נבן ספאחיה: "אני חושב ששאראס יוטרד מהפוקוס עליו יותר מאיתנו"

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | אודי ציטיאט

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת העיתונאים לקראת ז'לגיריס: "הכעס שלי אחרי ברצלונה היה במקום, איזה מאמן היה שמח אחרי הפסד כזה? האוהדים סומכים עלינו". יציאת אורי קוקיה מהארון: "אין לי מושג במה מדובר"

(גודל טקסט)
פגרת הנבחרות הגיעה לסיומה ומכבי תל אביב קיימה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר (חמישי, 21:00) מול ז'לגיריס קובנה במסגרת המחזור העשירי ביורוליג.


מאמן הקבוצה, נבן ספאחיה, פתח: "אחרי המשחק בברצלונה חזרנו לעבוד קשה בבית. עשינו די הרבה בימים האחרונים אבל לשחק זה שונה. אנחנו רוצים לנצח עוד משחק ירוליג. ז'לגיריס היא קבוצה מאוד מאומנת והם לא תלויים בשחקן כזה או אחר. נרצה לשחק כדורסל טוב, אנחנו מוכנים.



יציבות: "לא הייתי משתמש במילה יציבות. משחק כזה וסיטואציה כזאת יעשו אותנו טובים יותר. אנחנו מבינים את זה ועשינו הרבה דברים כדי למצוא את הדרך. אני מקווה שנמצא אותה שוב".


מוכנים לקרב
מוכנים לקרב (עדי אבישי)


אימונים: "כשאנחנו מנצחים אנחנו קולעים פחות שלשות מכשאנחנו מנצחים. יותר חשוב לעצור שלשות של היריבה מלקלוע את שלנו. בברצלונה היה לנו 1 מ9- במחצית הראשונה. בשבילי הכי חשוב זה לעצור את השלשות שלהם בהגנה. אני לא רוצה שהשחקנים שלי יעשו עבירות אבל אם לא נלחמים זה לא קורה. בשבילי עניין השלשות הוא חלק קטן".


על ג'ייק כהן:
"אני מסכים עם ההחלטה לתת לו לשחק עם הנבחרת, אני חלק ממכבי. לגבי ההשפעה עליו ועל ההפסקה שלקח אני אוכל לדעת מחר".


את מי צריך לעצור: "הם משחקים כקבוצה. אני לא חושב שזה שנעצור שחקן אחד יעזור".


ספאחיה
ספאחיה. כעס בצד (עדי אבישי)


הכעס אחרי ברצלונה: "איזה מאמן יהיה שמח אחרי הפסד כזה? אני לא חושב שזה היה יותר מדי, לא יהיו דרמות. אני מבטיח שנילחם בגלל שאנחנו בונים את המוניטין שלנו והאוהדים סומכים עלינו".


על שאראס: "אני חושב שהוא יוטרד מהפוקוס עליו. אם אני זוכר נכון זאת בשבילו עונה שניה כמאמן. אני יודע מה זה בשביל אוהדי מכבי ואני שמח מאוד לראות אותו אבל בואו נקווה שזה יטריד אותו יותר".


חלון הנבחרות הבא: "אני לא יכול להתייחס לזה כי אנחנו מדברים עכשיו על ז'לגיריס ולא על ינואר-פברואר. זאת גם שאלה למועדון כולו".


אורי קוקיה עם מאמן ר
אורי קוקיה עם מאמן ר"ג, מתן חרוש. ספאחיה לא שמע עליו (לימור מלינוף)


על כארם משעור: "הוא בריא במאה אחוז ויש לו מסיכה. כל יום הוא משתפר. אני אחליט מחר אם הוא ישחק אבל בואו נגיד שהוא יקבל דקות משמעותיות בעתיד. הבעיה היחידה שלו בקבוצה הזאת היא פציעות, אין שום ענייין אחר. אני לא יודע מה עוד אפשר להגיד עליו. הוא בן אדם מדהים ואני מאוד מצטער בשבילו. זאת עונה ארוכה ויש לו דרך חזרה".


יציאתו של אורי קוקיה מהארון:
"אני באמת מצטער אבל אין לי מושג על מה אתם מדברים. לא שמעתי על זה. בכל אופן, זה לא עניין ואף אחד שמפרסם דבר על עניין אישי לא צריך להיות מוטרד. אני תומך בהחלטות האלה וזה בטח לא מפריע לי. עבדתי בתשע מדינות שונות ואף פעם לא היו בעיות".


על פראחוסקי: "הוא חלק חשוב מאוד קבוצה שלנו. המספרים שלו לא מראים אותו דבר כמו בעונה שעברה אבל לא הכל זה מספרים. אני מקווה שהוא ימצא את הדרך להמשיך להפשיע לטובה".


Last smile before getting serious
Final practice pic.twitter.com/DOTaANqXxb

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) November 29, 2017
מנגד, מאמן ז'לגיריס והאקס הצהוב, שרונאס יאסיקביצ'יוס, דיבר גם הוא לקראת המשחק: "אני מאוד שמח להיות פה. כמו כל המשחקים ביד אליהו יהיה קשה. אני חושב שנפגוש מכבי שחייבת לנצח. הם יהיו חייבים להיות אגרסיביים. נראה ששתי הקבוצות דומות. הם יודעים את האסטרטגיה שלנו ואנחנו את שלהם. כל משחק מתחיל ב-0:0".


ז'לגיריס: "אין סודות. אנחנו עובדים ויש לנו מערכת יחסים נהדרת במועדון. כולנו עובדים לפי מה שעובד במקומות אחרים. אנחנו צריכים שחקנים שייתנו לנו תוצאות. אנחנו סובלים בתהליך אבל אנחנו שמחים עם איך שאנחנו משחקים".


התרגשות:
"כל שנה זה הופך פחות ופחות מרגש. למרות שיש תמיד התרגשות לבוא ליד אליהו. אני לא זה שצריך לקלוע, רק לצעוק קצת".


שאראס בימיו בצהוב
שאראס בימיו בצהוב. ההתרגשות דועכת (עדי אבישי)


שחקנים מקומיים: "אני חושב ששחקנים מקומיים הם הכי חשובים. בשנים הטובות של מכבי היו לנו שחקנים ישראלים מצויינים. אבל אם למדינה קטנה כמו ישראל אין לפעמים דור טוב של שחקנים זה הגיוני. אני לא מנסה לזלזל באף אחד אבל זאת עובדה, כמו בליטא".


אפשרות שיעזוב:
"אני שמח איפה שאני, המשפחה שלי שמחה והילדים שלי לומדים בבית ספר, למה לעזוב?".
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי