מארס טורקי: פנרבחצ'ה בגמר היורוליג אחרי 75:84 על ריאל מדריד

אודו
אודו | אתר היורוליג

הטורקים רוצים תואר היסטורי ושלטו מהפתיחה בקצב לעיני הקהל הביתי. משחק ענק של סרחיו יול לא הספיק. אובראדוביץ' יניף גביע תשיעי?

(גודל טקסט)

ריאל מדריד אולי יותר איכותית על הנייר, אבל פנרבחצ'ה מארחת השנה את הפיינל-פור ואם לא מול הקהל הביתי אז מתי? הטורקים השיגו הערב (שישי) מקום בגמר היורוליג עם סוג של הפתעה אחרי 75:84 מול הבלאנקוס של פאבלו לאסו.


הקהל באיסטנבול דחף את ז'ליקו אובראדוביץ' וחניכיו כבר מהפתיחה ופנר רצה בדקות הראשונות כשריאל לא הופיעה. ניקולה קאליניץ', בוגדן בוגדאנוביץ' ובובי דיקסון שלטו בקצב, אקפה אודו במשחק נפלא תפר עבודה מתחת לסל. הפער טפח לדו-ספרתי ורק סרחיו יול עבד מהעבר השני.



ריצת 0:11 של הלבנים השיבה אתם למשחק אבל הטורקים ידעו לשמור על פער סביר וירדו עם 34:44 בהפסקה. יול סיפק 19 נקודות רק בהפסקה.



פנר שלטה בקצב גם ברבע השלישית כשאודו וג'יימס נאנלי נתנו עבודה בצבע ומנגד ילד הפלא הסלובני של ריאל, לוקה דונצ'יץ' בן ה-17 התרגש כנראה מהמעמד ולא הפיק כלום למרות שנזרק למשחק הישר מתחילתו.



ברבע הרביעי ריאל עוד פינטזה על קאמבק כשאובראדוביץ' הוריד למנוחה את דיקסון ובוגדאנוביץ', כשהם חזרו התמונה היתה מעט שונה אבל כמה סרחיו יול יכול לבד. משחק ענק של הגארד הספרדי לא הספיק ופנר ידעה לסגור עניין. קרב טורקי-יווני מצפה לנו בגמר. האם פנרבחצ'ה תהיה לקבוצה הראשונה מטורקיה שתזכה ביורוליג והאם אובראדוביץ' יניף תואר תשיעי ביבשת?


קלעו לפנרבחצ'ה: אקפה אודו 18 נקודות, 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, בוגדן בוגדאנוביץ' 14, ניקולה קאליניץ', יאן וסלי 12 כל אחד, בובי דיקסון וקוסטאס סלוקאס 9 כל אחד, לואיג'י דאטומה 8, ג'יימס נאנלי 2.


קלעו לריאל: סרחיו יול 28 נקודות, ג'ייסי קארול 21, טריי תומפקינס 8, אנתוני רנדולף 7, אוטלו האנטר 6, ג'פרי טיילור 3, גוסטבו איון 2.



רבע ראשון
פנרבחצ'ה פתחה עם בובי דיקסון, ניקולה קאליניץ', בוגדן בוגדאנוביץ', יאן וסלי ואקפה אודו. ריאל מדריד עלתה עם סרחיו יול, לוקה דונצ'יץ', יונאס מאצ'יוליס, אנתוני רנדולף וגוסטבו איון. דקות ראשונות נפלאות של הטורקים בעזרת הקהל המשולהב העניקו יתרון 7:14. שלשה של בובי דיקסון הקפיצה את היתרון ל-7:17. הקצב נמשףך כשגם וסלי מוסיף את שלו ובתום הרבע הראשון יתרון 13:21 לאובראדוביץ'.


ג
איון ואודו במאבק (אתר היורוליג)


רבע שני
ריאל נתקעה, רק חמש דקות בתוך הרבע קלעו הבלאנקוס סל ראשון אך מיד אחריו אנתוני רנדולף קלע שוב והבלאנקוס צימקו לשבע בלבד. אובארדוביץ' הזעיק פסק זמן. יול נכנס לעניינים והבלאנקוס רצו ל-0:11, הפער רק שתיים. דאנק של וסלי קבע 27:35 ושמר את הטורקים עם פער סביר. בוגדאנוביץ' צלף שלשה ששוב הקפיצה את ההפרש לעשר. 34:44 בהפסקה.


רבע שלישי
הבלאנקוס שוב נתקעו והקהל דחף את פנר. סלוקאס וקאליניץ' הקפיצו את היתרון ל-15, אך ג'ייסי קארול צרלף שלשה שצימק ל-52:40. אקפה אודו עובד נהדר ושמר את הטורקים עם פער דו-ספרתי מעל לשתי דקות לתום הרבע השלישי.


גג
מסכן הילד, דונצ'יץ' רואה את הגב של בוגדאנוביץ' (אתר היורוליג)


רבע רביעי
שלשה של טריי תומפקינס השלימה ריצת 0:8 של ריאל ופתאום הפער רק שמונה. קאמבק בדרך? יול בערב ענק הגיע ל-27 נקודות וצימק ל-77:70, 50 שניות לתום ההתמודדות. למרות התקוות של הבלאנקוס, אקפה אודו סגר עניין, 74:85 לטורקים בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי