שחקנים בעלי אוריינטציה התקפית מובהקת, שחלקם שומרים בינונים ואחד פשוט מחרב את הגנת מכבי בכל דקה בה הוא נמצא על המגרש (צירבס). 


צירבס. מחרב את ההגנה (עדי אבישי)

אל החבורה הצטרף אמש מילר, שבמצבו הנוכחי, כשהוא בורח ממגע ונראה עדיין כרחוק מכשירות מלאה, ממש לא מסייע לאגרסיביות ולנוכחות של גבוהי מכבי ת"א בצבע. נראה שלא יהיה מנוס משימוש רב יותר בהגנות אזוריות ובשמירות כפולות במשחקים הבאים, בעיקר בדקות בהן צירבס משחק. ללא קצת יותר רצון והקרבה מצדם של הענקים הרכים שום טקטיקה לא תעזור.

למרות שלאימונים הקרובים יצטרך מאמנה החדש של מכבי ת"א לדחוס חומר רב, עליו למצוא זמן גם לכמה נושאים קטנים בעלי משמעות גדולה. ראשית, עליו לתת את הדעת לכך ששחקניו פשוט לא חוסמים בהתקפה. חלקם עושים כאילו, ורובם בכלל לא מכופפים ברכיים, לא מתייצבים ועקב כך לא משחררים את השחקן עבורו הם חוסמים. התוצאה היא שיבוש מוחלט של מהלכי ההתקפה, תסכול של הגארדים שלא מגיעים למצבי קליעה נוחים וגבוהים שלא מוצאים את עצמם חופשיים מחתחת לסל, מאחר ורק מי שחוסם באמת ימצא את עצמו חופשי לאחר מכן בזכות חסימתו הטובה. 


איך אפשר להציל את העונה האירופית? (עדי אבישי)

תוצאה נוספת היא עבירות התוקף הרבות הנשרקות לחובת שחקני מכבי ת"א עקב ביצוע חסימות לא חוקיות. ובכלל- מומלץ לצוות המקצועי של הצהובים לזמן לאחד מהאימונים הקרובים שופט כדורסל בכיר בדימוס, שיסביר ויבהיר לשחקנים את שינויי החוקה שהונהגו בקיץ האחרון. מדי משחק נזקפים לחובתם עבירות בלתי ספורטיביות, עבירות טכניות וכאמור גם עבירות תוקף שפוגעות קשות קבוצה ומראות עד כמה השחקנים לא הפנימו את אותם שינויים.

חמישה משחקי יורוליג צפויים למכבי בחודש הקרוב. שלושה בבית (מול דרושאפקה, הכוכב האדום וקאזאן) ושניים בחוץ (מול ריאל וגלאטסראיי). רק ארבעה ניצחונות באותם חמישה משחקים ישאירו לצהובים סיכויי העפלה ריאליים לשלב ההצלבה, מאחר וההתמודדויות שלאחר מכן צפויות להיות קשות בהרבה. מאחר והמשחק במדריד נראה כקרב אבוד מראש, הופכים ארבעת האחרים, ובראשם הקרב בשבוע הבא מול דייויד בלאט וחבורתו לכאלה שאין מהם דרך חזרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי