בדרך לרוסיה: הויזה של ספאחיה תגיע מחר והוא יאמן נגד חימקי

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב שהיה בספק להתמודדות נגד הקבוצה ממוסקבה יוכל לעמוד על הקווים. בטורקיה דווח כי הצהובים מעוניינים במינדאוגס קוזמינסקאס, אך מהקבוצה נמסר: "לא הבענו בו עניין, מרוצים מהסגל שלנו"

(גודל טקסט)

האם פתיחת העונה האיכותית של מכבי תל אביב גורמת לראשי המועדון לכוון בגדול? על פי הדיווח היום (שני) בטורקיה עולה שכן. על פי הדיווח באחד האתרים הטורקים, עולה כי הצהובים מעוניינים לצרף את מינדאוגאס קוזמינסקאס. הפורוורד הליטאי שוחרר הלילה מהסגל של ניו יורק ניקס לטובת ג'ואקים נואה כאשר הקבוצה של ספאחיה סומנה כאחת המחזרות העיקריות אחריו.

לצד מכבי תל אביב, גם ארמאני מילאנו, ברצלונה ואנאדולו אפס סומנו כמועמדות לקלוט אותו. על פי הדיווח, קוזמינסקאס מעוניין למצות את האופציות של ב-NBA, אך ייתכן ובהיעדר הצעות איכותיות מהליגה הטובה בעולם הוא ישמח לחזור לאירופה. במקביל, בתקשורת הארצות הברית קשרו את שמו של הליטאיע לוס אנג'לס לייקרס, שיקגו ואטלנטה. הצהובים ערכו מהפכה אדירה בסגל אחרי העונה הכושלת. ספאחיה עזב את תפקידו כעוזר מאמן בכיר באטלנטה הוקס לטובת חזרה ליד אליהו. לצדו של המאמן, אל הסגל של הצהובים הצטרפו מספר שחקנים חדשים, שהובילו את הקבוצה למאזן 2:4 ביורוליג ומאזן מושלם בליגה.

קוזמינסקאס (28, 2.06) החל את הקריירה במספר קבוצות קטנות בליטא וב-2010 פרץ לתודעה כשהחל לככב בז'לגיריס קובנה. אחרי שלוש שנים מוצלחות עבר למלאגה בשורותיה הצטיין עד 2016. בקיץ שלפני עונת 2016/17 כבר סיכם בדרושפאקה של דייויד בלאט, אך ברגע האחרון חתם בניו יורק ניקס. בעונה שעברה קלע 6.3 נקודות, לקח 1.9 ריבאונדים ומסר אסיסט אחד ב-14.9 דקות בממוצע למשחק. עם נבחרת ליטא הוא זכה בשתי מדליות כסף באליפות אירופה (2013 ו-2015).

עמדה 4 מסתמנת עד כה כבעייתית של הצהובים. ג'ונה בולדן הצעיר סובל מחוסר יציבות ולצד דקות טובות נעלם לפרקים רבים במהלך המשחק. ג'ייק כהן מתקשה להסתדר ברמות הגבוהות של היורוליג ומספק תרומה בעיקר במשחקי הליגה. מהקבוצה נמסר בנושא: "מכבי ת"א לא הביעה עניין במינדאוגס קוזמינסקאס ומרוצה מאוד מסגל השחקנים לה".

אנתוני גיל. לא ישחק מול מכבי ת
אנתוני גיל. לא ישחק מול מכבי ת"א (טוויטר)

בתוך כך, בשורות טובות לצהובים הגיעו מכיוונו של המאמן נבן ספאחיה. למאמן היו בעיות עם הוצאת ויזה לרוסיה, אך המועדון עדכן שהמסמכים עבורו הוצאו והויזה שלו תגיע מחר. בנוסף, מכיוונה של חימקי מוסקבה יריבתם ביום חמישי נודע כי הפורוורד אנתוני גיל (25, 2.03) אושפז בבית חולים בשל כאבי בטן עזים ויחמיץ את המשחקים הקרובים, כולל את המפגש מול מחזיקת הגביע הישראלית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי