מכבי ת"א חייבת זעזוע כדי להשתקם

בגאצקיס. כרגע אין במערכת אדם שיכול לשנות
בגאצקיס. כרגע אין במערכת אדם שיכול לשנות | צילום: אודי ציטיאט

הנתונים ההיסטוריים מהתבוסה באיסטנבול ומי יכול לחולל את השינוי במועדון

(גודל טקסט)

המספרים אומרים הכל. 139:51 בנקודות מדד, 29:14 באסיסטים, 15:8 באיבודים, 4:1 בחסימות, 13:7 בזריקות עונשין 60:20 באחוזים ל-3, 46.8 באחוזים ל-2 לעומת 60.9 – אלו הנתונים הסטטיסטיים המביכים מה-102:63 של מכבי תל אביב לגלאטסראיי.

 

אלופת אירופה צסק"א מוסקבה? אולי ריאל מדריד הקטלנית? או שמא פנרבחצ'ה של ז'ליקו אוברדוביץ'? לא. זו הייתה גלאטסראיי, הקבוצה שלפני המחזור נעלה את טבלת היורוליג (עכשיו כולנו כבר יודעים מי עלולה להחזיק בכבוד המפוקפק בתום המחזור) וניצחה פעמיים בלבד בתשעת המחזורים הקודמים. קבוצה שגם בליגה הטורקית מדורגת רק במקום השביעי נראתה כמו גולדן סטייט ווריירס מול הצהובים של איינארס בגאצקיס.

 

 

אה, לא שכחנו את הנתון הבא. הקבוצה של ארגין עתמאן ביצעה יותר עבירות (16) מאשר החבורה האנמית מתל אביב (12). כן, שמעתם נכון – הקבוצה חוטפת תבוסה נוראית (מיד נסביר כמה נוראית) ואין אף שחקן עם מעל לשלושה פאולים. ואחר כך השחקנים עוד יתלוננו שהקהל משמיע קריאות בוז לעברם.

 

לא יכולים להתלונן על שריקות בוז מיציעי ההיכל (דני מרון)

 

עוד קצת מספרים שיסבירו את גודל הבושה – ה-39 הפרש באבדי איפקצ'י באיסטנבול זו התבוסה השלישית בגודלה בתולדות המועדון, והכי גדולה מאז ה-125:78 הבלתי נשכח בפאבליון המאיים של ריאל מדריד ב-8 בינואר 1976. הפעמיים האחרונות בהן הצהובים חטפו יותר מ-30 על הראש היו באוקטובר 2015 (31) ובפברואר 2014 (35), רק שבאותם מקרים ההשפלה התרחשה בחוץ מול צסק"א מוסקבה, לא מול הקבוצה החלשה ביותר במפעל (חוץ ממכבי ת"א).

 

והנה, בפעם השלישית העונה מתעוררת השאלה מה עושים עכשיו, מה עוד אפשר לעשות כדי להציל את מה שנשאר מהעונה הזו, את מעט הכבוד שעוד נשאר למועדון. ברור שלשחקנים יש חלק גדול בכישלון, וכנראה שנדרש בגזרה הזו זעזוע גדול יותר מאשר השאלתו של מאיק צירבס לבאיירן מינכן. רק שכרגע אין במועדון הצהוב מישהו שיכול לחולל את השינוי, להעיר את המערכת והשחקנים ולהתחיל במהפכה לקראת העונה הבאה.

 

אז מה כן? יש כרגע רק שני אנשים מקצוע שיושבים בחוץ ויכולים לחולל את השינוי הדרוש – צביקה שרף ופיני גרשון. לשניהם יש את הניסיון, את הידע, את האוטוריטה מול השחקנים ואת הכבוד מהאוהדים. אחד מהשניים הללו צריך לקבל פנייה מראשי המועדון כמה שיותר מהר ולהתחיל במלאכת השיקום. אין שום אפשרות אחרת.   

 

בגאצקיס. הוא לא האיש שצריך לבנות את הקבוצה לעתיד (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי