פייר ג'קסון: "אני משחק כמו זבל, אך עומד מאחורי מה שאמרתי"

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | עדי אבישי

שביעות רצון במכבי ת"א אחרי ה-68:79 על מילאנו וסגירתו של גאודלוק, שהבהיר מהן תחושותיו לגבי עזיבתו בקיץ: "הציעו חוזה כדי להגיד שניסו להחתים אותי". הגארד, שוב הצהיר: "יש לנו את הקו האחורי הטוב באירופה"

(גודל טקסט)

 1. שביעות רצון גדולה נרשמה אמש במכבי תל אביב לאחר הניצחון המרשים (68:79) על מילאנו. הצהובים הגיעו להתמודדות עם תכנית משחק ברורה שרובה עסקה בהגנה, והצליחו לעמוד בה בהצלחה יתרה כשרשמו את אחת ההופעות הטובות שלהם עד כה העונה. "הוצאתם לפועל את תכנית המשחק והייתם מרוכזים בהגנה", החמיא ספאחיה לשחקניו בחדר ההלבשה, "וזה מה שהביא לנו את הניצחון".

המטרה המרכזית של המארחים הייתה עצירתו של אנדרו גאודלוק שנחשב לשחקן מפתח בהתמודדות. "יש לנו תכנית בשבילו ואנחנו צריכים לדבוק בה", אמר פייר ג'קסון לפני המשחק. כעת ניתן להגדיר את התכנית כהצלחה מסחררת כששחקניו של ספאחיה עצרו את האקס האמריקני על 15/4 מהשדה, כולל שלשה יחידה שקלע עמוק בגארבג' טיים. הגארד, שעד עכשיו סיפק 15.3 נקודות למשחק באחוזים גבוהים, נראה חסר אונים מול ההגנה האישית של דיברתולומיאו וקיין שנדבקו לו לגופיה ומנעו ממנו זריקות נוחות. בסיום המשחק זכה קיין לשבחים רבים על המאמץ ההגנתי שלו.



גם בהתקפה נרשם שינוי מרענן כשהצהובים נהנו מתרומה משמעותית של הסנטרים. 25 נקודות קיבלה מכבי תל אביב מעמדה זו, כשארט פרחוסקי הופעל סוף סוף בצבע, אלכס טיוס רשם ערב סופר יעיל מתחת לסלים ואפילו איתי שגב שותף ועלה על לוח הקלעים. התרומה של הגבוהים באה לידי ביטוי גם בריבאונד כשהצהובים קטפו 49 כדורים חוזרים – 19 מהם בהתקפה, כשלא פחות משמונה מהם היו שייכים לטיוס שבלט מעל כולם עם 12 נקודות ו-15 ריבאונדים.

2. "הוכחנו הערב שיש לנו את הקו האחורי הטוב ביורוליג", אמר פייר ג'קסון בהתייחסות להצהרה שסיפק לכותב שורות אלה לפני ההתמודדות. "נוריס קול הוכיח מי הוא ואיזה שחקן נהדר הוא. אני לא מדבר על עצמי כי אני משחק כמו זבל עכשיו. אבל כן, אני עומד מאחורי מה שאמרתי". אמנם הגארדים של הצהובים רחוקים מלהיות הטובים באירופה כפי שג'קסון חושב, אבל על העבודה ההגנתית שלהם אמש אין עוררין כשגאודלוק וג'ורדן תיאודור, שנחשבים לספקי הנקודות העיקריים של האיטלקים, נעצרו על 12 נקודות, חמישה איבודים ושלוש נקודות מדד משותפות. רחוק מאוד מעשרים ושמונה הנקודות ו-27.3 מדד שתרמו עד כה יחד בממוצע.


קול. "הוכיח מי הוא ואיזה שחקן נהדר הוא" (עדי אבישי)

"דיאנדרה קיין, זה הכל", הוסיף ג'קסון בהתייחסו ליכולת ההגנתית, "קיין עשה עבודה עבודה נהדרת על גאודלוק. יש לו היסטוריה כסקורר ורצינו להפריע לו ודיאנדרה עשה עבודה טובה הלילה. כמובן שהיתה גם הגנה קבוצתית טובה. דיאנדרה שמר מצויין בהגנה האישית, שלטנו בריבאונד והשגנו עצירות. השגנו יותר הזדמנויות לקלוע משהיו להם".

האווירה בחדר ההלבשה כאמור היתה טובה במיוחד. "ככה חוזרים למסלול הנכון", צעק נוריס קול בירידה מהפרקט כשחיוך ענק מרוח על פניו. "זו דרך נהדרת לחזור למסלול", הוסיף לאחר מכן, "היינו צריכים להשיג ניצחון כזה וזה מרגיש טוב שסוף סוף השגנו אותו. שיחקנו טוב בהגנה עם הגנה קבוצתית. שמרנו על הריבאונד טוב מאוד".

דיאנדרה קיין סיכם: "זה היה משחק נהדר שלנו. ממש רצינו לבוא ולשחק חזק בהגנה. יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לקלוע ולתרום בהתקפה אבל מילאנו קבוצת התקפה נהדרת כך שרצינו לעצור אותם בהגנה. היינו מרוכזים בהגנה והוצאנו לפועל את תכנית המשחק שלנו. מילאנו קבוצה נהדרת שקולעת המון ומאוד רצינו לעצור את השחקנים המרכזיים שלה. עשינו עבודה טובה ושמרנו טוב כקבוצה. אני שמח להיות במכבי, זה מועדון נהדר. אני אוהב את החברים לקבוצה. יש לנו חבורה נהדרת, על ומחוץ למגרש, ואנחנו מצפים לעשות משהו מיוחד השנה. אני יודע שעברה שנה קשה על מכבי, אבל אנחנו מנסים להחזיר אותה לדרך הנכונה. אנחנו משחקים חזק עבור האוהדים שלנו כל לילה. הם התומכים הכי גדולים שלנו. אנחנו הולכים למגרש ומשחקים עבורם".

בנושא אחר, ארטיום פראחוסקי, שזומן לסגל נבחרתו, שלח מכתב לאיגוד הכדורסל הבלארוסי, הודה להם על ההזמנה, אבל הפנה את תשומת ליבם בדבר קיום המשחק של מכבי תל אביב בברצלונה ב-23.11. האיגוד השיב כי הוא מבין את לוח הזמנים וביקש שיצטרף לנבחרת לאחר המשחק בברצלונה.


קיין. "משחקים חזק בשביל האוהדים" (עדי אבישי)

3. מי שחווה את ההפסד בצורה מתסכלת במיוחד בצד של מילאנו היה אנדרו גאודלוק שרשם הפסד מול קבוצתו לשעבר כשהוא מציג יכולת רעה. גאודלוק רצה להישאר בתל אביב לאחר שהתחבר למועדון ולאוהדים, אבל הצעה נמוכה של הצהובים, שעמדה על פחות ממיליון דולר, פגעה בו וגרמה לו לעזוב את הקבוצה.

"מכבי הציעו לי חוזה נמוך", סיפר הגארד בשיחה לספורט1, "ההצעה שלהם היתה נמוכה יותר ממה שהרווחתי בעונה הראשונה שלי בקבוצה. הרגשתי שהם הציעו לי את החוזה הזה רק כי האוהדים לחצו עליהם. הם רצו לצאת ידי חובה ולהגיד שהם ניסו. אם הם היו מציעים לי סכום גבוה יותר הייתי שוקל את זה ברצינות".

על המשחק סיפר גאודלוק: "היה נחמד לחזור לפה אבל שיחקנו נורא. אני לא מרוצה מהתוצאות שלנו אבל נמשיך הלאה למשחק הבא. היתה לי תקופה נהדרת כשהייתי כאן, גם עם האוהדים. אני מרגיש שהם תמכו בי. זה היה מוזר לשחק בקבוצה היריבה אבל זה חלק מהעסק. החטאתי זריקות הערב. לא לקחנו בכלל ריבאונדים. שיחקנו רע, כולנו. למרות ההגנה של מכבי היו לנו זריקות טובות, זריקות שאנחנו תמיד קולעים, אבל הפעם החטאנו אותן".

"האם הגעתי בשנה הלא נכונה למכבי? קשה להגיד. אתה לא רוצה להסתכל אחורה על דברים כי הם קורים כפי שהיו אמורים לקרות. האווירה עכשיו לגמרי היתה שונה מהאווירה שהיתה פה בשנה שעברה. דיברתי קצת עם עוזרי המאמנים והם אמרו אותו הדבר. אולי פיספסתי את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי