קורבנוב: ווימס יכול להביך אותנו, מחכים להתפוצץ

קורבנוב. לא מזלזל במכבי
קורבנוב. לא מזלזל במכבי | צילום: אתר צסק"א מוסקבה

פורוורד צסק"א מוכן למכבי ת"א. על השינוי הצפוי על הקווים ויחסי הכוחות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אמנם במשבר, ללא מאמן קבוע ובמקום ה-10 בטבלת היורוליג עם מאזן שלילי 7:5, אבל השם עדיין מחייב ומעורר כבוד. בטח כאשר היריבה הבאה היא צסק"א מוסקבה שתגיע להיכל הערב (רביעי, 21:05). הרוסים הפסידו רק פעם אחת במפעל ומגיעים כפייבוריטים ברורים, אבל מבחינת הפורוורד ניקיטה קורבנוב, מכבי היא עדיין שם ענק. 

"אין דבר כזה גדולים על המפעל", הוא מסביר בראיון לספורט1. "אני מסכים שכרגע אנחנו בכושר הכי טוב, אבל יש עוד קבוצות שיכולות להתמודד איתנו על התואר, במיוחד בשיטה של היורוליג שהכל נקבע בפיינל פור. זכור לכולם מה שקרה רק לפני שנתיים. לא הייתי אז בצסק"א במשחק מול מכבי ת"א בחצי גמר הפיינל פור, אבל ראיתי את המשחק בטלוויזיה, כשאיבדנו כדור וטייריס רייס קלע את הסל המפורסם שלו שהוביל לזכייה של מכבי ביורוליג".

זו לא אותה מכבי ולא אותה צסק"א.

"אני לא מסכים בכלל. מכבי מבחינת הפוטנציאל היא אחת הקבוצות הטובות במפעל. יש לה סגל מרשים, שרק מחכה להתפוצץ. אני לא מתרגש מהתבוסה בבלגרד בשבוע שעבר כי זה קורה בכדורסל. לפעמים דווקא משחקים כאלה מעירים אותך. מה גם שלמכבי מצפה אתגר גדול במשחק מולנו". 

מכבי מגיעה בלי מאמן למשחק הזה.

"עד כמה שאני מבין בגאצקיס עומד לחתום, וגם אם הוא לא יעמוד על הקווים, רוחו תנשב בהיכל. חילופי מאמנים תמיד מביאים איתם אנרגיות חדשות מה גם שהשחקנים מרגישים מחויבים ורוצים להוכיח את עצמם. מכבי תבוא נגדנו באקסטרה מוטיבציה ואנחנו מוכנים לזה".

בגאצקיס. "רוחו תנשב בהיכל" (GettyImages)

מכבי כבר הפסידה לא מעט משחקים בהיכל.

"רק לפני חודש הם ניצחו בחוץ את אולימפיאקוס והיה נראה שהם בדרך הבטוחה להיות בטופ 8, כשבמצב הזה עם האנרגיות הבלתי נגמרות של מכבי גם הפיינל 4 בהישג יד ומעבר לזה. קורה שנכנסים למשברים. אנחנו רק לא רוצים שסוני ווימס ואנדרו גאודלוק יתפוצצו מולנו". 

כשווימס פוגש את צסק"א, זה סיפור. 

"בלי כל ספק מדובר באחד השחקנים הטובים באירופה בתפקיד שלו. פנומן בכדורסל שמקומו ברמות הגבוהות ביותר. אני לא הייתי בצסק"א כשהוא שיחק פה, אבל הוא הטביע את חותמו. הוא מולטי טאלנט ונצטרך לפקוח עליו כמה עיניים כדי שלא יביך אותנו. אותם הדברים לגבי אנדרו גאודלוק".

ווימס. הטביע חותם בצסק"א (אתר היורוליג)

איך זה לעבוד עם המאמן איטודיס? 

"הוא מאמן מבריק ומקצוען שמוציא מהקבוצה את המיטב. הוא מוח כדורסל מבריק וגם פסיכולוג שמתחבר לנפש של השחקן ומוציא מכל אחד מאיתנו מעל ומעבר, פשוט מאמן שהוא חוויה. לדעתי הוא אחד המאמנים הטובים באירופה כיום והוא ימשיך ויגדל".

אתה כבר שועל ותיק בקרבות בין מכבי לצסק"א, איזה משחק נצרב בזכרון שלך?

"בשנת 2006 כשהייתי בן 19 פגשנו את מכבי שהייתה אז ענקית, לדעתי אחת הקבוצות הגדולות שהיו באירופה בהיסטוריה, והצלחנו לנצח את אלופת המפעל בשנתיים האחרונות, עם פארקר, בסטון ו-וויצ'יץ', במשחק צמוד שנכנס לפנתיאון אחרי קרב מוחות אדיר בין אטורה מסינה לפיני גרשון. אני עוד זוכר את הרעש שייצרו 12 אלף האוהדים הצהובים בארנה בפראג, ובעיקר את החגיגות שהיו בחדר ההלבשה שלנו כשזכינו בתואר אירופי ראשון אחרי 35 שנה". 

הזיכרון הבלתי נשכח של קורבנוב (אתר היורוליג)

דייויד בלאט אימן אותך בנבחרת רוסיה.

"דייויד תרם המון להתפחות הקרירה שלי. הוא מאמן גדול ואיש גדול שחוויה לשתף איתו פעולה. בכדורסל הרוסי הוא נחשב לשם גדול שתמיד מוזכר כמועמד לצסק"א, אני מקווה שעוד ייצא לי לעבוד איתו".

בקליבלנד לא חושבים כמוך.

"עקבתי אחרי מה שקורה איתו. לדעתי הוא נכנס למערבולות פוליטיות שלא קשורות ליכולת שלו כמאמן, אבל זה חלק מהמשחק. לברון הוא הרוח החיה בקליבלנד ולצערי לדייויד לא היה שם מקום כשהכל התחבר להם. סך הכול זו הייתה הקבוצה הראשונה שלו ב-NBA, ויש לו חלק בזכייה שלהם באליפות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי